3236
Sök

Varför är vissa så dåliga på att kommentera & rösta?

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Har många besökare men får ganska lite kommentarer och ännu mindre som röstar:/
Själv kommenterar jag alltid bilarna jag tittat på eftersom de känns lite som om de hör till.. Om jag får en 1 eller 5à spelar ju ingen roll... betyget ska ju komma från hjärtat så hatar man bilen så blir ju betyget självklart lågt. Många verkar ge en 5à bara för att de tror de får samma tillbaka... Visst inget fel i det kanske, men de ger ju ingen rättvis betygfördelning mellan riktigt fina bilar och en halvrostig 245 vars ägare är en blond skönhet med stor byst.. De är väl ändå bilen man röstar på och inte ägaren?

smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16653/305866_3sehv7.jpg
Ordnade en BMW-träff i Halmstad..

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
Mja, det här med betygen är tydligen en känslig fråga. För någon dag sedan var det någon som spydde galla över att en del ideligen röstade för lågt, och kunde då lika gärna ge fan i att rösta. Och nu röstas det för lite... Du ser själv problematiken i det hela, olika åsikter är både gott & ont...
Senast redigerat av Gulmun (6 april 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

113 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Ja en del har svårt att acceptera en 4à till och med.. Jo alla tycker olika, men är man ändå inne och kollar så kan man ju lika gärna lägga 1 extra sekund på en röst tycker man.

586 Inlägg
6 april 2008
Själv tror jag mer att dom flesta vill att bilen hamnar högre upp på sökmotorn när man söker efter exempelvis volvo 960 Trubo.

Eller har jag fel?

280 Inlägg
6 april 2008
Själv bryr jag mig inte om röster alls, men det är alltid kul och få en kommentar till bilderna man lägger ut. Det är iaf vad jag tycker.. tongue

586 Inlägg
6 april 2008
nizze15 skrev:
Själv bryr jag mig inte om röster alls, men det är alltid kul och få en kommentar till bilderna man lägger ut. Det är iaf vad jag tycker.. tongue

Jupp det tycker jag med. Rösterna ger jag egentligen blanka fan i. Kommentarerna är faktiskt roligare att få.

113 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Jo de håller jag med om! Hellre en kommentar än röster.. De är skoj att ha bra betyg på bilen, men när man ser att skrothögar har högre så inser man ju ändå att betyget säger inte ett skit om bilen...

6 april 2008
allas passion är inte att rösta, och därför så röstar inte alla som är inne på din sida....

113 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Oh fan.. är det så de ligger till???  Så du menar att man måste ha rösta som sin passion för att göra det? De va det dummaste jag hört!

huh?
10 427 Inlägg
6 april 2008
Om bilen väcker intresse så röstar & kommenterar jag smile
Ser bilen illa ut till skicket eller nåt klickar jag vidare illa kvickt
helt oberoende av bilmärke/modell. Får väl hoppas att bilen
ser bättre ut nästa gång man av en slump får se den igen.

Men det verkar ju finnas en tydlig märkesmaffia när det gäller rösterna.. roll

6 april 2008
a_wingard73 skrev:
Oh fan.. är det så de ligger till???  Så du menar att man måste ha rösta som sin passion för att göra det? De va det dummaste jag hört!

vad jag menar är att allas liv inte går ut på att rösta på bilar, dvs dom har andra saker för sig. så därför röstar dom inte.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 april 2008
mickinho skrev:
a_wingard73 skrev:

vad jag menar är att allas liv inte går ut på att rösta på bilar, dvs dom har andra saker för sig. så därför röstar dom inte.

Varför är alla så skitnödigt beroende av röster!? "5:a kolla gärna in min" "Glöm inte sätta betyg" "blablalba" hur orkar folk hålla på? Röstningen e ju bara en kul grej!!!

Själv röstar jag mycket sällan å när jag väl röstar så blir det oftast en 1:a eller 5:a, röstar enbart på bilar som enligt min uppfattning utmärker sig rejält! Dom som faller mig 100% i smaken... eller tvärtom wink

EDIT: Tänkt efter lite, å jag har nog varit rätt dålig på att lägga röster, ska bättra mig! Tar inte många sekunder!
Men allt jagande efter 5:or är tröttsamt lägg ner ni som håller på så!
Senast redigerat av Rushman (6 april 2008)

Sky´s the limit...

2 982 Inlägg
6 april 2008
a_wingard73 skrev:

Han menade att alla kanske inte går in på någons profil för att rösta. utan man vill bara snabbt kolla in bilderna och gå vidare till någon annan intressant bil.
helt ärligt. jag pallar inte rösta, och skiter fullständigt i hur många 1-5:or jag får.
vid dagens slut vet jag fortfarande vad jag har i mitt garaget och vad den är värd för mig.

jag är en av dem som ytterst sällan röstar. jag har sett ruggigt fina bilar här och nästan aldrig röstat på dessa.
ej slösa tid på att klicka på 1-5 och istället klicka på en annan bil.

6 april 2008
Rushman skrev:
mickinho skrev:
a_wingard73 skrev:

Varför är alla så skitnödigt beroende av röster!? "5:a kolla gärna in min" "Glöm inte sätta betyg" "blablalba" hur orkar folk hålla på? Röstningen e ju bara en kul grej!!!

Själv röstar jag mycket sällan å när jag väl röstar så blir det oftast en 1:a eller 5:a, röstar enbart på bilar som enligt min uppfattning utmärker sig rejält! Dom som faller mig 100% i smaken... eller tvärtom wink

EDIT: Tänkt efter lite, å jag har nog varit rätt dålig på att lägga röster, ska bättra mig! Tar inte många sekunder!
Men allt jagande efter 5:or är tröttsamt lägg ner ni som håller på så!

precis. röstning ska vara en rolig grej och inte det viktigaste som händer i ens liv wink

376 Inlägg
6 april 2008
Mycket har nog att göra med att man får ju altid bara skit då man röstar.  Jag röster till exempel bara en 5:a då bygget verkligen är outstanding. En väldigt snygg bil får en 4. . 3 för en bil som är snygg och så vidare. Men det får man ju bara skit över. varför man inte röstar högre och så vidare. Eller är det min rangordning som är felande? Iaf. därför röstar iaf nästan aldrig jag.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

3 113 Inlägg
6 april 2008
det där med röstning o kommentarer är knepigt.. man vill ju att det ska vara så perfekt att alla ger som du säger ärliga röster men det verkar ju inte funka så bra här inne..

själv så ger jag mer röster än kommentarer vilket jag försöker skärpa mig o sluta med. Kommentarer är ju mera personligt och värderar hur rösten är lagd. Jag ger inga röster under 3-stjärnigt dock för då klickar jag bara vidare..
Senast redigerat av cebT (6 april 2008)

Semper Fi

376 Inlägg
6 april 2008
cebT skrev:
det där med röstning o kommentarer är knepigt.. man vill ju att det ska vara så perfekt att alla ger som du säger ärliga röster men det verkar ju inte funka så bra här inne..

själv så ger jag mer röster än kommentarer vilket jag försöker skärpa mig o sluta med. Kommentarer är ju mera personligt och värderar hur rösten är lagd. Jag ger inga röster under 3-stjärnigt dock för då klickar jag bara vidare..

jag hålelr med dig där. Kommentarerna är mycket mer personligt och enligt mig roligare att få. För en röst så vet man ju inte vad man begrundar rösten på. Många tycker antagligen "Wow snygg bil, 5 poäng direkt" och ändå kan det vara en till exempel en gammal 240. och att en gammal 240 ska ha samma betyg som en riktigt läcker supra elelr dylikt som är påkostad åtskilljiga tusenlappar tycker jag är lite fel. Det blir liksom inte rättvist. Så Alla gorg medlemmar. ge mer kommentarer istället. Det ger så mycket mer.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
Man får ju läsa lite mellan raderna också. Får en Volvo-på-gränsen-till-vinterbil-240 en femma och fina kommntarer så "vet" man ju vad den personen har för smak & åsikter. En sån person ger inte en femma till en chromed out Supra, och tvärt om.
Om rösterna är den enda drivkraften till att vara medlem så är ju ett säkert kort att joina en bilspecifik community istället...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Fartdåre!
592 Inlägg
6 april 2008
Ja skriver inte kommentarer på alla bilar ja tittar på, men skriver ja så röstrar ja o tvärt om! Sen fårfolk säga vad dom vill! Ja röstar iaf på bilen inte på ägare eller annat. Vilket de verkar som att vissa gör men de e upp till dom de bryr inte ja mig om!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Sök