Igår var vi ett gäng borta i garaget och grejade med våra bilar, lampan, hans bror victor och rickard var borta hos paintworx i lackboxen och höll på att tvätta lampans kaross för den skulle grundas.
(vårt garage ligger i en länga där paintworx ligger några portar längre bort)
Vi hade ena porten öppen till vårt garage och plötsligt ser vi hur det bara stormar in gråsvart rök som luktar faan. Jag springer ut och ser bort över gården och det är bara rök allting, ser fan inte handen framför mej. Springer i blindo bort för att ser var det brinner, och ser att det är den jättestora lagerbyggnaden där dom förvarar båtar m.m. som ligger 20 meter från paintworx lokal.
Baca flippar också och springer bort också, på vägen ut från vår lokal får han med sej brandsläckaren vi har vid porten, den satt med spännremmar i en hållare i väggen, han rycker loss den, rycker AV spännremmarna i bara farten för att han trodde det brann borta i lackboxen.
Helvette tänkte jag. Inne i lackboxen satt ju mina 3 garagekompisar! Sprang in i lackverkstan och in i boxen där dom sitter helt ovetandes, bakom mej är bara rök.
Ta var sin bil skriker jag. Lampan får tag på nycklarna och slänger ut dom på golvet och vi letar regnr, sen får vi tag på var sin bil och kör bort dem till en parkering längre bort. Röken är så tjock att vi bara såg nån dm eller två framför bilen. Fler borta från evolution kommer bort och hjälper till att hämta bilar, jag springer tillbaka en sista gång och hämtar pauls mini cooper gp som också stod utanför nära branden.
Sen börjar det komma lite brandmän och poliser och grejer som hade mild panik. I lokalen fanns flertalet stora gasflaskor som riskerade att explodera.
Lampan ringer Paul som låg hemma på soffan och vilade. Sekunden efter så kör Paul OM brandbilar och polisbilar på motorvägen påväg till branden.
Hela området spärrades av och vi står chockade på lite längre avstånd och kan bara låta brandmännen göra sitt jobb.
Jag, baca, rickard, emil och lampan hade vistats alldeles för mycket i röken och fick åka in till sjukhuset med rökskador.
Emil fick ligga över natten för han hade så mkt rök i blodet.
Brandkåren satte prio #1 på att skydda lackverkstaden eftersom alla sorters lösningsmedel som thinner, lack m.m. brinner förbannat bra.. Så dom kylde lokalen utifrån med vatten.
Frammåt midnatt tog vi oss förbi avspärrningarna och gick och tittade och våra lokaler stinkte rök som fasen och det låg sotflagor över hela golven osv.. Men det klarade sej från branden iallafall.
Somnade frammåt halv fyra inatt, helt slut.
Lampan, PaintWorx, Baca m.fl. fyller säkert på med sina versioner..
Här är lite bilder iallafall! (Klicka för att visa stor!)
Tyverr har vi inga bilder från vår gård när vi hämtade bilarna för det var ren panik då och mycket mer rök..
Byggnaden precis börjat brinna. Hyffsat kraftig rökutveckling.
Baca till vänster, och en polis som säger till han att där får han inte vara!
Lätt övertänd byggnad
Lite rök blev det
Varmt.. nära..
Bild uppifrån stig center
Vägen ner där byggnaden låg
Rickard fular sej
Nej ni får inte komma närmare
Lampan på sjukhuset
Erick på sjukhuset
Baca på sjukhuset
Naturligtvis så får dom doktorn att flippa också
Rickard hämtar Emil på sjukhuset
När brandkåren hade eftersläckning gick vi bort och tänkte ha grillfest, men dom motade bort oss.
Från vänster: Baca (Martin) Paintworx (Paul) Erick (Jag) Lampan (Philip)
Aftonbladet idag: (Klicka på bilden så går det att läsa artikeln!!)
Mvh
Erick
Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
0
0
0
0