3608
Sök

vad för styling ogillar farbror blå?

Neerd
1 596 Inlägg
7 april 2008
blått positions ljus, alu vingar, och mig bakom ratten...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

3 650 Inlägg
7 april 2008
Det går inte att säga vad dom ogillar för styling. Vissa sätter dit dig för minsta lilla medans andra tycker det är ok, bla bla o.s.v
Senast redigerat av Kesler (7 april 2008)

1 311 Inlägg
7 april 2008
nicke_34 skrev:
Mina blåa parkeringsljus gillar dom inte wink

konstigt dom är inte lagliga big_smile

haha kommer ihåg när vi åkte till bilträffen en onsdag och så kommer du försent pga av något och så kommer snuten efter dig och ser dina lampor, haha  du kör in och ställer bilen inåt och dom kommer runt och gör inget hahah fatta vad rädd du blev roll cool haha tongue

1 174 Inlägg
7 april 2008
Är ett kjolpaket svårt att få igenom?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 april 2008
Akka skrev:
Är ett kjolpaket svårt att få igenom?

Nej, oftast går det bra.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Eliminator
1 441 Inlägg
7 april 2008
Karemil skrev:
NJ_ skrev:
för mig har dom inte sagt något om tonade bakljus, bord i framrutan.. däremot dimljusen gillade dom inte tongue

Tonade bakljus får du faktiskt ha så länge det ger tillräckligt med ljus samt att det finns något annat med reflexverkan där bak. Satte på röd reflex innan min besiktning och dom klagade inte nåt!

VVFS 2003:22

8 § Fordon får inte ha strålkastare, lyktor eller reflex-anordningar som i efterhand försetts med färgskikt, oavsett färg. Detta gäller även glödlampor till strålkastare och lyktor
.

/Tommy:cool:

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

501 Inlägg
7 april 2008
Dom har aldrig klagat nått på min bil. Dom brukar mest vara intresserade.. smile
Brukar undra om jag tar mig fram överallt..
Dom har aldrig sagt nått om mitt eftermonerade xenon 8000k.

Förra året när jag var in på bes så fick jag skruva av fronten
för att komma ner på rullarna och upp på lyften. tongue

OBS: Ironi

dARKiE
5 031 Inlägg
7 april 2008
Wee skrev:
Dom har aldrig klagat nått på min bil. Dom brukar mest vara intresserade.. smile
Brukar undra om jag tar mig fram överallt..
Dom har aldrig sagt nått om mitt eftermonerade xenon 8000k.

Förra året när jag var in på bes så fick jag skruva av fronten
för att komma ner på rullarna och upp på lyften. tongue

hehe, fick jag också göra med gamla whiteangel pärlan smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Trucker
61 Inlägg
15 april 2008
Liten reg skyllt fram gillar inte polierna här. Har blivit stoppad många gånger just för de, en polis hoppade ut framför mig när ja kom körandes o de va enbart för skyllten. Trodde först ja va misstänkt för ett rån eller något så som han flög ut i vägen.

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Corner splitters gillar dom inte. De ansågs vara direkt livsfarliga för fotgängare...
Carmaster hade RealCars fram och baklyktor + M3-speglar på sin V70. Ombads att omedelbart byta till original vid en rutinkontroll. Helbilsgodkännande är kul... hmm

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

En gång till nu
760 Inlägg
17 april 2008
FL3JM skrev:
Är "smoke"-toning av framlyktorna lagligt? Och får man tona dimljusen?

Sålänge allt e "CE-märkt" är de okej till punkt å pricka att köra in i besiktning med grejerna, och polisen ska inte gnälla heller.. allt därimellan handlar mer om tur och tillfälle..
en besiktningsgubbe/polis som fick sova på soffan natten till dagen dom tjötar med dig är väll en ganska hopplös situation angående dom där "gränsfallen" som ni tjötar om tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

196 Inlägg
18 april 2008
mitt 1 vecka gamla extractor och avgasystem trodde dom var trasigt:P de ville ge mig böter

505 Inlägg
18 april 2008
FL3JM skrev:
Är "smoke"-toning av framlyktorna lagligt? Och får man tona dimljusen?

Kika min bil, tonade framlysen och dimljus med plastfilm, har haft det genom 2 besiktningar och ÅTSKILLIGA alkokontroller utan att dom sagt ett enda pip! En polis har t.o.m sagt att det är bra, för då är det mindre riskt för lyktan att spricka! smile Inte direkt smoke toning, men jag tycker det inte borde vara några problem.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

leo_m83
18 april 2008
Alu Vinge hatar nog de mest av allt big_smile

14 Inlägg
27 april 2009
polisen e små pojkar eller flickor som inte fick ha roligt när dom va små,,
men har man e stor bil så brukar dom inte säga nått,, jag har oranga lampor i positionslyset de sa dom inget om när dom stoppa mig, och de e helt orginal och de finns ingenting som säger att de har suttit några andra lampor där heller, men bögjäveln på besiktningen påstod att han som hade bilen innan måste ha haft andra lampor,, jag sa till han att de finns inte en kabel som e klippt eller skarvad så dom ha aldrig haft andra lampor, men de blev en 2a endå, så nu måste jag hålla på å klippa kablar och borra hål för att sätta in  andra lampor, sen gnällde han på att de satt för svaga lampor i blinkirsen bak,, ja blev så jävla less så ja sa bara att han kunde sluta me de han höll på me och att jag beställer tid nån annan stans,
snacka om han blev förvånad,

825 Inlägg
27 april 2009
Vad jag vet baserat på besiktnings resultat så har jag nästan alltid fått nerslag på vita blinkers glas . PÅ alla bilar verkar det vara olagligt på bilprovningen ,varför säljs bilarna då med det för ? Olika regler i olika länder är väl svartet på det .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

712 Inlägg
27 april 2009
USA-blinkers..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 april 2009
fontheking5 skrev:
Vad jag vet baserat på besiktnings resultat så har jag nästan alltid fått nerslag på vita blinkers glas . PÅ alla bilar verkar det vara olagligt på bilprovningen ,varför säljs bilarna då med det för ? Olika regler i olika länder är väl svartet på det .

har aldrig fått en anmärkning på vita blinkers glas fast iof jag kör E-märkta och oranga lampor som syns genom glaset och de blinkar orange

eller så kanske du träffade på nån som hade en dålig dag?

Size matters 632" always wins...
69 Inlägg
27 april 2009
haha enligt besiktningen får jag inte ha "spjuten" på huven som är original på 57or och får inte ha dom små svarta gummi "skydden" på kofångaren heller.. men polisen däremot de enda dom klagar på är mina raka rör tongue

Over and out!

356 Inlägg
27 april 2009
Är väl helt upp till vilken polis man träffar på.

Sök