Mr_m skrev:
Hej.
ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.
Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.
Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.
Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.
Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå.
///Micke
I det här fallet gjorde busschauffören fel. Han borde ha planerat sin körning lite bättre med tanke på att han har folk i bussen och hade kunnat tvingas att göra en hård imbromsning om du kommit ivägen. Han borde inte ha stormat in i rondellen på det viset. I övrigt har du nu bevisat att det är helt utslängda pengar at köpa en massa krimskrams till bilen för det rör tydligen upp känslor om dessa förstörs.
I övrigt hände något rätt kul mig en gång. Stod vid hållplats och blinkade vänster för att köra. När dörrarna var stängda så körde jag. Då dök det upp en bil med, antagligen, ett liknande utseende som din. Inte fan stannade jag. Nä, jag har företräde så han får snällt göra vad han kan för att rädda sin bil från att åka in i min buss. Hörde hur det tjöt i däcken och jag bara mös där bakom ratten.
Att köra buss är bland det roligaste jag gjort. Bonusen är när man får jävlas med bilister. Det är skitkul. Det är nog det roligaste med att köra buss.
En gång blev jag omkörd av en bil som tydligen retade sig på att jag tog två körfält när jag svängde ut från en gata. En buss är ju så liten så det behövs väl bara ett körfält? Eller?
Hur som helst: Dårjäveln körde om och sedan gick han in framför och nitade. Jag tillkallade då polisen och trafikledningen som plockade in honom och gav honom böter för vårdslöshet i trafik. Många saknar uppfattning om hur en buss beter sig. De tror det är som att köra deras egen lilla Dinky Toy.
"Spöa skiten ur honom"? Nog tur du var chockad annars hade du åkt dit för våld mot tjänsteman.
Hur stor chans tror du att du har med en anmälan? Trafikhändelser utan förolyckor brukar polisen aldrig intressera sig för i efterhand.
Busschauffören i det här fallet var dock väldigt oaktsam. Han borde ha vetat bättre.