2980
Sök

Göra en burnout

Kejsare
547 Inlägg
23 augusti 2006
#21
Såhär gjorde jag första gången:

1. Satte höger häl på bromsen (hårt)
2. Satte höger tåparti på gasen
3. Trycke in kopplingen med vänster fot och la in 1an.
4. Släppte upp kopplingen till jag kände att bilen lyfte sig lite i röven
5. Bottgasade och släppte kopplingen helt.
6. När jag var nöjd vred jag bort hälen men fortsatte börnen

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

911 Inlägg
23 augusti 2006
#22
finns många olika sätt, typ varva upp och släppa gasen direkt,  Du kör på ettan skit sakta och så leker du lite med kopplingen och gasen så att det typ hackar till och så full gas samtidigt som du släpper kopplingen smile

brukar funka på bilar som inte har så många hk ! men annars e det enklaste handbroms och gasning !

pic up the phone, wazzzaaa

397 Inlägg
23 augusti 2006
#23
eller så står du still,
varvar upp till en tre tusen, möter med kopplingen precis innan bilen vill börja rulla, och släpper av ganska tvärt, sen fort med vänsterfoten på bromsen, lagom hårt, du känner lätt hur hårt du måste hålla, har du mkt effekt så kan du lattja hur mkt du vill, eftersom du kan bromsa skithårt och ändå ha spinn, (inte så bra för bromsarna bak dock) men har du lite effekt så måste du satsa lite, å fullgasa så du får upp lite värme och spinn.. smile

Lycka till!

(dock bakhjulsdrift)

321 Inlägg
24 augusti 2006
#24
Karlzzon The One skrev:
4wd så måsste man ha lite hk och de går ju inte att stå still  om man inte står mot en vägg

Så du har missat P-A`s 9-3 X4R ? wink..behövs igen vägg där inte för att spinna från stillastående me 4x4 smile

Mvh / Nic

Tough ain´t...ENOUGH!

914 Inlägg
24 augusti 2006
#25
lätast är väll att lära sig burn outs på is ? Mindre friktion och man lär sig lite om hur man ska hantera koppling/gas/broms (handbroms för oss med fwd).
så gjorde morsan i alla fall när hon skulle lära mig.. Hon körde en runda å förklarade och jag fick hålla koll på hur hon gjorde. Sen hoppa hon ur bilen ställer sig på ett säkert ställe och låter mig burna och sladda så mycket jag bara orkar smile
Senast redigerat av Ronnie.L (24 augusti 2006)


177 Inlägg
24 augusti 2006
#26
-Ncs- skrev:
Karlzzon The One skrev:
4wd så måsste man ha lite hk och de går ju inte att stå still  om man inte står mot en vägg

Så du har missat P-A`s 9-3 X4R ? wink..behövs igen vägg där inte för att spinna från stillastående me 4x4 smile

Mvh / Nic

VA? X4R? SAAB? PHAHAHAAHAA!
lustigt.

Over and out!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 augusti 2006
#27
pappa lärde mig hur man börnar jag var 3år tror jag.. fick dock aldrig testa själv ;P men han berätta iaf hur man gjorde o visa smile

EDIT: jag har för mig att det går ut märkt att börna med 4wd bara välja själv om du vill börjna med framhjulen eller bakhjulen ;P
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (24 augusti 2006)


Bmw osv..

326 Inlägg
27 augusti 2006
#28
hehe det märks att han inte åkt epa! hehe då brukar man lära sig ganska snart! hehe 10 par backdäck å 3 bakaxlar så nu börjar man ju lära sig!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

9 108 Inlägg
27 augusti 2006
#29
granada75 skrev:
VA? X4R? SAAB? PHAHAHAAHAA!
lustigt.

Skrattar bäst som skrattar sist, det släpper på alla fyra i några hundra meter, sanslöst...

högerklick, spara som: http://mioh.scorpionshops.com/pictures/ … oh_001.wmv


Angående dessa burnisar ja...

Jag gasar upp till ~4000 rpm, släpper kopplingen snabbt och flyttar direkt vänsterfoten till bromsen... Då rullar man någon meter innan man får stopp på den men skit samma. Vill man stå still från början får man juxa med hälar o tår.. wink

När man inte vill stå still utan snurra runt lite så är det bara att svänga på den där runda stora saken man håller i och släppa bromsen wink

Så här kan det se ut hehe:
http://www.opelomega.se/Video/omega%203 … burnis.mpg
Senast redigerat av MilleN (27 augusti 2006)


SSS -12
3 217 Inlägg
28 augusti 2006
#30
Ronnie.L skrev:
lätast är väll att lära sig burn outs på is ? Mindre friktion och man lär sig lite om hur man ska hantera koppling/gas/broms (handbroms för oss med fwd).
så gjorde morsan i alla fall när hon skulle lära mig.. Hon körde en runda å förklarade och jag fick hålla koll på hur hon gjorde. Sen hoppa hon ur bilen ställer sig på ett säkert ställe och låter mig burna och sladda så mycket jag bara orkar smile

Kärleksfull moder må ja säga!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

66 Inlägg
28 augusti 2006
#31
Peter_J_H skrev:
Burna inte med en SAAB 900, för de börjar bara studsa då, inget kul alls....

MVH Peter H

hehe tänker du på min då peter eller? tongue  börna på torr asfalt med en 900 så studsar och skakar skiten mycket, känns som om växellådan ska gå sönder efter ett tag


Bärs!
3 456 Inlägg
28 augusti 2006
#32
Fernicus skrev:
Såhär gjorde jag första gången:

1. Satte höger häl på bromsen (hårt)
2. Satte höger tåparti på gasen
3. Trycke in kopplingen med vänster fot och la in 1an.
4. Släppte upp kopplingen till jag kände att bilen lyfte sig lite i röven
5. Bottgasade och släppte kopplingen helt.
6. När jag var nöjd vred jag bort hälen men fortsatte börnen

Nästan likadant...

1. Sätt höger häl på bromsen (inte för hårt)
2. Sätt höger tåparti på gasen
3. Tryck in kopplingen med vänster fot och lägg i 1an
4. Släpp upp kopplingen tills du känner att bilen lyfter sig lite
5. Varva upp maskin lite (3000-3500RPM) och släpp kopplingen helt
6. Titta runt lite så du ser om Harry-Haffa kommer...

Garaget.org peakade 2008.

4 Inlägg
28 augusti 2006
#33
Tack för tipsen, ska testa detta på uppkörningen!

Kejsare
547 Inlägg
29 augusti 2006
#34
Haha på uppkörningen ja tongue. Och när du ska parkera gör du detta med hjälp av kryckan

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

236 Inlägg
29 augusti 2006
#35
Peter_J_H skrev:
Burna inte med en SAAB 900, för de börjar bara studsa då, inget kul alls....

MVH Peter H

de går bra sålänge man har lite effekt, .

Saab ng900 Steg 3+


Sök