3325
Sök

ljud i 850

stahre
9 april 2008
Trådstartare
Hur drar jag kabel från dörrarna till skuffen och slutsteget på lättast och bäst vis? är det as krångligt?

429 Inlägg
16 mars 2009
Jag gjorde det ganska nyligen, du låtsar på listerna samt drar bort baksätet så kommer det finnas ett hål under armstödet som är i mitten, där du kan dra kablarna. Det mesta går att lista ut utan hjälp bara o trixa lite. Från motorn till cupèn var det ett helvete dock, fick sätta fast en metalvajer runt kabeln för att få igenom den brevid en av kablarna så den kom ut strax över pedalerna, var sedan bara att föra den under klädseln.

Lycka till!

Edit: Såg fel med ett år där, ber om ursäkt för att ha bumpat tråden.

MVH Pontus
Senast redigerat av biber (16 mars 2009)

// Pontus

329 Inlägg
16 mars 2009
biber skrev:
Jag gjorde det ganska nyligen, du låtsar på listerna samt drar bort baksätet så kommer det finnas ett hål under armstödet som är i mitten, där du kan dra kablarna. Det mesta går att lista ut utan hjälp bara o trixa lite. Från motorn till cupèn var det ett helvete dock, fick sätta fast en metalvajer runt kabeln för att få igenom den brevid en av kablarna så den kom ut strax över pedalerna, var sedan bara att föra den under klädseln.

Lycka till!

Edit: Såg fel med ett år där, ber om ursäkt för att ha bumpat tråden.

MVH Pontus

fins en flex slang på volvon orginal som man kan dra om man inte har för grov kabel.. annars brukar jag dra den under säkringshållaren har kort om det kan vara till hjälp (pm i så fall) och sen beror det ju på var du ska dra kablarna kan göra på ett enkelt sätt och om man vill dra nya hela vägen.
på det enkla sättet så drar du ju till iso kontakten och så behöver du ju inte dra nya ut till dörrarna.
och ska du dra ut till dörrarna så fins det två hål lediga i kontaktstycket som går ut i dörrren så antingen borrar du upp dom så du får igenom kabeln eller köper du sådana stift på volvo och monterar i den..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

stahre
16 mars 2009
Trådstartare
Tja. Som sagt tråden är rätt gamal och har hitat denna slang du beskriver för länge sen:D Men tack endå!

Sök