2304
Sök

Vad är det mest onödiga du har köpt?

1 814 Inlägg
21 januari 2009
Ett par Nike fotbollskor för ca 800 kr o 2 veckor senare la jag av helt tongue (hade lirat länge innan)

1 854 Inlägg
21 januari 2009
En Gps för flera år sen kosta nästan 4000

Använde 3 ggr tror jag nu är den nog värd 100 kr

OEM <3
6 957 Inlägg
21 januari 2009
PILOT__INSPECTOR skrev:
Radiostyrd badanka med inbyggd fmradio tongue

2 år gammal tråd.. tongue Hur lyckas folk hitta all skit?

OEM <3

88 Inlägg
21 januari 2009
En krogkväll kostade mig ungefär 4000:-, det var ovärt.

DFFL
9 020 Inlägg
21 januari 2009
Vet ej, men vingjäveln till bilen var inte så klokt.
Har legat i garaget ett halvår nästan utan att ens blivit ivägskickad på lackning.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10265/457541_ouzpit.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
519 Inlägg
21 januari 2009
BOOST_ME skrev:
ett pack kondomer tills jag fick reda på att hon använde p-piller
och inte ens var det någon garanti på dom:)

hahahaha lol

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

801 Inlägg
21 januari 2009
Ett par skor för 1000 spänn, och dem höll inte för normalt slitage i två veckor! fan vad förbannad jag var när dem sprack tongue

2 337 Inlägg
21 januari 2009
Vigselring och brudklänning.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 januari 2009
chrizz skrev:
5 redbull och vodka på krogen för härliga 99 kr st (allt på ett kvitto) är väl det senaste i raden. Köptes en fredag, kvittot hittades på söndag. Man blir glad då. 495kr, och inte blev man lyckligare för det (tror inte jag drack en enda av dem wink

Annars ligger väl elektrisk pepparkvarn med inbyggd lampa ganska högt upp på listan.

Haha. Ja, det låter ju fint. Låter ungefär som när jag och två polare var ute på krogen på nyårsafton.
Vi kommer ner till krogen och han säger: "Jag bjuder, vad vill ni ha?". Det blev varsin Vodka/Red Bull
samt en flaska Champagne (att dela på). Det verkade ju nice. Men man såg hans min när han fick
summan... tror det var mellan 650 - 700 kr för hela kalaset. Billigt och bra. Måste ju kännas asbra. big_smile

PaintWorX
2 Inlägg
22 januari 2009
Hexenhammer skrev:
chrizz skrev:
5 redbull och vodka på krogen för härliga 99 kr st (allt på ett kvitto) är väl det senaste i raden. Köptes en fredag, kvittot hittades på söndag. Man blir glad då. 495kr, och inte blev man lyckligare för det (tror inte jag drack en enda av dem wink

Annars ligger väl elektrisk pepparkvarn med inbyggd lampa ganska högt upp på listan.

Haha. Ja, det låter ju fint. Låter ungefär som när jag och två polare var ute på krogen på nyårsafton.
Vi kommer ner till krogen och han säger: "Jag bjuder, vad vill ni ha?". Det blev varsin Vodka/Red Bull
samt en flaska Champagne (att dela på). Det verkade ju nice. Men man såg hans min när han fick
summan... tror det var mellan 650 - 700 kr för hela kalaset. Billigt och bra. Måste ju kännas asbra. big_smile

big_smilebig_smilebig_smile

1 874 Inlägg
22 januari 2009
Det värsta jag någonsin har köpt, som lätt är den sämsta skiten någonsin... Måste vara den datorn jag hade, innan jag bytte nyligen. Jag hade en asbra HP som jag hade köpt kontant för 18.000 kr - Troligtvis en utav de grymmaste datorerna på länge. Hade den i 4 - 5 månader, sedan sålde jag den eftersom att den var så stor (20,1".. nästan 8kg och sådär.. och ja, det var en laptop). Sålde den för 10.000kr (suck..) och sedan bestämde jag mig för att köpa mig en ny, riktigt bra dator.

Fastnade lite för Sony Vaio. Köpte mig en Sony Vaio VGN-FW11E för 10.000kr. Kom hem, packade upp den - ca 10 döda pixlar över hela skärmen. Jag åkte tillbaka och bytte. Fick en ny. Kommer hem, packar upp den och får meddelandet: "Fel på hårddisken, datorn avslutades inte korrekt förra gången" (på en ny dator???). Well. Den funkade ju, så jag körde på den ett tag. Efter några månader gick hela datorn sönder. Fick som tur var lite medhåll från mitt försäkringsbolag om att jag kunde få ut en ny. "Fan så bra", tänkte jag - "Nu kan jag välja en ny". Men inte då. Då skulle jag få åka till butiken och hämta en exakt likadan dator. Men det var en utgående modell, så jag fick en i princip dubbelt så bra (fast ändå en Sony Vaio). Jag kom hem, packade upp datorn... den gick inte att starta.. eller jo.. men bara ibland = världens glapp i kontakten.

Så ja... ännu en gång åkte jag och hämtade en ny. Denna funkade. Dagen efter sålde jag den för 5.000kr (jämfört med de 14.000kr som denna modell kostar i butik). Dagen efter det åkte jag iväg och köpte mig en Mac för 15.000kr.

Så ja.. ser man på hela grejen så... Varför i helvete kunde jag inte bara vara nöjd med min första dator? Jag hade liksom "sparat" 25.000kr i princip. Helt otroligt. Sedan måste jag väl nämna att alla dessa Sony Vaio som jag hade under den här tiden var de slöaste och mest värdelösa datorer någonsin. Trots att den HP:n som jag hade innan inte hade lika mycket minne eller lika snabb processor så var den ändå kvickare. Har aldrig varit med om en sämre dator än Sony Vaio, fy fan!
Senast redigerat av Hexenhammer (22 januari 2009)

44 Inlägg
22 januari 2009
Hexenhammer skrev:
Det värsta jag någonsin har köpt, som lätt är den sämsta skiten någonsin... Måste vara den datorn jag hade, innan jag bytte nyligen. Jag hade en asbra HP som jag hade köpt kontant för 18.000 kr - Troligtvis en utav de grymmaste datorerna på länge. Hade den i 4 - 5 månader, sedan sålde jag den eftersom att den var så stor (20,1".. nästan 8kg och sådär.. och ja, det var en laptop). Sålde den för 10.000kr (suck..) och sedan bestämde jag mig för att köpa mig en ny, riktigt bra dator.

Fastnade lite för Sony Vaio. Köpte mig en Sony Vaio VGN-FW11E för 10.000kr. Kom hem, packade upp den - ca 10 döda pixlar över hela skärmen. Jag åkte tillbaka och bytte. Fick en ny. Kommer hem, packar upp den och får meddelandet: "Fel på hårddisken, datorn avslutades inte korrekt förra gången" (på en ny dator???). Well. Den funkade ju, så jag körde på den ett tag. Efter några månader gick hela datorn sönder. Fick som tur var lite medhåll från mitt försäkringsbolag om att jag kunde få ut en ny. "Fan så bra", tänkte jag - "Nu kan jag välja en ny". Men inte då. Då skulle jag få åka till butiken och hämta en exakt likadan dator. Men det var en utgående modell, så jag fick en i princip dubbelt så bra (fast ändå en Sony Vaio). Jag kom hem, packade upp datorn... den gick inte att starta.. eller jo.. men bara ibland = världens glapp i kontakten.

Så ja... ännu en gång åkte jag och hämtade en ny. Denna funkade. Dagen efter sålde jag den för 5.000kr (jämfört med de 14.000kr som denna modell kostar i butik). Dagen efter det åkte jag iväg och köpte mig en Mac för 15.000kr.

Så ja.. ser man på hela grejen så... Varför i helvete kunde jag inte bara vara nöjd med min första dator? Jag hade liksom "sparat" 25.000kr i princip. Helt otroligt. Sedan måste jag väl nämna att alla dessa Sony Vaio som jag hade under den här tiden var de slöaste och mest värdelösa datorer någonsin. Trots att den HP:n som jag hade innan inte hade lika mycket minne eller lika snabb processor så var den ändå kvickare. Har aldrig varit med om en sämre dator än Sony Vaio, fy fan!

Men MacBook är bra eller?
Funderar på att sälja min "Via jobbet"-dator som krävt ominstallation en sisådär 15 ggr sen mellandagarna 2006. Funderar på en liten MacBook.

Mit sämsta köp är nog den datorn, även om jag bara hyr den.
Men jag kommer då rakt inte köpa loss den.

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!

1 874 Inlägg
22 januari 2009
Rquired skrev:
Måste ha varit en iPod Touch strax innan jag köpte en iPhone...

Haha. Jag har gjort exakt likadant! big_smile

1 874 Inlägg
22 januari 2009
WannabeeGBG skrev:
Men MacBook är bra eller?
Funderar på att sälja min "Via jobbet"-dator som krävt ominstallation en sisådär 15 ggr sen mellandagarna 2006. Funderar på en liten MacBook.

Mit sämsta köp är nog den datorn, även om jag bara hyr den.
Men jag kommer då rakt inte köpa loss den.

Jag kör inte Macbook. Jag kör iMac just nu. Men Mac som Mac. Det klår Windows. Och är det så att man mot förmodan har grejer som bara kan köras i Windows, så skickar Apple med "Bootcamp" med alla sina nya (från butik, med OS Leopard). Det innebär att du alltså kan växla mellan Mac och Windows direkt i datorn, utan några problem.

Jag ångrar inte en sekund att jag la 15.000kr på en ny Mac. Det är det värt. I alla fall om man är trött på en seg dator som låser sig hela tiden. Numera när jag kommer till jobbet och sätter mig vid min 20.000kr-burk (Windows), så känner jag direkt hur sakta det går (trots att det är XP). Min Mac har varken låst sig eller segat än så länge.

Det enda är att Mac är rätt dyrt. Men sättet en Mac arbetar på går inte att jämföra med Windows. T.ex så gick min 1,8 GhZ (ej dubbelkärnig), 1024 mb ram, iBook snabbare än min förra Sony Vaio. Då är det nåt som är fel. Aldrig mer Windows, helt ärligt...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 januari 2009
hm måste varit min dator
köptes för 11000 för några år sen har kvar den fortfarande och den funkar lite när den själv vill ^^
dock har man gort många dåliga affärer

köpte en epa för 18000 byte motor och andra massa delar för runt 7000 sålde den för 9000 då den motorn inte ens funkade
sen köpte jag en 320 E30 för 7500kr och fick inte ens några papper på den då det blev strul med vv och den var upprostad skrotade den sen
sen köpte jag en volvo 740gl funkade klockrent i 2000 mil sen började felen komma lämmnade in betalade 4500 till verkstan sålde den för 3500
köpte sen min 535 E34 för 7000 körde med den i drygt 400 mil sen rasade skiten lagt ut närmare 30000 på den
fick en faktura till i fredas på 10000
och den har jag kvar än
sen köpte jag mig en 320/325 E30 för 1500 köpte delar för 500kr den höll i 6 mil sålde delar för 3000 så vinst där ^^
sen köpte jag mig en volvo 740gl igen för 1500kr la ut 600kr på besiktning och delar
och ska försöka byta bort den mot en merca elle rnåt nu
även ett antal dåliga moped affärer har man gort ^^
köpte en vråltrimmad Dt50 för 6000kr körde med den i 2 dagar tills motorn total skar sålde den för 1500kr
köpte sen en vespa för 10000 som jag hade 1 månad ungefär
lånade ut den till en kille som krockade den och fick inget för det la ut 6000 på att laga den och delarna ligger fortfarande på samma ställe som för 3 år sen ^^
sen köpte jag mig en cross istället ktm 80cc borrad till 85cc och sen la jag ut drygt 10000 på trimm köpte den för 10000 rasade efter 600tim drygt la ut 15000 på motor renovering och den står fortfarande dock inte ihop plockad
vågar inte räkna på vad jag förlorat ^^
oj va långt de blev sad

ursäkta för stavfel och att jag inte kan använda punkt neutral
Senast redigerat av Team-Adolfsson (22 januari 2009)

121 Inlägg
22 januari 2009
hmm.. Takvinge och massa neonsaker jag skulle ha till min Fiesta, Men helt plöstligt så hade jag en Celica... Dom får väll ligga och dra åt sig damm i garaget...

121 Inlägg
22 januari 2009
Eller så var det när jag "Köpte" en ipod touch. Jag skickade pengarna sen hände det inget mer. tongue

1 570 Inlägg
22 januari 2009
en flaska pellegrino vatten för 30 spänn och sen köpte jag en flaska till. Jag har på fyllan givit dricks på McDonalds också haha smile

122 Inlägg
22 januari 2009
Min bil tror jag. Behöver egentligen ingen penisförlängare smile

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

44 Inlägg
22 januari 2009
zebbmachine skrev:
Min bil tror jag. Behöver egentligen ingen penisförlängare smile

Penis förlängare? Är den inte lite kort för det? lol

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!