tjena jag är rätt ny på sidan och har nyss köpt en tdi...kan nästan ingenting om deiselbilar och jag har inte haft tid ännu att kolla igenom bilen..
nu är det så att när jag kör på samma varvtal runt 2-3 tusen så kan bilen börja rycka rätt rejält vissa gånger..jag löser problemet med lite mer gas eller släppa gasen eller köra på lägre växlar...knappast nån bra lösning men men
jag hade hoppats på skit i spridarna så jag köpte en flaska spridarsaft men det blev inte ens lite bättre..
sen har jag hört att det kan vara luftmängdgivaren som jag inte vet vart den sitter ens..vad tror ni
det är en 94 och den går väldigt ojämnt på tomgången den har inte tjuvstannat den går ju bra i övrigt bara på låga varv som rycken kommer vad jag vet så brukar bilarna knappt gå när lmm:en är trasig
en 94a är det verkligen en tdi då? så det inte bara är en td med 75hästar? luft i bränslet brukar kunna vara en bov som gör sådanna fel. Testa byt bränslefilter om du inte redan gjort det.
Ok kolla i serviceboken då på första sidan så står det vilket motor nr den har ex AAZ, 1Z, AFN, hur många hästar är det osv bra att veta det om man ska hjälpa dig med råd o tips.