3984
Sök

Stämd efter kritik på forum!?

104 Inlägg
13 april 2008
Rekommenderar också att du gör en polisanmälan mot företaget. Deras agerande kan falla under "falsk tillvitelse" eller "falsk anklagelse".
Senast redigerat av qbett (13 april 2008)

Harder Better Faster Stronger

3 059 Inlägg
13 april 2008
mrbad skrev:
chrizz skrev:
FireTraXX skrev:
Förtal är att säga att det är ett skitföretag.
Han har sagt att det tog fem månader att bara få tillbaka pengarna efter väldigt dålig information och hot om polisanmälan.

Du kan som sagt inte förtala ett företag. Du kan säga att det är skit så mycket du vill. Däremot får du inte säga att ägaren är dum i huvudet eller att han inte sköter sitt jobb osv, det är förtal. Men det har inget med företaget att göra, utan han som privatperson får anmäla dig isåfall om han känner sig kränkt eller förtalad.

Förtal mot företag finns inte som brott i Sverige big_smile

Ja det var ju det Chrizz skrev hmm

Till trådskaparen.. berätta gärna sen hur det gått...

1 050 Inlägg
13 april 2008
Vi kom visst lite på avvägar med några andra frågor. För att återgå till huvudfrågan angående stämningsansökan. Så kan jag meddela att den numera är nedlagd. Jag har haft en mkt givande diskussion med företaget Sweden Autolights och dess VD Henric. Han vill ej att företaget skall framstå som oresonliga samt kundfientliga, så därför drar han tillbaka sin stämningsansökan mot att diskussionen om Sweden Autolight härmed är avslutad.

Tycker att Chrizz kan låsa tråden nu.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

12 086 Inlägg
14 april 2008
FireTraXX skrev:
JapMax skrev:
decib3L skrev:

Japp, det kallas demokrati.

Han är iofs stämd för förtal, och förtal är inte demokrati, förtal är ett brott.
Sen hur sanningen ligger till vet ju bara dom.

Förtal är att säga att det är ett skitföretag.
Han har sagt att det tog fem månader att bara få tillbaka pengarna efter väldigt dålig information och hot om polisanmälan.

Han är stämd för förtal, förtal är ett brott!
Jag har inte sagt att han är skyldig.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 april 2008
E-30 skrev:
Han vill ej att företaget skall framstå som oresonliga samt kundfientliga, så därför drar han tillbaka sin stämningsansökan mot att diskussionen om Sweden Autolight härmed är avslutad.

Tycker att Chrizz kan låsa tråden nu.

Va fan är det för skitsnack! Lägger vi ner diskussionen så har han ju lyckats med sin utpressning; "Sluta prata skit om oss, annars stämmer vi dig!"
Hälsa honom att han kan ta sig i dalen och att vi lägger ner diskussionen bara om du får ekonomisk kompensation för all onödig tid dom tagit upp av ditt liv.
Om han inte vill att företaget ska framstå som oresonliga och kundfientliga kan han ju BÖRJA MED ATT INTE VARA DET istället för att hota folk.

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
14 april 2008
Samma ägare som till trimmabilen.se ser jag.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 april 2008
Lycka till med det..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

206 Inlägg
14 april 2008
Fick jag idag av KO.
Hej!Här har uppenbarligen uppstått en tvist med ord som slagträ.
Din reklamationsrätt gäller i tre år från köpet oavsett garantiåtaganden enligt konsumentköplagen som är en tvingande lag och kan inte avtalas bort.
Säljaren av fälgarna bör återlämna pengarna härmed i annat fall hänvisar jag till att du gör en anmälan till ARN= Allmänna reklamationsnämnden i Stockholm, det är för din del kostnadsfritt och du kan få blanketter av mig eller själv ta ut på deras hemsida. www.ARN.se. Är det något övrigt du undrar över kan du ringa till mig mellan kl 10-13

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 april 2008
skulle avrt många som blir stämda om det hade kunnat gå till så.. man har ju rätt att varna ex gorgare om ett företag e oseriöst-...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 050 Inlägg
14 april 2008
mrbad skrev:
Fick jag idag av KO.
Hej!Här har uppenbarligen uppstått en tvist med ord som slagträ.
Din reklamationsrätt gäller i tre år från köpet oavsett garantiåtaganden enligt konsumentköplagen som är en tvingande lag och kan inte avtalas bort.
Säljaren av fälgarna bör återlämna pengarna härmed i annat fall hänvisar jag till att du gör en anmälan till ARN= Allmänna reklamationsnämnden i Stockholm, det är för din del kostnadsfritt och du kan få blanketter av mig eller själv ta ut på deras hemsida. www.ARN.se. Är det något övrigt du undrar över kan du ringa till mig mellan kl 10-13

Helt suveränt, då ber du Konsumentombudsmannen att ringa upp "Exclusive styling" för att meddela Krångel-Nisse vad som gäller enl konsumentköplagen. big_smile

Jag har bjudit in "Exclusive Styling" till forumet för att få ta del av kritiken...big_smile
Senast redigerat av E-30 (14 april 2008)

8 156 Inlägg
14 april 2008
Internet är bra till mycket. Men man ska tänka på att det man läser kan vara vinklat. Det är väldigt svårt för ett företag att skydda sig mot illvilliga personer. Men i det här fallet så känns det som om det är företaget som begått en hel del fel.

Generellt sätt så tycker jag att det är fel att bedriva sådana här diskussioner över internet, då dessa helst ska lösas privat. Blir mest att folk blir irriterade och uthängda annars.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 751 Inlägg
14 april 2008
Jag har blivit hotad av Ica Maxi i Hässleholm.. Jag ångrade ett köp av en Sony PSP, hade den i 3 dagar lämnade tillbaka den i samma skick som den var... Till och med plasten på skärmen va kvar.. När jag lämnade den till kassörskan så kollade hon inte ens i paketet, jag kunde alltså lika gärna lagt en sten där.. Efter några dagar ringer Maxis chef och börjar gapa hur psp.n var helt repig och oanvändbar, att sladdarna var skarvade osv,"jag hade inte ens öppnat usb sladden" Så jag sa till han att han kan dra åt skogen, och att det är upp till dom att kolla i paketet ifall det är något som saknas och så vidare, ja menar kassörskan kunde ju likagärna snott psp.n o laggt något där i o sagt att de va jag. Men nu var alltidng där iaf.. Så sa han att han skulle ringa tillbaka inom en timme efter att han hade hört med sina kolegor, men han hotade med stämning iaf.. Han ringde aldrig tillbaka big_smile

Tycker de han skrev i forumet var knappt någon kritik utan mer vad som hände"!
Senast redigerat av n0b0dy_ (14 april 2008)

Who Djaa bless no man curse

1 050 Inlägg
14 april 2008
Om det skulle visa sig att "händelseförloppet" är vinklat eller påhittat, så lär väl detta framkomma då båda parter får komma till tals här på forumet?

Exclusive Styling är inbjudna att ge sin version av dealen...big_smile (jag har kontaktat dem)

1 217 Inlägg
14 april 2008
Det är bara bra om folk delar med sig av kritik mot oseriösa företag. Shit the same vad dom tycker om det då det trots allt är deras fel (oftast) att kritiken uppstår.

104 Inlägg
14 april 2008
E-30 skrev:
För att återgå till huvudfrågan angående stämningsansökan. Så kan jag meddela att den numera är nedlagd. Jag har haft en mkt givande diskussion med företaget Sweden Autolights och dess VD Henric..

LOL?

Sweden Autolights är en enskild firma, med H***** som enda ägare (eftersom det är en enskild firma). Han kan få kalla sig VD om han vill men det är ju bara trams. Det här gör dock att diskussionen om förtal får en liten vändning, en enskild firma må vara ett företag men det är inte en juridisk person. Det är personen H***** som fått mottaga kritiken vilket kan förklara reaktionen.

Alla kan göra fel och alla förtjänar en andra chans. Ser gärna att H skriver ett inlägg här som reder ut om han är seriös med sin verksamhet eller om han vill fortsätta att figurera i sammanhang som i förlängningen kan äventyra hans affärsverksamhet(er?).

Sök efter "Sweden auto lights" @ Bolagsverket eller på någon kreditupplysningstjänst likt Visma Online för mer information.
Senast redigerat av qbett (14 april 2008)

1 050 Inlägg
14 april 2008
qbett skrev:
E-30 skrev:
För att återgå till huvudfrågan angående stämningsansökan. Så kan jag meddela att den numera är nedlagd. Jag har haft en mkt givande diskussion med företaget Sweden Autolights och dess VD Henric..

LOL?

Sweden Autolights är en enskild firma, med H***** som enda ägare (eftersom det är en enskild firma). Han kan få kalla sig VD om han vill men det är ju bara trams. Det här gör dock att diskussionen om förtal får en liten vändning, en enskild firma må vara ett företag men det är inte en juridisk person. Det är personen H***** som fått mottaga kritiken vilket kan förklara reaktionen.

Alla kan göra fel och alla förtjänar en andra chans. Ser gärna att H skriver ett inlägg här som reder ut om han är seriös med sin verksamhet eller om han vill fortsätta att figurera i sammanhang som i förlängningen kan äventyra hans affärsverksamhet(er?).

I ett tidigare inlägg så meddelades det att Autolights nu återtaget sin stämningsansökan mot kunden.
Ärendet är nedlagt. Det blir ingen stämning big_smile

Edit: Till Autolights försvar, så kan det nämnas att de erbjudit kunden en gratis Xenon konverterinssats för den långa väntan, dessutom återbetalades hela köpesumman redan samma kväll som kunden begärde detta. Verkar som att ord står mot ord? Skulle vara intressant om trådskaparen vill lämna sin version av det hela. big_smile
Senast redigerat av E-30 (14 april 2008)

104 Inlägg
14 april 2008
E-30 skrev:
I ett tidigare inlägg så meddelades det att Autolights nu återtaget sin stämningsansökan mot kunden. Ärendet är nedlagt. Det blir ingen stämning big_smile

Jo jag såg det. Men det är lite "sopa under mattan" av det hela. Det räcker inte för att företaget ska få gott anseende igen.

Det här är precis vad "stämmningen" handlade om: Skriv inte negativt om företaget så händer inget. Jag skriver vad jag vill (om inte Admin misstycker) och passade dessutom på att blogga om saken. Företag som blåser sina kunder får antingen skärpa sig eller lägga ner. Men det är förstås bara min personliga åsikt.
Senast redigerat av qbett (14 april 2008)

1 050 Inlägg
14 april 2008
qbett skrev:
E-30 skrev:
I ett tidigare inlägg så meddelades det att Autolights nu återtaget sin stämningsansökan mot kunden. Ärendet är nedlagt. Det blir ingen stämning big_smile

Jo jag såg det. Men det är lite "sopa under mattan" av det hela. Det räcker inte för att företaget ska få gott anseende igen.

Det här är precis vad "stämmningen" handlade om: Skriv inte negativt om företaget så händer inget. Jag skriver vad jag vill (om inte Admin misstycker) och passade dessutom på att blogga om saken. Företag som blåser sina kunder får antingen skärpa sig eller lägga ner. Men det är förstås bara min personliga åsikt.

Läs Editeringen i det ovanstående inlägget...big_smile

104 Inlägg
14 april 2008
Jaja du vinner. jag tycker iaf att det verkar vara ett skumt företag.

1 050 Inlägg
14 april 2008
qbett skrev:
Jaja du vinner. jag tycker iaf att det verkar vara ett skumt företag.

Med tanke på vad som framkommit, så tycker jag att det vore av intresse att få höra trådskaparens version. Tycker personligen att en Xenenon konverteringssats är mkt "Plåster på såren"
Dessutom har köpesumman enl uppgift återbetalats helt enl kundens önskemål.

Sök