Volvo 850, The Hunt For Perfection. Uppstartad, Mycket nya bilder 22 Mars!
Mitt första bygge, bilen som jag fick ta över när jag tagit körkortet. Skulle bli lite kjolpaket och fälgar till en början men det spårade ut :) Sluta med att bilen plockades ner till minsta skruv och mutter, allt kromades eller... Visa mer
Oj, du var grymt seriös som rev ut elhärvan och det, jag bara vek undan min tillfälligt, lät även slavcylinder till koppling, ac, servopump sitta kvar.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Oj, du var grymt seriös som rev ut elhärvan och det, jag bara vek undan min tillfälligt, lät även slavcylinder till koppling, ac, servopump sitta kvar.
'
Jag tänkte när allt ändå skall lackas eller bytas ut så kan jag lika gärna riva bort allt på en gång så går de lättare att ta ur maskin.
Det kommer nog att bli antingen alufärg eller mattsvartmotor. Sen blir det nog att polera upp insuget som på bilderna. Min far jobbar på en kromfirma så han möjlighet att kroma vissa delar.
Men är det nån som vet vad man ska ha för färg som håller lite högre temp?
Det kommer nog att bli antingen alufärg eller mattsvartmotor. Sen blir det nog att polera upp insuget som på bilderna. Min far jobbar på en kromfirma så han möjlighet att kroma vissa delar.
Men är det nån som vet vad man ska ha för färg som håller lite högre temp?
jag har lackat min motor med vanlig vatenbaserad billack :) funkar jätte bra för mig kolla bild under min bil :)
Det kommer nog att bli antingen alufärg eller mattsvartmotor. Sen blir det nog att polera upp insuget som på bilderna. Min far jobbar på en kromfirma så han möjlighet att kroma vissa delar.
Men är det nån som vet vad man ska ha för färg som håller lite högre temp?
jag har lackat min motor med vanlig vatenbaserad billack funkar jätte bra för mig kolla bild under min bil
I helgen hände det en hel del trots att jag var sjuk. Man får göra vad man kan då. Inte ge upp helt bara för att man är dålig:p
Jag höll på att märkte upp allt till kammarna och kamremmen. Vet ej om detta behövs eller hur de ligger till men jag tänkte hellre en märkning för mycket.
Sen passa jag på att ta ut motorn på gården och avfetta och spola av för att underlätta allt jobb lite..
Sen var det dags att riva lite i motorn. Började med att ta bort oljetråget. Var en del olja kvar i den.
Ner i oljebaljan
Nu börjar man komma in en bit känns det som:P
Sen var de dags att rycka bort Insug och Grenrör.
De ända jag inte fick bort var detta rör ---> Nån som vet hur man tar bort de?