Hej!Mitt namn är Sebastian är 23 år, har hållit på med min 850 ett bra tag nu så jag tyckte att det var dags att lägga upp en Projekt tråd.
Just nu håller jag på med stora modifikationer och pga studier vilket resulterar till att jag inte kommer att kunna ta ut bilen i sommar utan det kommer att bli färdigt till sommaren – 09. Eller så är de tänkt i alla fall=)
Håller just nu på att river ner massa på bilen så jag kan komma åt och skrapa bort all underrredsmassa på bilen, så jag kan lacka allt under bilen.
Kom gärna med förslag och idéer!
Men det som är tänkt att göras är följande eller i alla fall den preliminära listan=)Lacka framvagnen (/)
Lacka bakvagnen (/)
Nytt bygge i skuffen (/)
Skrapa bort all underredsmassa och lacka (/)
Lyft ur motor och lacka mm ( )
Koppla in larmet ( )
Bygga nya dörrsidor ( )
Bygga ny instrumentering ( )
x = Klart
/ = Pågår nu
Följande är tänkt att införskaffas:7,5"*18" U2 35 (Kromade fälgar) (x)
Evolve front (x)
Larm med fjärrstart (x)
Nya fjädrar (x)
Nya broms ok Fram (x)
Nya broms ok Bak ( )
Xenon lysen ( )
Nytt V70 tanklock ( )
XC-Grill (x)
Sen tillkommer det ju alltid lite vartefter tiden går så..
Jag tänkte börja med att visa lite bilder på hur bilen har sett ut de senaste somrarna=)
När jag fått hem bilen -04. Helt Orginal.Vintern -05. Bygget börjar lite. Fått på ny front och sidor. Samt en Aluvinge jag hade ett tag=)Våren -05. Delarna har blivit lackade. Samt en ny vinge pga av konflikter med polis gällande den andra vingen.Sommaren -05. Ånnabodaträffen. Nya fälgar samt lite annat.En snygg bild tagen på bilen på västkusten sommaren -05.Sommaren -06. Fixat en sänkning samt ny bakkjol mm.Sommaren -07.Våren -07. Fått i lite stereo i skuffen.Sommaren -07. Ny lackad huv på insidan. Snyggt kort tycker jag...=)Sen här har vi lite bilder på hur det ser ut idag. Som sagt har jag börjat med att plocka ner bilen så man kommer åt att skrapa bort all massa. Sen alla delar som tas bort kommer att blästras och lackas.
Så ser bilen ut idagHär är en bild på mitt skrapande=)... Sitter inte så hårt som jag trodde... Men jag skall köpa en värmepistol i veckan och prova med en sån...Här är lite nya saker som skall på bilen:
Nya fjäderben och fjädrar...Lite lackade motorfästen samt kromat rör till filtret..Ny och lackade länkarmarNya bromok...Fästerna till bakvagnen som är blästrade och grundade.. Blev riktigt bra tycker jag=)Kylaren har fått lite färg på sig med...Mitt JT 3" från katten...Det nya larmet med fjärrstart som skall sättas i..Funderar på att köpa dom lyserna. Med svart botten... Låter det som en bra ide?