2 torra stift

kryddstark
17 april 2008 · 43 Inlägg

Hej, tog över en bmw 318is -92a som stått avställd i 4 år och stötte på första problemet. Den går på 2 av 4 cylindrar! Alla stift blixtrar men 2 stift har ingen påverkan av motorgången om jag så trycker på tändkabeln eller har dom helt lösa, och dom 2 stiften är snustorra.

Motorn gick bra när bilen ställdes av, så vad ska jag kolla nu tycker ni?
Något med bränslematningen till spridarna kanske?
Ser inte ens var spridarna sitter, eller hur dom styrs.


hmmmmm?

Batta
17 april 2008 · 1 353 Inlägg

Om stiften som den inte går på är snustorra så får den ju ingen soppa på dom cylindrarna, så kolla spridarna till dom cylindrarna, kika även på kontakten till alla spridarna, jag hade dålig kontakt i den, och då gick den bara på 4 cyl.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
loffe007
17 april 2008 · 905 Inlägg

mät och se om systemet skcikar ut nån signal till spridarna. gör dom det så har dom nog bara geggat ihop ta lös och rengör kan även funka att tvångsmata med 12v en stund(med risk att brännasönder dom)

kryddstark
19 april 2008 · 43 Inlägg

Tackar för tipsen. Det var ström på alla kontakter som satt precis över spridarna så då ska jag väl försöka rengöra spridarna men.....

Det är ju en JÄTTEKLUMP med säkert 15 sladdar å lika många slangar, kontakter, gasspjäll och bultar som man knappt ser eller kommer åt. Ska man lossa på allt man ser eller finns det något lite enklare?

Det är visst ac i bilen också, gör väl inte att det blir mer utrymme precis. Hur funkar det, går det en bränsleslang till varje spridare eller delar alla på samma?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang