2900
Sök

en bra drifting bil med automat och vart ska man börja med för bil

FreddeK
29 maj 2008
Trådstartare
gamla bmwslädar som 750 osv...fins ju bra trycka i deras motorer och mycket vrid=)

gasamk.se ligger i etuna men du bor ju i sthlm så det är ju inte alltför långt bort. dom annordnar mycket driftingtillställningar och är väldigt seriösa vad det verkar=)

har sett en orginal 745 automat sladda runt på en bana så ja klart det går med automat, bara man lär sig lådan så kan man nog lura den lite med kickdown etc.

mvh Fredde

turbo_freak85
3 juni 2008
Trådstartare
bra svar man får och det

Rylander
3 juni 2008
Trådstartare
Tycker Du ska satsa på en Supra MKIV TT o slänga på BPU kittet så har du en bil med mycket potential..

Mvh

Med.lem
3 759 Inlägg
3 juni 2008
patrik79 skrev:
en lättad bmw 750 är kanonrolig med automat och kostar som en gammal sleten volvo 940 utan turbo.
Har bara kört på isen men lättare bil att kontrolera med automatlåda har jag aldrig kört.

Jobbit när nått pajjar bara tongue
Och att tanka en v12:a känns inte så frästande..
Senast redigerat av Mr_EmCom (3 juni 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

OEM <3
6 957 Inlägg
3 juni 2008
Tråden är snart 2 månader gammal, köpt ngn bil än?

OEM <3

turbo_freak85
3 juni 2008
Trådstartare
nej

egen företagare
630 Inlägg
3 juni 2008
jag säger börja med manuellåda.

82 Inlägg
3 juni 2008
ska man ha nåt vettigt i automatväg så e de jänkare me v8 som gäller. Amerikanare kan verkligen det här med automatlådor och dom håller länge o pallar starka motorer. En nyare Camaro är nog rätt bil.

Man har varit med för...

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2008
Iderth skrev:
ska man ha nåt vettigt i automatväg så e de jänkare me v8 som gäller. Amerikanare kan verkligen det här med automatlådor och dom håller länge o pallar starka motorer. En nyare Camaro är nog rätt bil.

För drifting?! :S yikes

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 juni 2008
Mr_EmCom skrev:
Iderth skrev:

Om araberna kan tävla om att slå flest antal volter med fabriksnya BMW 760 så kan man nog drifta med en nyare Camaro.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2008
John87 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Iderth skrev:

Om araberna kan tävla om att slå flest antal volter med fabriksnya BMW 760 så kan man nog drifta med en nyare Camaro.

Jo de e sant, dock vare nått sånthär jag föreställde mig
http://www.deggeller.com/r4s/Camaro68-SS/Camaro68-SS.jpg
Och den känns inte så jäva stabil ut att åka på bredden med roll

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 juni 2008
Mr_EmCom skrev:
http://www.deggeller.com/r4s/Camaro68-S … o68-SS.jpg

Sant, men om man läser hans inlägg så står det "nyare Camaro", inte "antika Camaro".

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2008
John87 skrev:
Mr_EmCom skrev:
http://www.deggeller.com/r4s/Camaro68-S … o68-SS.jpg

Sant, men om man läser hans inlägg så står det "nyare Camaro", inte "antika Camaro".

Vet, men klockan var mycket vid tidpunkten. Förlåt min ouppmärksamhet.

smile

186 Inlägg
27 augusti 2010
Jag ska själv ta automatkort. Och skulle va kul att drifta. kanske en Bmw E36 325, 328 typ ? v6 och bakhjulsdrift. Sen beror det på vad man har för ekonomi har sett ett antal suprer med automat och det ska väl inte va något problem att drifta då. men om man vill hålla sig till lite lägre priser så varför inte en bmw modellerna då. kanske en E36 320 .

820 Inlägg
27 augusti 2010
Saleenkungen skrev:
Jag ska själv ta automatkort. Och skulle va kul att drifta. kanske en Bmw E36 325, 328 typ ? v6 och bakhjulsdrift. Sen beror det på vad man har för ekonomi har sett ett antal suprer med automat och det ska väl inte va något problem att drifta då. men om man vill hålla sig till lite lägre priser så varför inte en bmw modellerna då. kanske en E36 320 .

Ta inte detta på fel sätt, men varför "bara" ta automatkort? Lite nyfiken bara smile

Bmw är säkerligen ett bra val, dom har dock raka sexor;), men som dom sagt inann i tråden så är nog Omega ett väldigt bra val, även 960 3.0.

Annars om du är beredd att meka och pilla lite så kan jag ju rekommendera att köpa en gammal Audi med V8 och quattro, sen plocka "bort" drivningen fram, så har du en jävligt fräsig kärra! Sett ett gäng sådana, verkar onekligen väldigt roliga big_smile
Senast redigerat av Panzar_Audi (27 augusti 2010)

Om man säger

806 Inlägg
27 augusti 2010
FireTraXX skrev:
turbo_freak85 skrev:
hejsan kan ni ge lite förslag om en bra drifting bil med automat och sen hur man ska göra kom med förslag snälla big_smile vaför jag vill ha bil med automat är bara för att jag får bara köra med det jag har problem att hålla kol på många saker samtidigt heheh

HAHA, och du ska försöka kontrollera en bil sidleds?
Lycka till, du lär väl tappa bort dig långt innan svängen ens börjat.

+1 lycka till säger jag med:cool:

186 Inlägg
28 augusti 2010
Panzar_Audi skrev:
Saleenkungen skrev:

Ta inte detta på fel sätt, men varför "bara" ta automatkort? Lite nyfiken bara smile

Bmw är säkerligen ett bra val, dom har dock raka sexor;), men som dom sagt inann i tråden så är nog Omega ett väldigt bra val, även 960 3.0.

Annars om du är beredd att meka och pilla lite så kan jag ju rekommendera att köpa en gammal Audi med V8 och quattro, sen plocka "bort" drivningen fram, så har du en jävligt fräsig kärra! Sett ett gäng sådana, verkar onekligen väldigt roliga big_smile

Jag har kört rätt länge med manuell. dåde kört hemma och med trafikskola. och det blir samma fel hela tiden, att jag inte får kläm på dragläget. så jag beslutade att ta automatkort så man har nått att åka i sen. smile

by proxy
167 Inlägg
28 augusti 2010
Saleenkungen skrev:
Panzar_Audi skrev:
Saleenkungen skrev:

Jag har kört rätt länge med manuell. dåde kört hemma och med trafikskola. och det blir samma fel hela tiden, att jag inte får kläm på dragläget. så jag beslutade att ta automatkort så man har nått att åka i sen. smile

Om du inte får "kläm" på dragläget hur fanken skall du då kunna drifta?! Så länge du inte
har en sjukdom som hindrar dig så ta för f#n ett vanligt körkort.
Annars är du bara lat och ointresserad.....

Tänk på att ett körkort kan vara ett villkor för en anställning. Frågar de dig om körkort så säger
du: Jo jag har körkort men bara för automat så ni får köpa en bil bara för min skull...

Ontopic då.
En AMG C63 borde väl gå att sladda med utan en massa kostsam trimning.....

Dura lex, sed lex

Med.lem
3 759 Inlägg
29 augusti 2010
Fartdare skrev:
Saleenkungen skrev:
Panzar_Audi skrev:

Om du inte får "kläm" på dragläget hur fanken skall du då kunna drifta?! Så länge du inte
har en sjukdom som hindrar dig så ta för f#n ett vanligt körkort.
Annars är du bara lat och ointresserad.....

Tänk på att ett körkort kan vara ett villkor för en anställning. Frågar de dig om körkort så säger
du: Jo jag har körkort men bara för automat så ni får köpa en bil bara för min skull...

Ontopic då.
En AMG C63 borde väl gå att sladda med utan en massa kostsam trimning.....

1+
Senast redigerat av Mr_EmCom (29 augusti 2010)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
29 augusti 2010
Rylander skrev:
Tycker Du ska satsa på en Supra MKIV TT o slänga på BPU kittet så har du en bil med mycket potential..

Mvh

Säger desamma.. Supra mkiv TT automat.. Går även att att skutta mellan växlarna manuellt på dom. eller låsa på t.ex 2an

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök