4127
Sök

Bryta mig in i min bil?

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
9 januari 2006
Hee kunde inte låta bli att testa att öppna med nyckel i morse när jag skulle i väg. Du får återkomma med hur det går.

81 Inlägg
10 januari 2006
I värsta fall kan inte en lås smed få upp dörren med " aj jävlar nu låste jag in nycklarna i bilen " verktyget?

Är själv väldigt orolig över att mitt fjärrstyrda lås ska haverera. Då kommer jag icke in i bilen mer!

Rallytok
165 Inlägg
10 januari 2006
Tog en gammal antenn och fick upp huven. Via grillen  då.
Satte på batteriladdaren och tryckte på larmknappen. Klev in i bilen och startade.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

1 854 Inlägg
10 januari 2006
Helt omöjligt att alla låsen har "rostat"
Har du rätt nyckel?
Har det funkat förut?

Akta lacken med varmluftpistolen bara, bättre med en plastpåse med varmt vatten som du lägger imot låset.

5 710 Inlägg
10 januari 2006
Jag hade nog försökt hissa bilen för att försöka komma åt att montera dit en kabel till ett extrabatteri eller en batteriladdare på startmotorns + pol =batteriets + pol.
På så sätt får du ström i bilen o kan öppna som vanligt.

MVH Jonas
..............

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
Jag har löst det... eller rättare sagt med lite tips ifrån Tekniska på Saab så löste jag det...

Det var faktiskt någon som skrev det tidigare antingen här eller på stcs att man kan koppla ett 12 V batteri till sidoblinkersen i skärmen på förar sidan. Detta fungerade!

Larmet gick hela tiden tills man lyckades byta batteriet och avlarma. Så nu sitter jag här med en fungerande bil men taskig hörsel =P
Senast redigerat av Founder (10 januari 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
10 januari 2006
Låter som värsta inbrottstjuven. Vad kopplade du batteriet med startkablar?

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
helt vanliga kablar, inte startkablar utan vanliga som man använder i bilens elsystem...
Senast redigerat av Founder (10 januari 2006)

- www.bmwb.se

Moderator+
1 081 Inlägg
10 januari 2006
Markus_C skrev:

Det är ju knappast något sätt att bryta sig in i en bil på dock, det enda du gör är att ge den ström nog för att mottagaren ska kunna reagera och låsa upp bilen på signal från fjärren.

mvh

Vem jag?

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
Redbull skrev:
Markus_C skrev:

Det är ju knappast något sätt att bryta sig in i en bil på dock, det enda du gör är att ge den ström nog för att mottagaren ska kunna reagera och låsa upp bilen på signal från fjärren.

mvh

Även det fungerade faktiskt inte, enda som gick att använda var vanliga central låset. Vi fick ingen respons ifrån bilen när vi försökte larma av med hjälp av sändaren på nykeln...

- www.bmwb.se

12 086 Inlägg
10 januari 2006
Jag har haft samma problem som du. Larmet paja där stog jag med låskolvar som aldrig blit använda, helt ihoprostade. Men så snillrik som jag va så kom jag in i bagageutrymmet, skruva loss plåtar och mattor så jag kom in genom armstödet i baksätet, därifrån tog jag en kvastskaft och pillade upp låsknoppen till bakdörren (i mitt fall hade jag låsknoppar som går att få upp på de viset, har man små pinnar lr som många nya bilar inga låsknoppar alls kan de ju bli svårare.

Poängen är iaf att du kanske kan komma in från babageutrymmet. Det låset använder man kanske oftare med nyckel.

5 710 Inlägg
10 januari 2006
Founder skrev:
Även det fungerade faktiskt inte, enda som gick att använda var vanliga central låset. ...

....och då undrar jag hur du aktiverade centrallåset utan att rubba låskolven?
För den satt ju fast eller har jag missat nått?

MVH Jonas
..............

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
10 januari 2006
Hmm, kanske redan föreslaget men skulle hellre fimpa grillen än en ruta för att ta sig in i motorrummet / pilla upp motorhuven...

Administratör
11 960 Inlägg
10 januari 2006
Spännande lösning. Något oväntat smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag har haft samma problem som du. Larmet paja där stog jag med låskolvar som aldrig blit använda, helt ihoprostade. Men så snillrik som jag va så kom jag in i bagageutrymmet, skruva loss plåtar och mattor så jag kom in genom armstödet i baksätet, därifrån tog jag en kvastskaft och pillade upp låsknoppen till bakdörren (i mitt fall hade jag låsknoppar som går att få upp på de viset, har man små pinnar lr som många nya bilar inga låsknoppar alls kan de ju bli svårare.

Poängen är iaf att du kanske kan komma in från babageutrymmet. Det låset använder man kanske oftare med nyckel.

Det ironiska är att bagagerumslåset får jag inte ens in nykeln i... det låset har jag aldrig användt då saab har fjärrstyrd öppning av det låset... Min första tanke var just att ta sig in den vägen men det bokstavligt talat sket sig totalt när man inte ens fick in nykeln =P

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
Founder skrev:
Även det fungerade faktiskt inte, enda som gick att använda var vanliga central låset. ...

....och då undrar jag hur du aktiverade centrallåset utan att rubba låskolven?
För den satt ju fast eller har jag missat nått?

Jag fick förar dörrens låskolv att röra sig genom massor med tålamod o ännu mer 5-56 smile Men bevisat är ju nu att Saab inte har ett mekaniskt lås i dörren utan ett elektriskt, eftersom det inte fungerar utan batteriström till låset...

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Hmm, kanske redan föreslaget men skulle hellre fimpa grillen än en ruta för att ta sig in i motorrummet / pilla upp motorhuven...

Problemet på 9-3'an är att kondensorn sitter i vägen, så även om man lyckas riva loss grillen och samtidigt ta sönder fästena som sitter i strålkastarna (klen plast) så kommer man ändå inte att få upp huven sad

- www.bmwb.se

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
10 januari 2006
Founder skrev:
GT90 skrev:

Problemet på 9-3'an är att kondensorn sitter i vägen, så även om man lyckas riva loss grillen och samtidigt ta sönder fästena som sitter i strålkastarna (klen plast) så kommer man ändå inte att få upp huven sad

Ahaa, då var d ju värre...
Fick upp ena sidan (2 låsningar) på min 440 och sedan fick jag vålda med ett brytjärn...
Klick sa det så lossna andra sidan också... Visade sig sedan vara batterifästet som gängat opp sig o släppt fram batterit som "spärrade" låsningen... hehe, tur man ä envis...

142 Inlägg
10 januari 2006
jag låste in nycklarna i fars cheva pickup... satans "centrallås-endast-via-knapp-i-dörrn" bilar =P

vi lyckades bryta upp lilla rutan i bakväggen o sen komma åt låsknappen =p men inget jag rekommenderar för biltjuvar dock, av två anledningar: det tar för jäkla lång tid; och kommer far min på de så får ni er en riktig resa =P

5 710 Inlägg
10 januari 2006
Founder skrev:
Men bevisat är ju nu att Saab inte har ett mekaniskt lås i dörren utan ett elektriskt, eftersom det inte fungerar utan batteriström till låset...

Nu skall inte jag svära på hur det är på såpass nytt som 9-3 men för mig låter det MYCKET märkligt att det inte sitter en mekanisk öppningsfunktion på låskolven.
Det brukar vara så att det är mekanisk öppning via kolven OCH en givare som påverkas samtidigt när du vrider på nyckeln som i sin tur via centrallåsstyrdonet öppnar de övriga dörrarna.

MVH Jonas
..............

Sök