Hmm. skrev:
Hej.
Har sökt, men ämnet är brett och diffust så jag kör egen tråd.
Så nu idag körde på en hyfsat bred 50 väg. hade bråttom av diverse anledningar som jag inte behöver gå in på nu.
Och där stod polisen med sin laserpistol. 86km/h klockade dem mig. Jag fick se det på displayen. 4000 kr böter
Det var två poliser, om det nu gör någon skillnad.
Jag körde även om en bil, bilen blinkade höger och skulle in på en annan väg, jag körde om till vänster om bilen, vägen hade ingen som helst mittenljine, varken streckad eller heldragen. detta gillade inte polisen. 600kr böter på den(1200 egentligen men 50% rabatt sa han).
jag erkände skiten, och tar straffet! så jag vill inte ha massa folk som skriver att det var rätt åt mig eller liknande, så om det är det ni vill skriva ta det någon annan stans, likadant för folk som skriver oh nej inte en sån här tråd, eller liknande.
Alltså, 4600 kr böter, och återkallat körkort. kan tillägga att jag hade prövotid kvar så det räcker.
Frågor:1. När tror ni jag får ta om mitt körkort? Såg på andra trådar att det var mellan 3 och 6 månader. nå?
2. Har de rätt att bötelägga mig för min omkörning? fattar inte felet jag gjorde, men hon blev förbannad och höjde rösten när jag fråga så skitsamma tänkte jag.
3. Nu när jag hade prövtid kvar och måste ta om kortet, måste jag göra dryga teorin och halkan också?.
4. Hur ska jag gå tillväga? Ska jag ansöka om nytt tillstånd eller, hur?
Återigen, jag vill inte ha någon som klankar ner på mig eller liknande.
ÖVRIGT:Söker en veteranare och chaufför till min bal den 2:a Juni. I borås. Veteranare kanske det inte behöver vara, men en lite anorlunda bil. Pengar och sånt kan vi ta PM om.
MVH.