9 januari 2006
Trådstartare
Garaget.org är nu uppdaterat till en ny version, och nu undrar ni kanske vad som är nytt :)
Den här uppgraderingen är mer som en grund för en rad större nyheter som kommer att dyka upp i början av 2006.
Det är relativt få nya funktioner som tillkommit, även om uppgraderingen är omfattande. De flesta nyheterna består av förbättringar av befintliga funktioner. Röstsystemet t.ex. har fått sig en uppgradering som innebär att snittet för varje bil räknas ut på ett speciellt sätt. Låga betyg på en bil med högt snitt blir mindre värda t.ex. Det lönar sig inte längre att rösta lågt för att jävlas.
Det har även tillkommit ett par topplistor för bilarna och ett nytt rapporteringssystem som innebär att man t.ex. kan rapportera individuella kommentarer. Redan anmälda kommentarer markeras med en liten blå ikon istället för röd.
Den mest påtagliga skillnaden är ändå att forumet nu har fullbredd. Vilket bland annat innebär ökad läsbarhet.
Hela sidan är för övrigt ombyggd från grunden (html-koden) och det mesta har blivit optimerat och förbättrat. Dessvärre syns inte dessa skillnader så mycket, men de bör märkas inte minst när väldigt många använder sidan samtidigt.
Summa summarum: ”Garaget goes future” innebär kort och gott att grunden för en rad nya och viktiga funktioner nu är redo. Nu är det bara vänta och se…
PS. Jag reserverar mig för nya funktioner jag glömt bort att nämna nu ;)
Senast redigerat av chrizz (9 januari 2006)
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."