NeonX skrev:
Om nån av er som skrivigt att pappan borde låsas in har sätt hur en annan människa (eller ersjälva) påverkats av mobbning, borde ni förstå att det är påtok förofta de har dödlig utgång, självmord för att personen ifråga blivigt trackad på...
Håller med, ni som inte blivit mobbade ska absolut inte yttra er överhuvudtaget!
Ni kan omöjligt sätta er in i hur det är, jag VET hur det är!
Pga mobbning var jag 2 minuter ifrån att hoppa från en tågbro.
INGEN här inne vill veta hur det känns att må så dåligt och att verkligen vara på botten som det blir av mobbning.
Jag känner det idag efter alla år av mobbning att jag är starkare än nånsin nu sätter sig ingen på mig längre, men skulle nån försöka och det blir för mycket och det går för långt som det gjort i 50åringens fall så skulle min "spärr" också försvinna, efter många år av mobbning så är den stark men lättöppnad.
Och som i 50 åringens fall så fick dom INGEN hjälp av myndigheterna även om dom anmäla ett X antal gånger, spärren är lättöppnad!
Doni skrev:
hade han bara visat vapnet o skjutit ett varningskott så kan jag lova dom hade sprungit iväg.
Ja för stunden!
Men dom hade kommit tillbaka och varit ännu jävligare!!
Då hade det inte varit mobbning längre utan ren förstörelse kanske tillomed försök till mordbrand.
Så snälla tänk efter!
Doni skrev:
dom flesta av hos har nog busat i den åldern, ska man behöva va rädd att om ens barn busar att det finns risk att ngn gubbe ska skjuta dom i s.k självförsvar?
Ja jag är förälder o jag tänker på båda familjernas sida.
Det där är INTE bus, det är en J***A skillnad på bus och det dom gjorde!
Bus är när man spränger postlådor på nyår eller hoppar fram bakom en buske o skrämmer folk...
Detta kanske inte är sant, och det är INTE riktat mot någon!
men detta är vad jag tycker det verkar som:
Att barn i storstadsregioner inte får leka av sig när dom är mindre, det går inte i stan bland alla hus och bilar..
Och deras föreldrar har inte tid för dom, för föreldrarna har så mycket med sin egen karriär att göra så dom bryr sig inte om barnen så mycket, bara deras karriärer.
Om man kollar på alla vänner jag har härifrån där jag bor är ALLA coollugna numer, ingen som bråkar eller förstör.
Man har fått leka av sig så mycket och fått vara ute så mycket när man var mindre.
Den möjligheten verkar inte barn/ungdomar i storstadsregioner ha!