3650
Sök

Startproblem Volvo 850 2,5 SE -95

2 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Jag har ett väldigt tråkigt problem. Startmotorn går inte runt när jag vrider på nyckeln, men drar jag en sladd från startmotorn till batteriet så startar bilen. Det sitter ett Volvo guard II i den...vet inte om de kan va de som spökar. Har mätt alla kablar fram till startmotorn och där är ström som de ska men så fort de belastas så slår de av.

Tacksam för all hjälp jag kan få

2 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Ett vanligt fel på dessa är tändkontakten (den elektriska delen av tändningslåset) som man byter ut i sådana fall. För att kolla larmets startspärr gör så här. Lossa panelen under rattstången som sitter med 3 torxskruvar. Kolla till vänster om pedalstället efter ett rött/rosa stort relä, dra ur det och prova att mäta med startnyckeln i sista läget (startläget) om det finns spänning vid reläsockel 210/5 (se bild).http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/323625_603cc1.jpg Gör det det så är det ok från tändningslås. Prova sedan att med en kabel ansluten till 12-volt i bilen att ansluta den till 210/1, då ska startmotorn gå runt. Gör den det så är det ok från larmboxen till startmotorn. Funkar ingetdera ring till 018-131130 så kan du lämna in bilen där.

Tack för hjälpen, det var reläet som spöka. Gjorde en snabblösning genom att lödda mellan 1 och 5:an på relä 210 smile

Sök