4645
Sök

Slippa lumpen

433 Inlägg
19 januari 2006
Jag ville inget hellre än att göra lumpen, gav allt på alla test osv. Men inte fick jag vara med för det, en klasskompis som var med samtidigt som har hyperkondition och hela köret tyckte dom var lämplig som befäl osv. ville oxå göra..men han gav dom fan i oxå..vi åkte till mönstringen i full buss..vad blir det? 70-80 pers? På hemvägen var vi 21st kvar som hade kommit in preliminärt, och jag har bara hört 2 av oss som fått göra lumpen. Nedskärningar överallt..snart lägger dom väl ner hela försvaret och bygger bättre kommunkontor för pengarna. Så om du inte vill göra lumpen så slipper du garanterat..

Billackerare
737 Inlägg
19 januari 2006
heavy skrev:
Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

*host*Bullshit*host* den har man ju aldrig hört förut. lite svårt när det väldigt sällan finns mattor på sådana ställen, eller han tog med den själv?

själv fick jag frisedel efter två månader och det var inte lätt, jag var på sjukan minst en gång om dagen (hittade bara på en massa skit) och hade samtal med en jävla massa befäl.
men inget hjälpte tills jag fick en böld i röven som var tvungen att opereras bort (opererade bort den idag).
dom jävlarna gör allt för att hålla kvar en, även om man inte gör ett skit där.

big_smile Äntligen.. en snubbe som vet allt om alla överallt och som har sten koll på vart alla mattorna finns placerade hos pliktverket. Känns det bra att (tro sig) veta ALLT?
Alla myter har väl ett ursprung? Om den jag nu berättade om är originalet eller en "efter apare" vet jag inte då JAG tyvärr INTE har koll på allt. Även om så vore fallet så betyder det ju inte att han inte gjorde det... eller hur?

Corrado VR6R 3.0 Turbo

draminbil.nu
1 382 Inlägg
19 januari 2006
SupraM3 skrev:
© Barnvagnsracer ® skrev:
fire_wizard skrev:
säg bara att du inte vill. det är ingen lag numera på militärtjänstgöring.

När tog de bort Värnplikten?

va ska man göra då? sitta i fängelse som vissa töntar sa,vilken myt säger jag bara,klart man inte behöver göra lumpen om man inte vill det...

VärnPLIKT innebär som sagt att man måste göra lumpen om man blir placerad på en tjänst.. Att det är töntar som ljuger när det säger att man hamnar i boja om man inte inställer sig kan du glömma.. Fast först blir du ju bara hämtad av farbror blå och får böter..
Ingen borttagen plikten heller så vitt jag vet.. jag borde ha hört något om det eftersom jag är på G till mönstring!
Du får inte själv välja om du ska göra lumpen eller inte heller.. Men på kunskaps-testet man gör får man fylla i om man är + - eller mittemellan till att göra lumpen.. (Så var det iaf för en kompis som mönstrade för en vecka sedan.. så isåfall är det REDIGT nytt)

hårdrockar'n
118 Inlägg
19 januari 2006
Youngblood skrev:
heavy skrev:
Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

*host*Bullshit*host* den har man ju aldrig hört förut. lite svårt när det väldigt sällan finns mattor på sådana ställen, eller han tog med den själv?

själv fick jag frisedel efter två månader och det var inte lätt, jag var på sjukan minst en gång om dagen (hittade bara på en massa skit) och hade samtal med en jävla massa befäl.
men inget hjälpte tills jag fick en böld i röven som var tvungen att opereras bort (opererade bort den idag).
dom jävlarna gör allt för att hålla kvar en, även om man inte gör ett skit där.

big_smile Äntligen.. en snubbe som vet allt om alla överallt och som har sten koll på vart alla mattorna finns placerade hos pliktverket. Känns det bra att (tro sig) veta ALLT?
Alla myter har väl ett ursprung? Om den jag nu berättade om är originalet eller en "efter apare" vet jag inte då JAG tyvärr INTE har koll på allt. Även om så vore fallet så betyder det ju inte att han inte gjorde det... eller hur?

Jag påstår inte att jag vet allt, men till skilnad från vissa andra så tror jag inte på alla
"min kompis kompis" historier och vandringssägner som funnits i 20 år om det räcker.

Modern cars - they all loo like electric shavers

36 Inlägg
19 januari 2006
har inte läst alla inlägg i tråden men vafan, MÅSTE man göra lumpen? trodde det var frivilligt?

53 Inlägg
19 januari 2006
det är bara att vara dålig på alla test... jag gjorde skitdåligt på alla testen och blev "Olämplig för pliktjänst" enligt dom...  fick dra hem efter 3 timmar för dom tyckte jag va så dålig...  så alla er som inte vill göra. Gör dåligt ifrån er..

107 Inlägg
20 januari 2006
som sagts tidigare hörseln är ett bra tips välj en melodi och tryck på knappen efter den gärna innan hörseltestet börjat, jag har medfödd hörselnedsättning 20% på högeröra och jag blev hemskickad direkt efter hörselprov

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

1 453 Inlägg
20 januari 2006
Gör lumpen, du kommer inte att ångra dig! Visst fanns det en del jobbiga perioder men överlag var det en mkt positiv upplevelse och jag tror man mognade och lärde sig mycket. Dessutom fanns det en otrolig kamratskap. Tycker synd om de killar som inte får chansen att göra lumpen och det värsta som finns är fikusar som smutskastar försvarsmakten när de själva aldrig burit uniform.

24 Inlägg
2 februari 2006
Ja tyvär så får inte jag göra lumpen på grund av vissa anledningar..sad Jag som värkligen vill göra lummpen och tjäna mitt land.. Men men..sad

Kanonsnubbe
168 Inlägg
2 februari 2006
MysdressLarry skrev:
toXXy skrev:
Jag har inte gjort lumpen, jag sa bara till dom att jag inte var intresserad av att göra den utan att jag istället ville satsa på att jobba.

efter att du hade fått en plats i lumpen?

Nej, när man satt där på mönstringen och skulle få en utbildning tilldelad, då sa jag det.

10 Inlägg
2 februari 2006
© Barnvagnsracer ® skrev:
DaMM skrev:
klart man ska göra lumpen.. åker själv till kungsängen som bevakninsoldat om ett år smile kul å testa sina gränser.. skulle helst vilja bli jägare men synen satte stopp för de sad

Om du ser så illa får du göra lumpen överhuvudtaget? Vad ska jägarförbanden se som inte vi andra? bara undrar...

ja jag ska oxå vara bevakningsoldat..Känns tungt..hade oxå velat bli jägare..Men samma här har dålig syn så fick inte! Dom kräver att man har perfekt syn för att få bli jägare så man måste nog se mer än andra ska du se!!

BMW följer inte utvecklingen, Dom leder den

4 Inlägg
8 februari 2006
Ska mönstra imon, är rejält nervös jag med, vill ABSOLUT inte gör lumpen. Tyvärr har jag relativt bra fysik, men jag tror jag ska vara ärlig och helt enkelt säga att jag inte har någon motivation till lumpen, och finns det ingen motivation, kommer jag aldrig uppskatta det eller må bra.

Gasglad
295 Inlägg
8 februari 2006
Klaga på dålig rygg.. att du inte kan göra styrka, kondition o.s.v. Det gjorde jag. Gjorde bara hörsel, syn och datatestet. Sen pep jag hem. Fast jag gick ju och åt gratis först såklart.

106 Inlägg
11 februari 2006
men om man har hdhd och nersatt hörsel så sliper man vell lumpen

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
11 februari 2006
haha snacka du med en psykkärring big_smile är du inte sjuk i huvet innan så är du det definitivt när du går därifrån:D

Team Insane Racing

Administratör
2 980 Inlägg
11 februari 2006
Vilka patrioter ni är smile

En kopp av den svarta såsen...

1 453 Inlägg
11 februari 2006
Eller hur...
Att göra lumpen är bland det bästa jag gjort, synd att så många är emot det redan innan de ens har mönstrat. Lärde mig mycket värdefullt och gör man sitt bästa så är det inga problem, precis som allt annat så blir det vad man gör det till. Får man dessutom äran att vara plutonchef som jag så blir det extra kul=)

Daniel T skrev:
Vilka patrioter ni är smile

Ingenjör
256 Inlägg
11 februari 2006
MysdressLarry skrev:
har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

Jag blev placerad som spaningsgruppbefäl i Karlsborg. De la ner den utbildningen
Sedan placerad som Flygbasjägargruppbefäl i Karlsborg. De la ner den utbildningen

Sedan blev jag placerad som något tredje alternativ som jag inte brydde mig så mycket om. Jag sökte mig till högskolan, blev antagen och använde det som förevändning till att jag inte ville göra lumpen. Simpelt.

Dock vill jag tillägga att de första två tjänsterna lockade mig, men på grund av sparkrav så la de ner utbildning efter utbildning. Då vill inte jag åta mig att börja något som senare ändras.

Sök vidareutbildning och se till att kom in på det du söker. Det fungerade för mig, 1998, och bör vara lika enkelt idag.
De vill inte ha en massa som bara är där pga tvång och drar ner stämningen.

//Lycka till

Det är inget brott förrän man åker fast

Rörpulare
1 453 Inlägg
11 februari 2006
"Skit i lumpen ladda på och pys i dumpen:)"

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

130 Inlägg
11 februari 2006
Varför göra lumpen när sverige ändå drar in på allt vad som gäller försvarsmakten. Var på mönstringen dygt 1 1/2 timme men men.

-=//[b-6]\\=-

Sök