2233
Sök

köpa laserpistol-varnare..!!?

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
hello alla ni som kör sakta tongue

ska inskaffa Laser/pistolvarnare.. efter böte på 2.800:- sad
så jag behöver tipps vilken jag ska köpa..
funkar de som de uppger?
hört att de kan varna upp till 2km avstånd..?
tydligen ska COBRA vara en av de som ligger i topp?

så jag behöver en Laserpistol varnare.. som funkar på farbrorns laserpistol.. kör me mycket i utlandet..
laserpistol e ett måste ifall jag köper varnaren!..
nån som har en varnare som har räddat dig?
vilken sida är pålitlig?

hittade bla 2 sidor:
http://www.informationssida.ws/
www.Laservarnare.com 

ha att bäst....

Sandzoo i da house

Hmm.
24 april 2008
Fattar inte hur en sån funkar.
snappar den upp "lasersignaler" som skjuts på runt omkring det området bilen är på eller, va?.. är det pålitligt ?... tongue

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 april 2008
Den funkar väl ungefär som en blixtsändare fast typ konstant och mellan en viss bandbredd.

Fungerar det där så är et ju GULD värt!
Köper du ett sådant så måste du skriva och berätta ifall det funkar ;D

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
cobra 9940 verkar vara en fin grej...ska beställa en jag också snart tror jag ...tar man hem dom från usa blir dom mycke billigare än här i sverige smile

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
NdL skrev:
Den funkar väl ungefär som en blixtsändare fast typ konstant och mellan en viss bandbredd.

Fungerar det där så är et ju GULD värt!
Köper du ett sådant så måste du skriva och berätta ifall det funkar ;D

ja jag ska köpa en sån.. en kompis har en varnare och han säger att det funkar 110% varnat han några gånder.. men men.. vill höra de från nån till big_smile

kommer och skriva ifall d funkar när jag inskaffar wink

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
Fattar inte hur en sån funkar.
snappar den upp "lasersignaler" som skjuts på runt omkring det området bilen är på eller, va?.. är det pålitligt ?... tongue

jag har ingen aning ärligt..!

ska fånga upp signaler upp til 2km har jag hört.. :S så fort signalen upptäcks börjar den tjuta och skrika big_smile

Sandzoo i da house

358 Inlägg
24 april 2008
Finns endel trådar om laservarnare.. men men!

Den klarar av att varna UPP TILL 2 km. De som bör att tänkas på är att då lasern träffar din bil så kan de vara för sent. Kameraskåpen är de guld med! men med polisen så bör du ligga bakom en annan bil som kör i lämplig fart - då kan laserna studsa vidare från den bilen till din bil och på så sätt börjar den att varna.
Då polisen skjuter dig med lasern så tar de under 1 sek för att fastställa en hastighet. Så gäller att TVÄRNITA direkt då isåfall.
Dock vet jag inte hur de ligger till gällande uppmätningen exakt.. Om de måste ta 2 ggr eller om de kanske måste ta under en viss sträcka...

Straff på varnare är vanligtvis 3000 kr / fängelse upp till 6 mån. (ska krävas mkt i ditt register för att du ska få fängelse för de)

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Hmm.
24 april 2008
kanske wikipedia har ngt om det...'

menar, att den piper mha av en gps med markerat område på kartan är ingen konst.

men om det är som folk säger att den verkligen upptäcker signaler så långt bort, menar, ingen tvekan att en signal kan skickas så långt, men den bör ju studsa rätt mkt innan den når varnaren, och då blir väl sannolikheten låg för att den ska upptäcka?... aja lite flummigt men hoppas ni fattar tongue...

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
zzzoder skrev:
Finns endel trådar om laservarnare.. men men!

Den klarar av att varna UPP TILL 2 km. De som bör att tänkas på är att då lasern träffar din bil så kan de vara för sent. Kameraskåpen är de guld med! men med polisen så bör du ligga bakom en annan bil som kör i lämplig fart - då kan laserna studsa vidare från den bilen till din bil och på så sätt börjar den att varna.
Då polisen skjuter dig med lasern så tar de under 1 sek för att fastställa en hastighet. Så gäller att TVÄRNITA direkt då isåfall.
Dock vet jag inte hur de ligger till gällande uppmätningen exakt.. Om de måste ta 2 ggr eller om de kanske måste ta under en viss sträcka...

Straff på varnare är vanligtvis 3000 kr / fängelse upp till 6 mån. (ska krävas mkt i ditt register för att du ska få fängelse för de)

ja allt kan stämma...böte kan jag få är prickfri (förutom fortkörning) tongue

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:

menar, att den piper mha av en gps med markerat område på kartan är ingen konst.

men om det är som folk säger att den verkligen upptäcker signaler så långt bort, menar, ingen tvekan att en signal kan skickas så långt, men den bör ju studsa rätt mkt innan den når varnaren, och då blir väl sannolikheten låg för att den ska upptäcka?... aja lite flummigt men hoppas ni fattar tongue...

hehe japp de va flummigt.. men man fattar..

men som sagt så måste nog en bil vara framför annars e inte polisens laser igång.. så..
man kan kolla på bromsljusen bilen framför tongue

Sandzoo i da house

6 851 Inlägg
24 april 2008
Är det inte bättre att hålla någorlunda laglig hastighet?

Hmm.
24 april 2008
sandzoo skrev:
Hmm. skrev:

men som sagt så måste nog en bil vara framför annars e inte polisens laser igång.. så..

jo men då är det onödigt att riskera 3000 kr böter :p... då kan man likgärna alltid hålla sig bakom en annan stackare.... undrar dock om han är villig att hålla den farten du vill wink....

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
sandzoo skrev:
Hmm. skrev:

jo men då är det onödigt att riskera 3000 kr böter :p... då kan man likgärna alltid hålla sig bakom en annan stackare.... undrar dock om han är villig att hålla den farten du vill wink....

ja precis.. de flesta saktar in när jag kör efter (har volvo v70) tror säker jag e farbror blå big_smile så de blir en del omkörningar

Sandzoo i da house

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
en bekant till mig har sån och den funkar klockrent säger han..varnar tillochmed för vissa typ av garageportar och kan reagera på sånna där plingplongrejer så känner av när man går in i en affär osv...ställbar känslighet ...cobra xrs 9940 har 360 graders lins och ska tydligen känna av ifalll någon skjuter bakifrån/från sidorna ...och JO dom funkar med polisens laservapen och är inte gps styr
d(inte 9940 i alla fall)

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Är det inte bättre att hålla någorlunda laglig hastighet?

jo d e de.. men 1 km/h över kan du få böta så..

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
en bekant till mig har sån och den funkar klockrent säger han..varnar tillochmed för vissa typ av garageportar och kan reagera på sånna där plingplongrejer så känner av när man går in i en affär osv...ställbar känslighet ...cobra xrs 9940 har 360 graders lins och ska tydligen känna av ifalll någon skjuter bakifrån/från sidorna ...och JO dom funkar med polisens laservapen och är inte gps styr
d(inte 9940 i alla fall)

jo tack.. där har vi nått att bita i big_smile

man tackar big_smile

Sandzoo i da house

358 Inlägg
24 april 2008
Hmm. skrev:
sandzoo skrev:
Hmm. skrev:

3000 är en skit summa om man gemför med hur mkt man kan tjäna med en laserdetector.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 april 2008
Snacka med AssViper här på garaget... Han har nog några han vill bli av med smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
zzzoder skrev:
Hmm. skrev:
sandzoo skrev:

3000 är en skit summa om man gemför med hur mkt man kan tjäna med en laserdetector.

jo tack jag fick betala 2.800:- häromdan.. kunde haft de i fickan nu sad

Sandzoo i da house

Hmm.
24 april 2008
zzzoder skrev:
Hmm. skrev:
sandzoo skrev:

absolut, det var inte så jag menade. Menade mer om att... eller förstod nog inte  sandzoos inlägg =P....

Sök