tjena jag har idag en volvo 850SE -94 men den drar alldeles för mycket bensin för min plånbok så jag är ute efter något annat. Men eftersom jag inte är så kunnig om bilmodeller så tänkte jag kolla om ni kan tipsa mig om några stycken som jag sen kan titta vidare på.
ska kosta ca 20.000kr nyare än -93 och dra mindre än 1.0l/milen tror inte diesel är något för mig då jag inte kör tillräckligt mycket per år för att det ska gå ihop med skatter o sånt.
köp en honda civic golf 3 nått i den stilen kommer du tilloch med billgare undan med skatt och försäkring;) !! och det märks i tanken rejält hade golf 3a innan och kör nu en v70 2,5T och det märks rejält måste jag säga..
om du inte vill ha en snygg bil men billig i delar, bensin försäkring, skatt, och rep så ska du ha en skoda felicia 1.3. annars kanske en mitsubishi colt?
Det kan väl ändå inte vara så svårt att hitta bilar som drar under liten. Har du några andra "krav" på bilen vad gäller storlek och liknande? Det mesta som har en mindre än en 2,0liters motor och under 150hk brukar dra under litern... rent generellt
Varför just nyare än 93? kolla lite på dom äldre katalysatorfria bilarna.. typ Golf 2:orna, billig i skatt delar försäkring och ja igentligen allting Har aldrig åkt så billigt som jag gör nu
Ligger på ca 10 000 kr i bensin per kvartal med golfen jag har nu och jag vill inte äns tänka mig hur mycket soppa jag gjorde av med när jag hade volvon för den körde jag 3 ggr så mycket med... (Klaga inte! bor på landet och det är låångt mellan alla ställen)
Golf! Kom ner till 0,66 sthlm-gbg och snittar runt 0,76 blandad
Chippad saab 9000 turbo! Fick ner min till 0,63 på långkörning (Farthållare på 110, Göteborg-Mjölby) Det var ändå stora motorn på 2,3 liter chippad till 235hk
Golf! Kom ner till 0,66 sthlm-gbg och snittar runt 0,76 blandad
Chippad saab 9000 turbo! Fick ner min till 0,63 på långkörning (Farthållare på 110, Göteborg-Mjölby) Det var ändå stora motorn på 2,3 liter chippad till 235hk
Men du snittade garanterat mer.
En bil som drar lite på landsväg och massor på all annan väg är inte helt optimal ekonomiskt. Kan utan problem dra ner min V8 till 0,7 på långkörningar men sen dom få gångerna man är i stan eller på småvägar så drar det upp snittet till över litern.
Effekt har aldrig varit bränsleekonomiskt, oavsett hur lite dom drar på landsväg.
sattsa på golf tycker jag:P min förra bmw drog 1,2 blandad körning det var en 320 e36:a automat och bilen jag har nu drar ca 0,5 - 0,6 typ:P skillnad utan dess like:P
"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"