Jag har en Suzuki Swift Gti, ganska liten kärra. Håller på med en hatthylla och den vill jag pryda med ett par fin fina 6x9or.
Har:
2st 4" högtalare fram från cdt audio
12" bas MDS Audiophilé Classic
Slutsteg MDS 4kanals Audiophilé Classic som ska få driva detta...
Har runt 1200 kr att lägga på detta...
Frågan e vad jag ska satsa på för högtalare, om jag borde prioritera en bra diskant i 6x9orna eftersom jag har en bas 12a som kommer få jobba i skuffen? Och vart hittar man ett billigt kabelkit?
Vore jag du skulle jag itne sätta några högtalare i hatthyllan. Varför? jo de kommer att aggera som slavbasar till din 12" och kommer även med tiden förmodligen gå sönder. MEN, du kan bygga in dem i en låda,men då de ofta är gjorda för att spela "open air" eller ha en stor låda. Men då försvinner ju meningen med 6x9" då man ofta väljer dessa för att få lite lite mera bas. Ist skulle jag valt att köpa 4" och montera dem i liten låda. Detta gör att du då kommer att få mellanregister och diskant bak.
Kan jag sätta ett par mindre högtalare som inte är till för att spela bas i hatthyllan? Skulle det kunna bli bra? Då jag inte är sugen på o bygga små lådor till högtalarna...?
Då kan man sätta 5.25orna i hatthyllan och gömma diskanterna i panelen i dörrsidorna där dörrarna hade setat om det vart en 4dörrarsbil(om ni förstår) =P
Kan det va något lr borde diskanterna sitta närmare 5.25orna?
nja jag kör så sj just nu fast jag ha 6/9 or i hatthyllan och en 12 tusm baslåda och 6/5 kitt fram och jag kör bara minna vanliga högtalare på stereon och det låter bra ha man en shysst huvudenhet så.
Hmm okis, av vilken anledning skulle du köra dom på på stereon och inte via slutsteget?
Du måste ha låda till dom med. annars är det risk att basen har sönder dom (slav bas) och som nämns ovan så kan du driva dom med huvudenheten då dom fungerar som utfyllnad och inte behöver samma effekt som framsystemet(som för övrigt är den viktigaste komponenten i systemet). Satsa hellre pengar på ett riktigt bra framsystem som har en öppen och luftig karaktär så ska du se att du kommer att bli nöjd.
Sen kan ja kommentera detta sony kit du pratar om , har installerat detta i 5,25" och var inte jätteimponerad. Hade kollat på annat märke men i samma prisklass