Ja tror inte de finns mer än 70 svensksålda kvar i sverige.. Ja ser dom inte alls, en kompis har en och sen har jag sett en till i Borås, en kombi som en äldre man kör..
Man borde fan kolla upp de asså, hur många de finns kvar.. T röda, gula osv Hade varit kul o veta exakt
vet om 3st här i örebro varav den ena ser jag dagligen..förövrigt en fd taxi ;-) dom 3 är iallfall svensksålda men har nog sätt iallfall 10st olika här i örebro men 2008 har jag bara lagt 3 på minnet varav den ena har jag följt sedan den var ny
Kanske kan sparka liv i denna tråden, nån som vet hur många T-gul det finns kvar öht? Hur många av dessa 2500st bilar är i livet idag? Jag har en iaf ;-)
Kanske kan sparka liv i denna tråden, nån som vet hur många T-gul det finns kvar öht? Hur många av dessa 2500st bilar är i livet idag? Jag har en iaf ;-)
Maila transportstyrelsen och fråga, de är dom som vet med säkerhet Lite offtopic men mailade dom och frågade hur många 854 turbo de fanns registrerade i Sverige år 2010, 109 stycken
Maila transportstyrelsen och fråga, de är dom som vet med säkerhet Lite offtopic men mailade dom och frågade hur många 854 turbo de fanns registrerade i Sverige år 2010, 109 stycken
109 var lite klent! Kanske finns lika många importerade T5:or också
Någon som har koll på vilka färger på 850 T5-R och R som såldes i Sverige? Vet att min 850R olivgrön inte fanns att köpa här iallafall, Ska bara ha funnits röda och svarta R här. I USA fanns det en modell kallad 850R Platinum edition i färgen white pearl som är riktigt snygg.
Sorry om ni anser detta vara OT men det handlar iallafall om samma bilar och är lite intressant
Volvo 850 T5R tillverkades i 5st färger. Gul, röd, olivgrön, svart, samt nåt fåtal vita konceptbilar
Wikipedia skrev:
R-historia 1995 kom den första av Volvo's R-modeller. Den gula 850 T-5R:en blev en stor succé men producerades enbart i 2500 exemplar. I och med att modellen var en sådan succé så beslutade sig Volvo för att tillverka den i fler exemplar fast då i färgerna olivgrön metallic (dark olive) och solid svart.