2988
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
178 Inlägg
3 maj 2008
#21
feeeeeet bil, ska bli intressant att följa detta bygge...=9

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

Joas_86
3 maj 2008
Trådstartare
#22
Broken-Arrow skrev:
Skönt med en ny tråd hoppas den också får hållas som den nu har börjat smile

Är bra mkt trevligare idag mot ja var igår, då var ja en riktig skit stövel. men men alla har sina dagar. Men nu vill ja helst inte prata om de hehe !!!roll


Nu ska de in mer mera bilder !! cool

Joas_86
3 maj 2008
Trådstartare
#23
PeTTa skrev:
feeeeeet bil, ska bli intressant att följa detta bygge...=9

mvh petta

Tackar.


Kommer in mer bilder nu/snart. så kika lite om en halv timme !!

Hade göt cool

Joas_86
3 maj 2008
Trådstartare
#24
Hej på er alla.

Ni har säkert vänta hela dagen på att de ska komma in bilder på mitt projekt ?

Motor jag byggt i vintras kommer inte att användas, fattas en topp som ska renoveras porta mm mm.

Men bilder kommer ändå på bygget.

Ni får hjälpa ge mig tips, men skriv i PM eller mail TACK !!

DÅ så då kör vi !!






https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333499_slzx9l.jpg
Inte snyggt gjort. Men där emot väldigt nödvändigt.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333505_xllbev.jpg
Alla kolvar nästan i blocket. Dags att använda kolvkompressorn smile Mycket bra verktyg!!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333512_we0y6d.jpg
Satt ditt kolvkompressorn på kolv nummer 1 !!!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333515_7jkwo7.jpg
Dra åt alla kolvringar med verktyget !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333518_96gb0p.jpg
Sedan knacka väldigt väldigt försiktigt ner kolven !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333518_96gb0p.jpg
Sedan knacka väldigt väldigt försiktigt ner kolven !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333520_gnjaxy.jpg
Och här är alla kolvarna i blocket.










https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333528_s3j6sj.jpg
;D




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333530_pd4z2m.jpg
Alla vevlagar monterade på stakarna !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333531_bk58i1.jpg
Ramlagerna monterade på blocket !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333534_m02wkx.jpg
Vevaxeln på plats !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333543_idkm9l.jpg
Alla överfall på stakarna är nu monterade !!







https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333554_lrhbpn.jpg
Överfallet o åtdraget lika med oljetråget monterat !! hade inte mer bilder på överfallet än denna. men men !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/333559_iahlrl.jpg
SPM stakar, std ram/vevlager, 707 tryckplatta o R lamell. blev ingen sinter ;P

178 Inlägg
3 maj 2008
#25
det ser lysande ut... forsätt så här nu..:smile


mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

Joas_86
4 maj 2008
Trådstartare
#26
PeTTa skrev:
det ser lysande ut... forsätt så här nu..:smile


mvh petta

Måste fixa en topp först innan ja sänker ner motor på plats smile

men en sak pegarna ? de kommer ordna sig !!

Joas_86
9 maj 2008
Trådstartare
#27
Hej o hej ;P HAHA !! Idag är jag rolig av mig.

Haft de en toppen dag nu. först vädret 20 grder eller mer. Sen ringde brosan att vi kunde knopa ihop grenröret tryckrör mm mm mm. Så jag åkte till hans jobb o så börja vi svetsa ihop grenröret tryckrör. SÅ NU ÄR DET ÄNTLIGEN KLART !







https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339506_cdtypq.jpg
Då ta vi och skär i grenröret :S Ett hål till WG röret !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339511_mer97a.jpg
Faaan de läcker i grenröret tongue HEHE.








https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339516_y5hbnc.jpg
Jaa vad ska man säga ? inte så fint nu kanske. Få ta och slipa ut massa skit !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339535_hv82u0.jpg
Röret till Wastgate är helsvetsat nu !! Dags för svetsa dit den big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339541_kvkaa4.jpg
Då är det dags att svetsa ihop WG rör på grenröret !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339547_w2uqe0.jpg
Då börja brosan svetsa ihop WG röret !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339549_00jsnk.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339550_lv3cif.jpg
Blir toppen bra detta !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339553_fdc4ls.jpg
KLART !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339555_2uwbhc.jpg
Fan vad grymt de kommer bli till sommaren big_smile





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339559_h2rb13.jpg
Wg rör svetsat på grenrör (Klart) trckrör (klart) anslutningarna till dumpen/tomgångsmotor (klart) Öppna wgröret svetsat (klart) Då så då va de inte mer !!! big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339561_qomhe2.jpg
Lite extra bilder kommer HÄR !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339562_yp4808.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339563_fdhe5c.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339564_9yxtgk.jpg
Då var man hemma i garaget igen då. jag måtta bara kika hur de ser ut med ny svetsade grenröret/tryckrör mm!!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339567_mefo1x.jpg
Vad tycker folket om bygget nu då ? sj är jag super super NÖJD !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339568_gj85ds.jpg
Ja precis där sitter WG'en smile lätt att komma åt den nu !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339569_sjx7d9.jpg
Sen åkte jag till mitt ljuva HEM smile kl är var då mellan 20.00 20.30 börja linda ihop grenröret då faktis !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339570_jrt89h.jpg
Då var det dags att linda då !! Jo jag vet att de är plast kattstrypare. Har bara dom tills ja fixa till METAL !! så va lugna.








https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339574_fdc87z.jpg
Ett rör klart som är lindat. Är lite små pyssligt, de är lite kul !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339576_jv5nnp.jpg
oooh vad snyggt de blir !!!!!!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339578_ip2wzf.jpg
Tre rör klart !! oh sen ringde polaren o fråga om ja kunda ta en sväng på stan med han. Så jag hängde med honon. Fan vilka bilar de va ute alltså !!!!!!!!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339580_tybml4.jpg
Dom andra skulle bli så trångt med de breda så ja fick ta de smala. spela ju ingenroll. ser ju lite snyggare nu faktis !!!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339583_63240f.jpg
COOLT !!!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339584_3yory5.jpg
Snyggt, synd att ja inte hade metal kattstrypare big_smile HAHA !!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/339589_htce2y.jpg
ÄNTLIGEN är grenröret klart. Har nog grubblatt över grenröret ett tag nu iaf. Men nu är de klart. SKÖÖÖNT!!

Joas_86
10 maj 2008
Trådstartare
#28
MEN VAD FAN (KOMENTERA HÄR DÅ FÖR F*N !!!) Eller är de något fel på sidan ? HAHAHA.

915 Inlägg
10 maj 2008
#29
Min spontana tanke på ditt grenrör är att du eventuellt kan få problem med att styra laddtrycket då wg-inloppet är mer uppe i ett rör än nere i kollektorn, men jag kanske ser dåligt på bilderna. Ni har väl redan tänkt på det.

När ska du börja på ditt efterlängtade motorfäste som vi alla undrar hur du ska lösa? smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Truck Driver
73 Inlägg
10 maj 2008
#30
Läckert bubben wink Väntar med spänning;)

T-Gul Svensk såld manuell

Avstängd
653 Inlägg
10 maj 2008
#31
jao det ser väl ganska trevligt ut detta wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

Joas_86
10 maj 2008
Trådstartare
#32
phonic skrev:
Min spontana tanke på ditt grenrör är att du eventuellt kan få problem med att styra laddtrycket då wg-inloppet är mer uppe i ett rör än nere i kollektorn, men jag kanske ser dåligt på bilderna. Ni har väl redan tänkt på det.

När ska du börja på ditt efterlängtade motorfäste som vi alla undrar hur du ska lösa? smile

laddet kommer ja få hur lätt som helst.

Och motorfästet är de enklaste som ja kommer göra på bygget !!

Joas_86
10 maj 2008
Trådstartare
#33
airflow skrev:
jao det ser väl ganska trevligt ut detta wink

Ganska ;P hehe !!!

Joas_86
10 maj 2008
Trådstartare
#34
Mats_T5 skrev:
Läckert bubben wink Väntar med spänning;)

tackar MÄTS cool

Bra att du väntar med spänning !!

915 Inlägg
11 maj 2008
#35
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Min spontana tanke på ditt grenrör är att du eventuellt kan få problem med att styra laddtrycket då wg-inloppet är mer uppe i ett rör än nere i kollektorn, men jag kanske ser dåligt på bilderna. Ni har väl redan tänkt på det.

När ska du börja på ditt efterlängtade motorfäste som vi alla undrar hur du ska lösa? smile

laddet kommer ja få hur lätt som helst.

Och motorfästet är de enklaste som ja kommer göra på bygget !!

Jag pratade om reglering så du inte får skenladd.. smile Laddtryck får du, troligen i mängder smile
Senast redigerat av phonic (11 maj 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Joas_86
11 maj 2008
Trådstartare
#36
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Min spontana tanke på ditt grenrör är att du eventuellt kan få problem med att styra laddtrycket då wg-inloppet är mer uppe i ett rör än nere i kollektorn, men jag kanske ser dåligt på bilderna. Ni har väl redan tänkt på det.

När ska du börja på ditt efterlängtade motorfäste som vi alla undrar hur du ska lösa? smile

laddet kommer ja få hur lätt som helst.

Och motorfästet är de enklaste som ja kommer göra på bygget !!

Jag pratade om reglering så du inte får skenladd.. smile Laddtryck får du, troligen i mängder smile

vad menas med skenladd ?

915 Inlägg
11 maj 2008
#37
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Joas_86 skrev:

laddet kommer ja få hur lätt som helst.

Och motorfästet är de enklaste som ja kommer göra på bygget !!

Jag pratade om reglering så du inte får skenladd.. smile Laddtryck får du, troligen i mängder smile

vad menas med skenladd ?

När avgaserna fortsätter genom turbon efter uppnått laddtryck, så fortsätter det bara att öka och öka tills man spränger något.

Du kan helt enkelt inte kontrollera laddtrycket.

På mitt grenrör så kan jag ladda 0.4bar utan minsta skenladd, det är väldigt tveksamt om du kan göra det. Kan man inte hålla ett så lågt laddtryck så går det inte att mappa bilen riktigt.

Oftast fungerar det ändå men det är sjukt drygt att inte ha 100% kontroll på laddet.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

130 Inlägg
11 maj 2008
#38
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Jag pratade om reglering så du inte får skenladd.. smile Laddtryck får du, troligen i mängder smile

vad menas med skenladd ?

När avgaserna fortsätter genom turbon efter uppnått laddtryck, så fortsätter det bara att öka och öka tills man spränger något.

Du kan helt enkelt inte kontrollera laddtrycket.

På mitt grenrör så kan jag ladda 0.4bar utan minsta skenladd, det är väldigt tveksamt om du kan göra det. Kan man inte hålla ett så lågt laddtryck så går det inte att mappa bilen riktigt.

Oftast fungerar det ändå men det är sjukt drygt att inte ha 100% kontroll på laddet.

måste fråga, gäller det här enbart om man har extern wg? visst rycker du slangen på en turbo med inbyggd får du ju också skenladd. jag och polarn hade nämligen tänkt bygga ett grenrör till hans t5 men använda oss av en turbo med inbyggt wastegate.


schysst bygge förövrigt joas.
Senast redigerat av eriico (11 maj 2008)

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

Joas_86
11 maj 2008
Trådstartare
#39
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:

Jag pratade om reglering så du inte får skenladd.. smile Laddtryck får du, troligen i mängder smile

vad menas med skenladd ?

När avgaserna fortsätter genom turbon efter uppnått laddtryck, så fortsätter det bara att öka och öka tills man spränger något.

Du kan helt enkelt inte kontrollera laddtrycket.

På mitt grenrör så kan jag ladda 0.4bar utan minsta skenladd, det är väldigt tveksamt om du kan göra det. Kan man inte hålla ett så lågt laddtryck så går det inte att mappa bilen riktigt.

Oftast fungerar det ändå men det är sjukt drygt att inte ha 100% kontroll på laddet.

Då är de lika bra att bygga om allt igentligen, röret till wg ska alltså upp mkt mer. 

Vore väldigt tråkigt om man får för mkt ladd med den motor ja ska ha nu iaf. Men men inget o deppa för, lika bra att göra de riktigt.

Joas_86
11 maj 2008
Trådstartare
#40
eriico skrev:
phonic skrev:
Joas_86 skrev:

vad menas med skenladd ?

När avgaserna fortsätter genom turbon efter uppnått laddtryck, så fortsätter det bara att öka och öka tills man spränger något.

Du kan helt enkelt inte kontrollera laddtrycket.

På mitt grenrör så kan jag ladda 0.4bar utan minsta skenladd, det är väldigt tveksamt om du kan göra det. Kan man inte hålla ett så lågt laddtryck så går det inte att mappa bilen riktigt.

Oftast fungerar det ändå men det är sjukt drygt att inte ha 100% kontroll på laddet.

måste fråga, gäller det här enbart om man har extern wg? visst rycker du slangen på en turbo med inbyggd får du ju också skenladd. jag och polarn hade nämligen tänkt bygga ett grenrör till hans t5 men använda oss av en turbo med inbyggt wastegate.


schysst bygge förövrigt joas.

fixa ett grenrör med separat wg mycke bättre faktis. om man drar ur slangen på turbo så kan de både minska eller så kan de öka väldigt mycket. Men de är bara dom som har pengar som gör så tongue

tackar, blir nu o bygga om röret på grenröret faktis sad


Sök