ingen bensin till 2 cylindrar

kryddstark
3 maj 2008 · 43 Inlägg

bmw 318 is - 92:a är bilen vi snackar om.

2 av 4 cylindrar går bara trots blixt på alla tändstift.
Tänkte kolla om det kommer bensin till alla spridarna och när jag grävt ner mig i motorn ser jag en metallkanal precis över spridarna dit det går 2 bränsleslangar.

hur funkar det tror ni? Går det en slang till dom 2 första spridarna kanske? och den andra slangen till dom andra 2?  hur får man annars bort spridare? sitter ju både någon givare och den där tuben som går till toppen på spridarna.

har bilen mer än en bränslepump?

är nybörjare på det här så tacksam för tips

Batta
3 maj 2008 · 1 353 Inlägg

En slang är väl ifrån bränslepumpen, och sen en som går tillbaka till tanken, Returen.

det ska sitta en rund kontakt under insuget som är kontakten till alla spridarna, kolla så att den ser bra ut,
inge erja/ärja eller nåt sånt på kontaktstyckena.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
kryddstark
4 maj 2008 · 43 Inlägg

Jodå Batta kontakten ser bra ut, har mätt upp och sett att det är ström till kontakterna på spridarna också.

Slet ut spridarna idag och dom var skitiga så nu undrar jag hur jag ska rengöra dom? Köra i diskmaskin skulle ju va bekvämt smile

Körde lite på startmotorn med spridarna lösa och den innersta ville inte skvätta en dropp.

Börjar förstå varför det är så dyrt på verkstad, allt krabbar ju och sitter fast, knogarna blir utan skinn m.m

Batta
4 maj 2008 · 1 353 Inlägg

pröva lägg dom i lite Ksprit / etanol då det löser upp det mesta skit (:
men, byt oringarna på dem efter badet, innan du stoppar dit dem igen.

värt ett försök iallafall.

Annars så är inte bättre beg/nya spridare nå jättedyra heller, tror jag.

Senast redigerat av Batta (4 maj 2008)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
kryddstark
6 maj 2008 · 43 Inlägg

Sådär ja, badade spridare hela natten. Kopplade sedan på 12 V på spridarkontakten, det klickade till och jag testade att blåsa i spridarna och det kom en stråle från allihop nu. smile  Ksprit is the shit! 

Åkte till swerull för nya oringar men dom hade inte så tjocka sa dom. Tog en chansning å körde med dom gamla, fick ihop allt jag plockat isär och  testade starta.

Vrooom! Its aaaaaliiiive! går på 4 av 4 cylindrar och tomgång jämn å fin

Tackar och bugar för tipsen batta, ses kanske vid rödljusen wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang