3420
Sök

Vad är fel? (montering av baslåda + steg)

684 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Hej har monterat baslåda och slutsteg i min bil nu av märket blaupunkt. Har dragit alla kablar, + framifrån batteriet med säkring och jordat minus i karossen, plus lågnivå från huvudenheten, men ingen ström verkar gå bak till steget för inget händer, inget går på.

Vad kan va fel? vad bör jag kolla?

Bas= Blaupunkt Velocity Vw300 Bas
Steg= Blaupunkt Velocity VA2200
Kablar= Biltema

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

590 Inlägg
3 maj 2008
Kolla remote kabeln mellan steget och huvudenheten så allt är som det ska?
ta annars en kabel o sätt mellan + och Remote på steget o se om det går igång då? smile

124 Inlägg
3 maj 2008
Jag har haft precis den basen och jag fick inte fram någon ström eftersom att kabeln till -/jord inte hade tillräckligt med kontakt.
Så ta en titt på de kan vara sånt enkelt fel

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 maj 2008
glmt remoten? du nämde inte den iaf... kan vara så enkelt..big_smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

684 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Okey ska kolla upp vad ni nämnt nu, men ingen som vet något bra ställe att jorda på i en 850 sedan?

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
3 maj 2008
nått ställe, bara att slipa bort färgen så får du jord

684 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Beermann skrev:
nått ställe, bara att slipa bort färgen så får du jord

Har ju gjort det, så då borde det inte vara det som är felet.

Men är det så om minst lilla sak inte är som det ska så funkar ingenting? ingen ström går fram eller nada?

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
3 maj 2008
har du kolla på "provlampa" på + kabel så de kommer ström i den? och testat med remote ? kollat så att klämman på kabel till + kabens sitter på kabel?

684 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Vad ska jag testa med remote? remoten jag har är en fjärr till att ställa styrkan på baslådan. Ska försöka se över om det kommer ström.

469 Inlägg
3 maj 2008
du har en remote från stereon till steget som gör att när du vrider på tänningen så startar steget! utan remote = ingen ström. remote är om jag inte mins helt fel blå kabel från stereon tongue

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

124 Inlägg
3 maj 2008
http://geting.se/viewimage.php?image=10 … _velky.jpg

En bild kolla om du har kopplat in någon kabel där

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 maj 2008
Remoteströmmen de talar om är helt enkelt tillslagsström från enheten.
Den kabeln brukar vara blå.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 585 Inlägg
3 maj 2008
Du har inte nämt nått om remotekabblen. Det ska dras en remot kabbel från stereon bak till slutsteget också precis som en del säger här i tråden:) Testa det så kommer det garanterat att fungera. Annars kolla så inte säkringen har gått eller dålig jordpunkt kanske.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
3 maj 2008
villon skrev:
Vad ska jag testa med remote? remoten jag har är en fjärr till att ställa styrkan på baslådan. Ska försöka se över om det kommer ström.

det är en kabel,inte fjärrkontroll

684 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Okey då är det nog det som är fel, men jag har ingen sån kabel, går det bra med vilken strömkabel som helst?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 maj 2008
villon skrev:
Okey då är det nog det som är fel, men jag har ingen sån kabel, går det bra med vilken strömkabel som helst?

Du SKALL ha en remotekabel ut på enheten, iom. att du har lågnivå ut på den så...  Och ja du får dra en separat kabel från den till Trigger på steget.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

469 Inlägg
4 maj 2008
Lonefox skrev:
villon skrev:

Du SKALL ha en remotekabel ut på enheten, iom. att du har lågnivå ut på den så...  Och ja du får dra en separat kabel från den till Trigger på steget.

han menar att han inte har någon kabel att dra från stereon till steget!!! och ja det går med en vanligt kabel alternativt högtalarkabel lättast:P

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Arg Snickare
875 Inlägg
4 maj 2008
här har du ett kopplingsschema som du kanske har lite nytta av.

http://i168.photobucket.com/albums/u196 … schema.jpg

stahre
4 maj 2008
du har ett bra ställe att jorda på om du lyfter matta och filt, precis brevid reservdäcket har du et bult sticker upp, skrapa bort lacken där och jorda via den.

684 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Så det var remotekabeln som fattades, men med ett problem följer givetvis ett annat. Basen rasslar och där är inget direkt tryck i den yikes vad är felet nu då?

Sök