3040
Sök

Mötte Polisen

3 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Tjena

Igår kväll när jag var på väg hem och gasa på lite efter en utfart på 90-väg (körde typ 120km/h) så får jag möte och när den mötande bilen är kanske 20m ifrån mig slår denna på helljuset, jag som dragit på vänsterblinkers fattar inte varför den bländar mig för, jag hade inte på helljus, men sen när vi är jämsides ser jag att det är polisen. Jag blir skitskrajj och ser att han bromsar in i backspegeln men jag fortsätter hem fort som fan och parkerar bilen i garaget. Det som hör till är att jag körde farsans bil och att jag tagit körkort för bara några veckor sedan. Vad kan jag vänta mig nu? Har dom nånting att gå på om dom tog reg plåten, jag menar dom kan ju bara uppskata min fart. Kan jag få böter ändå eller indraget körkort bara av att jag mötte dom för fort? Är nojjig som fan, tacksam för svar / Mischief

47 Inlägg
4 maj 2008
Du ligger definitivt risigt till nu. Alla polisbilar har mätutrustning för att mäta fart på mötande bilar + kamerautrustning för filmning. Så dom har bevis som duger i rätten så det smäller om det. Böter & indraget körkort väntar dig garanterat. Hade säkerligen varit lindrigare om du inte hade smitit.

// Kristian
Senast redigerat av Kurisuchianu (4 maj 2008)

296 Inlägg
4 maj 2008
Du behöver inte vara orolig, var det mörkt så såg de säkert inte reg.plåten ens. Även om de gjorde det så lär det inte bli nåt. chilla:D

5 198 Inlägg
4 maj 2008
Inget hände,, han kan inte mäta mötande trafik.

bonntrimmare
655 Inlägg
4 maj 2008
hoppas dom inte gör nåt åt de bara då....lycka till alltid tråkigt  me sånt sad

245 Inlägg
4 maj 2008
Ähh Kurisuchianu driver med dig för polisem måste bevidsa vem som körde bilen för det är föraren inte ägaren som är ansvarig för färden så du kan lugna ner dig och börja öva på meningen "vet inte" eller "ingen kommentar" om du blir kallad till polisen.

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
4 maj 2008
Jag mötte polisen i 170 på 90 väg häromdagen, dom slog på helljuset, siréenerna men dom vände inte...

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 maj 2008
Inget kommer hända, utav många anledningar. Ingen fara wink

Sky´s the limit...

730 Inlägg
4 maj 2008
Det är inga problem.
Har själv mött polisen o 140 o sedan några sekunder köra ifatt dom lika snabbt, men de hände inget
slog inte ens på siréenerna.

Så jag tror eller jag kan nästan garantera att det inte kommer hända något

-utan 940
1 728 Inlägg
4 maj 2008
För att de ska kunna sätta dit dig måste de ligga bakom och mäta hastigheten (även filma?) samt ha ögonkontakt med bilen hela tiden.

22 Inlägg
4 maj 2008
Kurisuchianu, HAHAH
Kungligt svar! Tack för dagens garv!

Du behöver inte oroa dig Mischief, Aina kommer inte att haffa dig wink
Senast redigerat av Vti-Johan (4 maj 2008)

3 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Horizon skrev:
Du behöver inte vara orolig, var det mörkt så såg de säkert inte reg.plåten ens. Även om de gjorde det så lär det inte bli nåt. chilla:D

nej det var ju kolsvart, + att jag kom i typ 120 och han i 90 så dom måste ha varit snabba om dom skulle tagit plåten.

Känns bättre nu när ni säger att det är lungt:) Fan mådde riktigt dåligt imorse, hade tappat mitt nya jobb om jag blivit av med körkortet:P
Senast redigerat av Mischief (4 maj 2008)

KHRacing
4 maj 2008
Sätt ut en nummerskylt längs en väg, passera den i 200+ & försöka avläsa den....

Det som du ser vid detta testet, är vad poliserna såg.

polisernas fart. 80-100 - din fart 110-130 = ca 200kmh...

47 Inlägg
4 maj 2008
Haha, jag drev med dig bara! Du kan vara lugn smile

2 911 Inlägg
4 maj 2008
Polisen kan mäta mötande trafik ja.
Det går ut på att dom mäter dig mellan två punkter, sen vänder dom, mäter samma punkter igen, och dom får fram en hastighet du kört baserat på tiden mellan de punkterna.

Polarn har fått böter för just detta.

5 198 Inlägg
4 maj 2008
Decibel skrev:
Det går ut på att dom mäter dig mellan två punkter, sen vänder dom, mäter samma punkter igen, och dom får fram en hastighet du kört baserat på tiden mellan de punkterna.

De kan väl inte mäta mellan samma punkter om de har mött bilen.sen mätning EFTER bilen ,, det är ju en sak.. men möta mötande bilar i rull... nja... om de kör 90 å mötande kör 120.. då ska du köra bra fort för att komma i kapp.. de vänder inte på 2 sekunder direkt,,jo klart på film rycker dom ju bara kryckan..

CarCass
627 Inlägg
4 maj 2008
Kurisuchianu skrev:
Du ligger definitivt risigt till nu. Alla polisbilar har mätutrustning för att mäta fart på mötande bilar + kamerautrustning för filmning. Så dom har bevis som duger i rätten så det smäller om det. Böter & indraget körkort väntar dig garanterat. Hade säkerligen varit lindrigare om du inte hade smitit.

// Kristian

hahaha så jäkla bäst big_smile

Join the Evolution

2 911 Inlägg
4 maj 2008
gamlingen skrev:
Decibel skrev:

De kan väl inte mäta mellan samma punkter om de har mött bilen.sen mätning EFTER bilen ,, det är ju en sak.. men möta mötande bilar i rull... nja... om de kör 90 å mötande kör 120.. då ska du köra bra fort för att komma i kapp.. de vänder inte på 2 sekunder direkt,,jo klart på film rycker dom ju bara kryckan..

Dom mäter dig mellan t.ex. 2 stolpar, får en tid, vi säger 2,44 sekunder.
Dom vänder, mäter samma sträcka igen, fast nu mäter dom inte tid, utan sträcka.
Sen har dom ett värde på hur fort du körde. Allt filmas hela tiden så att det går att styrka mätpunkter.
Bara ett par knappar dom trycker på, datorn sköter resten.

I det fall jag vet att det är gjort var det t.o.m. en MC-polis som gjorde det.
Polarn fick böter och tappade kortet i ett halvår, han bromsade in när han såg polisen o körde lungt sen, men när han fick se filmen och mätmetoden va de bara hålla med o skriva under.
Detta var 2år sen nu dom kan mycket väl ha förfinat metoderna.

5 198 Inlägg
4 maj 2008
Decibel skrev:
gamlingen skrev:
Decibel skrev:

Dom mäter dig mellan t.ex. 2 stolpar, får en tid, vi säger 2,44 sekunder.
Dom vänder, mäter samma sträcka igen, fast nu mäter dom inte tid, utan sträcka.
Sen har dom ett värde på hur fort du körde. Allt filmas hela tiden så att det går att styrka mätpunkter.
Bara ett par knappar dom trycker på, datorn sköter resten.

I det fall jag vet att det är gjort var det t.o.m. en MC-polis som gjorde det.
Polarn fick böter och tappade kortet i ett halvår, han bromsade in när han såg polisen o körde lungt sen, men när han fick se filmen och mätmetoden va de bara hålla med o skriva under.
Detta var 2år sen nu dom kan mycket väl ha förfinat metoderna.

Tur att de hade filmen att visa då,, annars skulle JAG aldrig skrivit på..

13 Inlägg
4 maj 2008
det är nog ingen fara. så länge du inte gasade iväg när dom drog på blåljusen så är de nog inget allvarligt
Senast redigerat av mackeHed (4 maj 2008)

Sök