V40:n införskaffades som tilltänkt pendlarbil men med planer på att bygga om den lite. Nu är målet att den ska vara en fungerande familjebil men ändå inte helt orginal. Får se vad som händer framöver
Samma extraljus som jag har på min s60, mycket lyse för pengarna
Kör du med 55w eller 100w?
Ja, helt överkomligt, hittade ett paket med allt man behövde Jag kör med 55W, men funderar på att xenonkonvertera.. kanske tar det nästa vinter istället
Samma extraljus som jag har på min s60, mycket lyse för pengarna
Kör du med 55w eller 100w?
Ja, helt överkomligt, hittade ett paket med allt man behövde Jag kör med 55W, men funderar på att xenonkonvertera.. kanske tar det nästa vinter istället
Okej, jag kör också med 55w. Tycker det är lagom för man vill ju se lite när man bländar av Men xenonkonvertering kanske man skulle fundera på
Tack du Ja, det ser helt okej ut.. passade bra med svarta extraljus. Var så skönt att se ordentligt när jag körde hem ikväll!
-Akerfeldt- skrev:
Okej, jag kör också med 55w. Tycker det är lagom för man vill ju se lite när man bländar av. Men xenonkonvertering kanske man skulle fundera på
Efter att ha kört med xenon i det vanligahelljuset så är jag såld, men de tar ju en stund för dem att värmas upp så halogen i helljuset och xenon i extraljusen borde ju bli skitbra
Känns som om man står och trampar på samma ställe. Efter stora servicen och lite felsökning på rejmes så var allt frid och fröjd! I två dagar.. Nu lyser både motorlampa och airbaglampa.. Blir till att byta främre lambdasonden då mekanikern på rejmes rengjorde kontakten. Airbagen strular pga glapp i kontakten till sidokudden som sitter i främre passagerarstolen.. glappkontakt.. så den tyckte de på rejmes att vi skulle löda om problemet kom tillbaka, vilket det gjorde idag.
En laddtrycksmätare är beställd och en främre lambdasond.
Nåja, kamremen är iallafall bytt, så nu ska jag bara få till de här problemen.. hoppas på lite varmare väder så att man kan börja plasta i garaget igen!
Alltid lika kul me dessa blinkande lampor... Ibland tycks det blinka mer efter ett verkstadsbesök än vad det gjorde innan...=P ja, vore riktgt skönt om det kunbde bli varmare...
Kul att höra Förhoppningsvis får jag motivation att dra igång på allvar.
Det har landat ytterligare några små grejer till bilen. Ska försöka avsätta tid i helgen som kommer till att pilla om inget annat oförutsätt händer. Nya motorfästen beställda, bilen har ju ändå gått snart 16k mil.
Extraljusen ryker för säsongen, sedan ska bilen bli lite lägre också om planerna håller
Värma och slägga säger jag bara! En riktig lyft så du får mer kraft är också att föredra. Min bult ser ut som en svamp efter bytet
Muttern på baksidan är bortskruvad, problemet nu är att hylsan och bussningen roterar inne i dämparen. Skulle nog vara lättare om hylsan och muttern inte satt ihoprostade i mitten, det fjädrar bara när jag bankar på skiten Har dränkt den med rostlösning, hjälper inte det till imorgon så tar jag fram vinkelslipen. Ska rulla förbi rejmes nu och köpa nya bultar