3828
Sök

Jaha då vart man dömd i rätten för att man körde över ett övergångssälle.

166 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Hej alla glada vart dömd för att inte ha uppmärksammat att en person skulle gå över ett obevakat övergångsställe. Såg inte han kolsvart ute inga reflexer mitt i natten ingen gatubelysning.

Grejen är att han sparkade på dörrsidan på bilen (han hade stålhettar) han träffade precis mellan dörren och  karossen. reparationerna gick på dryga 14 lakan.
Nu till det roliga jag fick böta 1500kr inget annat straff. Han fick stå för hela reparations kostnaden på bilen.

Dyr spark. (pengarna kommer nu försäkringsbolaget driva in)

Körde farsans volvo och farsan och morsan satt i bilen, de hade varit på fest. Samt det fanns en hel drös med vittnen och jag släppte ej iväg puckot förens snuten kom. De flesta var rätt anti mig på plats men det var rätt kull att höra deras vittnesmål i rätten om hur jag nästan körde på han och han då sparkade på bilen. (bakdörren).

Blir så trött på dessa självmords kandidater som bara kliver rätt ut. FAN bilar är hårda oavsett hur rätt de har. Sa det i rätten med samt att jag inte såg han helt enkelt. Med andra ord jag erkände brottet.

Larmtekniker
307 Inlägg
4 maj 2008
Fan va sura pengar! tur att du inte fick någon mer anmärkning iaf...

/ Wången

DFFL
9 020 Inlägg
4 maj 2008
haha, vilken kille.

dyraste sparken utan blod på skorna nånsin. :p

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
4 maj 2008
he he... dumma fanskap de finns..tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

-utan 940
1 728 Inlägg
5 maj 2008
Piraten skrev:
Han fick stå för hela reparations kostnaden på bilen.

HAHAHAHAHAHAHA!!

654 Inlägg
5 maj 2008
Andreas 940 skrev:
Piraten skrev:
Han fick stå för hela reparations kostnaden på bilen.

HAHAHAHAHAHAHA!!

Surare för killen som sparkade på bilen ja!

Inläggskritiker
990 Inlägg
5 maj 2008
Klart han åker på och betala när han sparkade på bilen, ni båda dömdes ju.
Bara för att nån skiter i "väjningsplikten" vid övergångställen så får man ju inte sparka sönder nåns bil för det, även om man ibland velat.
Senast redigerat av Hammarslag (5 maj 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

3 235 Inlägg
5 maj 2008
Gående bör synas i mörker, typ med ljusa kläder eller reflexer.
Är man klädd i helt svarta kläder, har man sig själv att klandra.

Bra att du drev saken vidare, sådana exempel måste statueras.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 maj 2008
Ta det som en man, han får själv gå vidare med svansen mellan ben, jag tycker att lagen ska ändras ty det är många som passar på och utmana bilisterna att stanna.
Ibland kan man tror att dom vill blir påkörda.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

124 Inlägg
5 maj 2008
Om jag inte missminner mig totalt säger väl lagen att den gående skall uppsöka ögonkontakt med föraren innan de går ut på övergångsstället.

Rätta mig gärna om jag har fel.

9 108 Inlägg
5 maj 2008
kolipko skrev:
Om jag inte missminner mig totalt säger väl lagen att den gående skall uppsöka ögonkontakt med föraren innan de går ut på övergångsstället.

Jag tror mer att det är vad det sunda förnuftet säger. Lagen verkar säga att allt som händer på vägarna är bilisternas fel.

124 Inlägg
5 maj 2008
MilleN skrev:
kolipko skrev:

Jag tror mer att det är vad det sunda förnuftet säger. Lagen verkar säga att allt som händer på vägarna är bilisternas fel.

Det är väl alltid sunt förnuft som gäller,,, men jag har starkt för mig att när de började det här med "Zebra folket" för några år sedan sades det att de gående skulle uppsöka ögonkontakt med föraren innan de går ut på övergångsstället.

4 001 Inlägg
5 maj 2008
Jag fattar inte att folk inte har mer självbevarelsedrift.

Vad f*n ska dom säga när dom flyger upp på vindrutan på en bil och sedan blir invalidisrade för resten av livet? "Det var ditt fel" det hjälper inte mycket i det läget....

1,5ton metallskrot i 50km/h emot mjuk människa så vet man ju hur utgången blir, inte så mycket skador på metalsskrotet...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

146 Inlägg
5 maj 2008
Håll oss uppdaterade om vad länsstyrelsen säger när dom får reda på detta.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
5 maj 2008
dstr skrev:
Håll oss uppdaterade om vad länsstyrelsen säger när dom får reda på detta.

Sorry för offtopic nu men...

Satans vad skön bil du har. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

263 Inlägg
5 maj 2008
Det borde ju vara att man måste uppsöka ögonkontakt med föraren, jag höll på att köra över en kvinna för ett tagsen, hon gick på trottoaren med ryggen mot mig, sen bara går hon rätt över övergångstället utan att stanna upp lr titta någonstans, fick tvärnita, hände inget som tur var...

Volvonörd
1 187 Inlägg
5 maj 2008
Så vitt jag vet så är det upp till fotgängaren att se om vi bilister kan stanna trafiksäkert utan risk för bakomvarande bilister och andra trafikanter... Vi ska kunna stanna utan att tvärnita!! Det är vad jag har läst och lärt mig om detta med övergångsställen...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 maj 2008
Dessutom har olyckor med dödlig utgång ökat radikalt efter det att den nya lagen togs i bruk. Vansinne.

Jag tycker att det är helt rätt att bilarna ska stanna, men exemplet du nämner känner man igen. Kolsvart, kliver rakt ut, inga reflexer. Inte roligt.

Körde själv en regnig höstkväll på Valhallavägen mot Gärdet. Är inte så bekant med det området så jag kollade skyltarna. Precis före Fältöversten är det ett helt obelyst övergångställe och där skulle ju nån lokal fjortisbrud såklart gå rakt ut. Det gick bra den gången också, men det är ju mer tur än skicklighet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 164 Inlägg
5 maj 2008
Gångaren har själv ansvar att se sig för så att han/hon kan gå över utan risk för egen fara.
Är de risk för att bli på körd ska man stå kvar.
Sen så ska man också se till att föraren stannar om man har möjlighet till de.

Sen hur polisen och domstolar dömer efter detta är en annan sak.

MVH

F

166 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Oj vilken respons. :-)

Jag gjorde fel inget snack om den saken. Anledningen till tråden var bara att påvisa lite av mentaliteten som många fotgängare har.Typ "jag står över allt och alla så länge jag beträder dessa gudomliga ränder"

En annan reflektion är jag kunde vart någon galen kriminell lirare vad fan hade hänt då?

ta det lugnt alla och hopas ni får en skön bil sommar

Sök