Fy fan va bra att idioten fick betala skadorna! Visst, jag stannar för fotgängare om dom är vid ett övergångsställe. Och jag tar faktiskt ögonkontakt om det är oövervakat, men när dom kliver rätt ut i gatan utan att se sig om tycker jag dom har gott för långt.
En kille traskade rätt i sidan på min bil i karlstad ifjol. Solglasögon och hörlurar. Badunk! Jag nitade och ur bilen for jag. Killen undrade varför jag stod där för. "Är du inte riktig?!" hojtade jag på bredaste värmländska.
han bara. "Vadå?" Han stod framåtlutad och plockade upp det som var kvar av brillorna.
"Jag har ju rätt att gå här." Inte mitt i gatan fattar du väl, du har nära på en billängd till övergångsstället därframme och där hade jag mer än gärna stannat för dig, inte här på dig!"Tänk om jag hade haft t.ex en sopbil! Då hade jag fan inte ens kunnat prata med dig nu"
Jag tog hans namn och adress, kollade hans leg för att vara säker. Det var på väg att bli solnedgång så jag kunde inte se om det blev några skador. Det syntes på honom att han blev mer och mer skraj också för han var kaxig till en början, men det avtog rätt fort.
För blir jag riktigt arg då är jag allt annat än trevlig.
Särskilt om det är så nära att hända en hemsk olycka också.
Som tur var så fick varken killen eller bilen skador, men jag har en känsla av att han ser sig lite för nästa gång.
Borde vara lag på reflexer på fotgängare när det är mörkt ute