3367
Sök

Oljud i vectra!

17 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Hej

Undrar om det finns någon som vet vad det kan vara för oljud på min bil?!

Det är så när man motorbromsar så kommer det ett litet skrik ljud från bilen, men om man tar in kopplingen så slutar det:S lika dant om man kör vanligt så låter inget! just bara när man motorbromsar:(

Någon som vet vad felet kan vara?big_smile

Mvh

987 Inlägg
5 maj 2008
Kan det hålla på en kort stund? Och ibland långt? Låter det typ som om någonting tar i något som snurrar/rullar väldigt fort..? Något sånt problem har ag när jag motorbromsar, lät nästan varje gång jag körde förut, nu har det i och för sig varit tyst några veckor.. Men har fortfarande inte fattat vad det var.. Inga inneskärmar eller dyl iaf..

i like it load

505 Inlägg
5 maj 2008
Samma här, så jag gissar på standard:P Nej, men jag har inte en aning om vad det är faktist. Låter som motor/växellåda iallafall och inte som drivknutar, spindelleder eller hjullager iallafall vilket är bra:)
Någon kanske har en aning om vad det är, det är lite som ett skrik/vinande ljud så som jag uppfattar det.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

17 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
pippaaN skrev:
Kan det hålla på en kort stund? Och ibland långt? Låter det typ som om någonting tar i något som snurrar/rullar väldigt fort..? Något sånt problem har ag när jag motorbromsar, lät nästan varje gång jag körde förut, nu har det i och för sig varit tyst några veckor.. Men har fortfarande inte fattat vad det var.. Inga inneskärmar eller dyl iaf..

okej tack för svaret:)  ja det låter som något snurrar fort:S får vell hoppas att detta också försvinner för det är lite obehagligt:P

17 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Spawner skrev:
Samma här, så jag gissar på standard:P Nej, men jag har inte en aning om vad det är faktist. Låter som motor/växellåda iallafall och inte som drivknutar, spindelleder eller hjullager iallafall vilket är bra:)
Någon kanske har en aning om vad det är, det är lite som ett skrik/vinande ljud så som jag uppfattar det.

MVH Matte!

okr tack för svaret:) ja ett snurrande vinande ljud haha. det som är bra på ett sätt det var att jag byttade växellåda för x antal mil sedan för lagerna i den andra skar. o då lätt det helt anorlunda så det är inte det vilket endån är bra xD

mvh
Senast redigerat av Peterssons (5 maj 2008)

Sök