Jag har en rambler american från 65 som jag regga med cheva v8a på 110 hk förra vintern och nu sitter det en cheva 350 med kompressor på ca 400 hk och jag har så mycket erfarenhet av besiktningen att jag fattar att det inte går att åka in med över dubbla effekten eller nästan det fyrdubbla mot vad det ska va men alla cheva smallblock ser likadana ut (för besiktningen) så antingen får man strypa effekten eller byta motor.
Bur måste stå med i reggbeviset men det är inga konstigheter att få godkänt.
Bromsar, hjulupphängning, inredning, fälgar o däck, headers o dubbla tretums pipor med diskbollar i brukar gå igenom.
Angående muskelbilar så väger dom ganska mycket, 1800-1900 kg har jag för mej ungefär så om du vill ha något som kan gå undan så satsa på något lättare som ford falcon, cheva nova, första mustangerna, dodge dart, rambler american som väger 1350-1650 kg ungefär.
har du några frågor så kan du skicka pm.