är 20år, och utbildad yrkeschaffis, gjort lumpen som stridsvagnstransport ( dispanstrafik á 98ton totalvikt ) gått fruktansvärt fjantigt många kurser i trafiksäkerhet,nykterhet ( Dont drink and drive ), livräddninskurser o.s.v o.s.v...Trots det så hamnar jag i samma katigori som per-arne som nyss fått kortet och inte har en jävla aning om nånting...
Skall jag vara ärlig så kör jag för fort, ofta...(där det är lämpligt ) Jag racear och leker på allmän gata och ni får säga va ni vill om det, jag står för det iaf och försöker inte dölja det...Men man KAN göra sånt med sunt förnuft, ( d.v.s göra det där det inte är mycket trafik/folk...) Jag kallar mig en duktig förare med min bil, eftersom jag känner den och vet hur den uppför sig. Självklart kan alla göra misstag och jag är varken odödlig eller bäst... Men om man kan använda sunt förnuft även när man busar/leker, spelar det nån roll om man är 20,30,40 lr heter Eva adamsson och är 45 ??? Är man inte ganska mogen tankemässigt sätt i så fall?
Är lite less på att pröjsa för andras misstag, sprid ut kostnaden på samtliga försäkringstagare, kvinnor, männ, unga och gammla, då får visseligen alla pröjsa men inte markant mer, och det skulle bli betydligt mycket mindre försäkringsbedrägeri o.s.v...
Att äga nån form av bil på helförsäkring på en 20åring i stan idag är förutsatt att man inte har nån annan som hjälper en att pröjsa nästan omöjligt, ( 1500kr för en volvo 850 GLT )
tillägger att jag aldrig krockat/fått böter...hitentills ( därmed inte sagt att det aldrig skulle drabba mig), men om man kan köra från sin 18årsdag på de sättet jag kör, utan olyckor är det väll bevis nog att det funkar, dom gånger det uppstår en risk påstår jag att man har flera hundra % större chans att klara ut situationen om man "kan" köra bil, och inte bara sitter bakom ratten och åker med... och hur lär man sig att köra bil i detta land? jo på gatan eftersom det inte finns en enda jävel med nån form av makt som vill ge än nått annat alternativ...