2388
Sök

Hur skulle det påverka ditt liv?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
En tanke jag fick förut som jag ville dela med mig av.

Hur skulle det påverka ert liv om ni aldrig mer i ert liv fick varken köra eller mecka/pilla/dona/vårda en bil mer i hela ert liv?

Personligen skulle det vara helt galet jobbigt, jag älskar att köra bil och vårda min bil. Meckar inte jättemycket men hade tänkt att starta något projekt inom kort. Så det hade verkligen vart den största hobbyn som bara försvinner. Samt att jag är beroende av bilen då jag är lat så att börja cykla, gå och åka kommunalt överallt hade också vart en utmaning.

Smålänning
7 883 Inlägg
8 maj 2008
Jag hade klarat mig smile

Har fortfaronde kvar mopeden wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
8 maj 2008
Jag skulle bli galen. Redan sen man var liten å knappt kunde gå har man ju lekt me bilar, sett bilfilmer, följt farsan å meckat å tvättat. Meckar dagligen både på skolan och hemma för att få färdigt projektet. Skulle allt de försvinna så skulle livet suga tongue haha

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 maj 2008
Om det skulle inträffa skulle jag inte ha mycket livsglädje att gå vidare med direkt. Bilar är allt punkt.

Bmw osv..

8 883 Inlägg
8 maj 2008
Skulle få pengar över till att resa mera vilket bara är ett +
Meckar inte själv så jag skulle inte påverkas negativt av att vara utan bil.

Fotograf på tierpidag.se

Räkan
57 Inlägg
8 maj 2008
Om bilarna och flickvännen försvann skulle det inte finnas nån anledning att leva!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
8 maj 2008
de skulle gå åt helvete, är så beroende av bilen!! anväder den vart jag än ska , även om de är till gatan brevid roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

3 113 Inlägg
8 maj 2008
bilen är inte bara en uppfinning.. utan även meningen med livet för vissa.. för mig bl.a.

Semper Fi

Höbonde
228 Inlägg
8 maj 2008
Moser skrev:
de skulle gå åt helvete, är så beroende av bilen!! anväder den vart jag än ska , även om de är till gatan brevid roll

Miljövänlig där wink Det skulle gå åt helvete alltså, eftersom jag bor på landet och använder bilen dagligen och busshållplatsen ligger några kilometer bort så blir det klart en förändring ;D
Senast redigerat av rideharddiefree (8 maj 2008)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 maj 2008
Klarar mig inte utan bil. Är 100% beronde av den p.g a min sjukdom. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 207 Inlägg
8 maj 2008
Bor man som jag, i norrland, så är bil ett måste. Jag har en mil till närmsta butik och fyra mil till skolan, så om man missar bussen (observera singularet!) måste jag ta bilen för att komma till skolan. Jag skulle definitivt bli påverkad men jag skulle nog klara av det om jag och alla mina vänner bodde centralt i någon stad med bra bussförbindelser.
För cykla - det vägrar jag!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 maj 2008
maco skrev:
Bor man som jag, i norrland, så är bil ett måste. Jag har en mil till närmsta butik och fyra mil till skolan, så om man missar bussen (observera singularet!) måste jag ta bilen för att komma till skolan. Jag skulle definitivt bli påverkad men jag skulle nog klara av det om jag och alla mina vänner bodde centralt i någon stad med bra bussförbindelser.
För cykla - det vägrar jag!

Låter liite spm här, fast det går både rälsbussar och bussar här. Men en del ställen jag åkte genom långt norrut var det rena pistvaktstämningen.. Men det är fint där uppe! smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Norrlänning
1 453 Inlägg
9 maj 2008
Ja skulle klarar mig big_smile Så länge fotboll och pizza finns överlever ja allt !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
9 maj 2008
fy fan va nere ja skulle bli

1 944 Inlägg
9 maj 2008
Hemipower skrev:
Om bilarna och flickvännen försvann skulle det inte finnas nån anledning att leva!

word

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

593 Inlägg
9 maj 2008
ja, skulle man inte kunna greja med bilar längre, då vet ifan om ja skulle vilja leva längre..

671 Inlägg
9 maj 2008
hemska tanke! yikes

rent praktiskt finns det andra sätt. skulle väl försöka skaffa en ny hobby men det skulle vara ett stort tomrum att fylla.

Second is the first loser

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 maj 2008
Jag skulle nog bli galen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Student
96 Inlägg
9 maj 2008
Sverige är ju inte särskilt tätbebyggt vilket är fantastiskt men det kräver ju en bil särskilt till er norrläningar och utan att meka så måste man fylla upp tiden med något annat och det blir svårt.

ne men gud, här luktar ju kiss

Sök