Haha du var tydligen inte så anonym om han vet vem du är... aldrig funderat på att ringa från dolt nummer och inte uppge ditt namn när du tipsar ?
Det är inte riktigt så det funkar. Gav ett "anonymt" tips idag. Och det funkar helt enkelt så att man "står som anonym inför allmänheten". Dvs att Polisen vet om mitt namn och får kontakta mig, men dom får aldrig avslöja utåt vem man är och att det är ju jag som har kommit med tipset i fråga.
Förövrigt tillhörandes tråden så skyll dig själv om du ringer in och talar om ditt namn osv och efter det säger att du vill vara anonym, fan ska dom då med ditt samtal till? Kan inte du vittna kan dom inte sätta dit dom. (Om inte andra vittnen finns dvs). I Sverige fungerar det såhär, och polisen har inte gjort fel heller. För kränkning är förresten 5000:- den vanligaste summan att betala ut, inte 10 som någon tidigare nämnt. (Nä, jag själv har ingen jävla aning, hade bara morsan som är jurist bakom mig som garvade sig igenom hela tråden)
Seriöst mamma det där, skratta åt det här är nog så nära efterblivet man kan komma, låt henne läsa det och se hur hennes juristskills tolkar det. Ingen ska väl behöva skylla sig själv om dom tipsar om ngn som har gjort ett brott? spelar ingen roll vad dessa killar har gjort, det är ett brott och Ts vill sätta dit dom för inbrott i dennes villa.
Undrar också hur det gick..? ... Vill man vara anonym så gäller det att ha en kontantmobil som man skaffar för samtalet och slänger sedan. #31# fungerar inte när man ringer till larmcentral osv.
Man lokaliseras direkt genom GSM och GPS om det går, har själv erfarenhet av detta.
Ontopic: Härligt tunga grabbar som klottrar. Men för att få vittnesskydd, hjälp och liknande så ska du ha en allvarlig hotbild mot dig. Oftast för brott mot liv. Så i det här fallet blir det nog svårt.
Men visst förstår jag att det känns jobbigt att ha "golat" och få dem "efter dig nu". Men det är det som är nackdelen att vara stark och stå emot ondskan! Bra jobbat!
Seriöst mamma det där, skratta åt det här är nog så nära efterblivet man kan komma, låt henne läsa det och se hur hennes juristskills tolkar det. Ingen ska väl behöva skylla sig själv om dom tipsar om ngn som har gjort ett brott? spelar ingen roll vad dessa killar har gjort, det är ett brott och Ts vill sätta dit dom för inbrott i dennes villa.
Japp, någon måste jag ju ha fått min idioti ifrån. Simpelt va? Om jag tycker att man får skylla sig själv som vill vara anonym men uppenbarligen inte är det, så tycker jag det så inåthelvette. Du får också skylla dig själv om du gör samma sak. Och jag får tycka precis vafan jag vill.
Japp, någon måste jag ju ha fått min idioti ifrån. Simpelt va? Om jag tycker att man får skylla sig själv som vill vara anonym men uppenbarligen inte är det, så tycker jag det så inåthelvette. Du får också skylla dig själv om du gör samma sak. Och jag får tycka precis vafan jag vill.
Man kan ju förstå hennes "vånda" för skyddet som Svenska staten och dess länsmansväsende kan förse ett vittne/samhällsmedborgare gentemot den allmänna brottsligheten är ju som bekant noll...
Man kan ju förstå hennes "vånda" för skyddet som Svenska staten och dess länsmansväsende kan förse ett vittne/samhällsmedborgare gentemot den allmänna brottsligheten är ju som bekant noll...
Jag håller med, sen bara för att man har starka åsikter om något så behöver man kanske inte alltid uttrycka det starkt och dessutom påpeka att man tänker uttrycka det.
Som att säga "jag kommer säga en elak sak om dig nu innan man säger elakheten.
Jo det är klart, man brås ju lite på sina föräldrar det märks ju väl i detta fallet. Du får tycka precis vad du vill. (någon som sagt annat eller luktar det lite tjatig fjortis?)
Jo det är klart, man brås ju lite på sina föräldrar det märks ju väl i detta fallet. Du får tycka precis vad du vill. (någon som sagt annat eller luktar det lite tjatig fjortis?)
Haha tog du illa upp grabben? Så provocerande skrev jag faktiskt inte för en gångs skull. Men det är okej, för den här gången.
Någon som sagt att det luktar annat? Oj vad det luktar tjatig fjortis nu.. Lukten påminner dessutom väldigt mycket om potatisgratäng. Mmmm.. maaaaaaat
Haha tog du illa upp grabben? Så provocerande skrev jag faktiskt inte för en gångs skull. Men det är okej, för den här gången.
Någon som sagt att det luktar annat? Oj vad det luktar tjatig fjortis nu.. Lukten påminner dessutom väldigt mycket om potatisgratäng. Mmmm.. maaaaaaat