2411
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

602 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Ojaa här händer det hela tiden smile Bara man varit borta några dar så har du börjat med något nytt tongue

Blev ju lite mer JDM nu med scoopen, då den blev mer praktisk wink

O dom sidokjolarna ser lovande ut me cool

jo för fan det händer rätt mycket var dag man måste jobba på om man ska få något gjort.

ja det blev faktiskt mycket bättre att ha det så.

602 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
4kezon skrev:
ser skit bra ut!! va änvänder du för verktyg när du format skummet?

tackar tackar!! jag använder bara en mattkniv (rakblands kniv)

94 Inlägg
23 juli 2008
Tänkte föröska börja plaste lite själv nu.. smile Har aldrig gjort de förr roll
Så ja tänkte fråga dej vad jag behöver tänka på och vad som kan behövas?

Tänkte sticka till Biltema o köpa 10m glasfibermatta, hur mycke behöver jag då av polyestern o härdaren?
Senast redigerat av HildingS (23 juli 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Tänkte föröska börja plaste lite själv nu.. smile Har aldrig gjort de förr roll
Så ja tänkte fråga dej vad jag behöver tänka på och vad som kan behövas?

Tänkte sticka till Biltema o köpa 10m glasfibermatta, hur mycke behöver jag då av polyestern o härdaren?

det är inte så svårt att plasta jag hade inte gjort det innan jag börja med hondan bara man tar det lungt och inte lägger på för många lager i taget för risken är att det börja brinna då. det som du behöver är att par gummi hanskar för det är kladigt som fan och många biliga penslar det alldra biligaste du kan hitta för det är bara att slänga dom efter hand och defenitift en mask mot ångerna jag ska själv in och köpa det en dag för man får sådan huvud vark om man håller på länge med det och det är inget att snåla med för biltema har en för 150kr så det är inga dyra saker

om du ska köpa 10m så kan du lika bra köpa 10kg polyester jag har för mig den kostar 600-700kr på biltema för det går åt mer en man tror och sen härdan ska du köpa här http://www.byggplast-batprylar.se/Artic … cleNo=9006 för dom tar 120kr för 1kg härda och biltema tar 29-39kr för 100ml så det blir biligare att köpa det från den sidan.......skulle det va något mer du undrar över så är det bara att skicka ett pm så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan jag är ju själv rätt ny att hålla på med det så jag har provat mig fram till vad jag tycker funkar bra och skulle man göra fel så är det inte hella värden att göra om det man lär sig mer på det viset en att sitta och läsa på forum och sådant.mvh conny

602 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
i dag har det inte hänt så mycket men jag har laggt på 4lager på glasfiber väv till så nu är det bara spacklingen kvar
Senast redigerat av eddiemeduza17 (24 juli 2008)

37 Inlägg
25 juli 2008
Har just läst igenom allt.

Och säger bara bra jobbat! Ska bli intressant och se resultatet när det är klart! smile

214 Inlägg
25 juli 2008
ser riktigt schysst ut, skulle nog va brutallt med lite gälar där bak i sidokjolen för mer luft till bromsar wink

/P

Toyota Celica Phoenix Reign of fire

602 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Alclome skrev:
Har just läst igenom allt.

Och säger bara bra jobbat! Ska bli intressant och se resultatet när det är klart! smile

tackar! big_smile

602 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Ph0enix skrev:
ser riktigt schysst ut, skulle nog va brutallt med lite gälar där bak i sidokjolen för mer luft till bromsar wink

/P

det är för mycket jobb om man ska göra det och sen finns det ingen anlednig att göra det till ett par orginal trumbromasar det blir senare projekt om jag nu ska behålla bilen så länge

602 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
så då är det vell dags för en liten uppdatering det har inte hänt så mycket för det har vatt för varmt för att hålla på men lite har hänt i alla fall

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/414652_qt5ocu.jpg
sista lagert med glasfiber spackel sen är det bara fin spackel kvar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/414664_6zjgpm.jpg

602 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
4kezon skrev:
börjar ta sig=) andra sidan inte påbörjad eller?

ja då det börja närma sig...nej jag har inte börjat på den än jag hade tänkt att jag skulle lägga på fogskum i morgon så hinner det härda medans jag slipar glasfiber spackelt sen ska jag se om jag hinner in och köpa mer fin spackel nu ihelgen så jag kan bli klar med dom ställena som jag bara har spacklat med glasfiber sen så ska det nog börja likna en bil igen.

602 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
det var så tråkigt att slipa så jag svetsa klart huven i dag dom har ju krockat med dena innan så huven hade knäkt sig på enna sidan sen hade dom bara lagt några kråk skitar för att hålla i hopp det

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/416415_keqib4.jpg
jag skar av en bit där dom hade försök att svetsa innan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/416420_5qmokf.jpg
gjorde en bit plåt som passa och sen hel svetsa jag den

427 Inlägg
30 juli 2008
Snyggt lagat!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

602 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Lifeabuser skrev:
Snyggt lagat!

tackar! jag ska snygga till det lite  till innan jag lackerar den med så då kanske det bli ännu bättre

235 Inlägg
31 juli 2008
har sträckläst hela tråden, och måste bara säga att jag är sjukt imponerad.. riktigt coolt bygge, fortsätt så!! smile

563 Inlägg
31 juli 2008
Kul projekt! Det går bra ser det ut som. Fortsätt kämpa på ! 
Mvh.Fredrik

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

552 Inlägg
31 juli 2008
Snyggt med kjolarna & Breddningen. Lycka till.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
1 augusti 2008
Härligt arbete du lägger ner på bilen smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

602 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
eilert skrev:
har sträckläst hela tråden, och måste bara säga att jag är sjukt imponerad.. riktigt coolt bygge, fortsätt så!! smile

tackar!big_smile

Sök