3220
Sök

Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

81 Inlägg
19 maj 2008
Fan va gött nu demonstterar vi de här går fan inte längre hörde att de skulle kosat 16 kr/ litern till hösten fy fan

Muttley
19 maj 2008
Hmmm skrev:
Fan va gött nu demonstterar vi de här går fan inte längre hörde att de skulle kosat 16 kr/ litern till hösten fy fan

de sade de för 3 4 år sedan att de skulle kosta så mycket med ,)

835 Inlägg
19 maj 2008
850_GLT skrev:
Epitaph skrev:
Goli skrev:

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Haha, ok. Då säger vi så. Klart som "korvspad" att de kan flytta på er. Störande av allmän ordning + att ni hindrar laglig affärsverksamhet!

Nej, nu ska jag jobba och tjäna pengar till bensin men hoppas ni inser hur naiva ni är! Puss

Du kanske tycker om att lägga halva din lön på bensin. Men det gör faktiskt inte jag. Eller du kanske har föräldrar som tankar bilen åt dig.

Va? Föräldrar som tankar min bil? Bra fråga efter jag skrev att jag skulle dra o jobba OCH TJÄNA PENGAR TILL BENSIN lol

"Lord grant me the serenity to accept the things i cannot change, the power to change the things i can and the wisdom to know the differance" Tycker jag sammanfattar allt ganska bra. Lycka till på fredag grabbar, jag hade iaf tänkt tanka och jag vågar nog påstå att jag inte är direkt orolig för att jag inte får en pump roll

12 086 Inlägg
19 maj 2008
tobbe_o skrev:
tkd_rille skrev:
tobbe_o skrev:
Hur vore det om alla som kunde, ställde bilen en vecka? vägrade åka kollektivt i så stor utsträckning som möjligt.. Fram med cyklar och använd benen... de skulle nog ge ordentligt avsmak om man fick med tillräckligt många..

hur vore de om du kollade igenom din skalle? bor du 500 meter från ditt jobb eller? jag har 42 mil i veckan, så kom du hit och cykla mig till jobbet isåfall.

Hur vore det om du kollade dina ögon, eller möjligen din läskunnighet.. Med tanke på att den inledande raden i mitt inlägg så står det  "Hur vore det om alla som kunde"

haha, hårt mot hårt smile

Mekaniker
48 Inlägg
20 maj 2008
JapMax skrev:
tobbe_o skrev:
tkd_rille skrev:

hur vore de om du kollade igenom din skalle? bor du 500 meter från ditt jobb eller? jag har 42 mil i veckan, så kom du hit och cykla mig till jobbet isåfall.

Hur vore det om du kollade dina ögon, eller möjligen din läskunnighet.. Med tanke på att den inledande raden i mitt inlägg så står det  "Hur vore det om alla som kunde"

haha, hårt mot hårt smile

Självklart.. var ett jäkla dumt påhopp eftersom att han inte läst mitt inlägg riktigt..  då är de bara att hugga tillbaka.. smile

Team Chevy740

553 Inlägg
20 maj 2008
tkd_rille skrev:
Hmmm skrev:

de sade de för 3 4 år sedan att de skulle kosta så mycket med ,)

Jo men nu är de iaf på god väg, för tre fyra år sen tankade jag för ganska så exakt 9.70 kr/l. det är lite skillnad mot nu och för 10 månader sen så tankade jag för 11.20 kr/l, det är en riktigt kraftig ökning när man ser vad man får betala nu !! Sen hur man ska gå tillväga för att försöka förändra detta tål ju att diskuteras

346 Inlägg
20 maj 2008
ställer er med plakat utanför kommunhuset. elelr pk upp statn och parkera er med plakat utan den riktiga byggnaden

darkstar.se
80 Inlägg
20 maj 2008
Ladda ner denna och sprid vidare!
http://www.speedyshare.com/770204355.html - Mot bensinpriserna.
Länken kommer försvinna om en vecka. Laddar upp den igen då och skriver ny länk.
Senast redigerat av synden (20 maj 2008)

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se

1 Inlägg
20 maj 2008
Ta på er ninja dräkt och smyg ut till mackarna som har stängt på nätterna och  klipp av slangarna med en bultsax big_smile
Senast redigerat av Gizmundo (20 maj 2008)

Det var bättre för då män var män och fikus var en krukväxt

Avstängd
1 557 Inlägg
20 maj 2008
E det någon som skall ut på fredag ? Och stå i vägen villsäga !
Senast redigerat av MrKerm (20 maj 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

61 Inlägg
20 maj 2008
hehe, jag fick just ett sms om bensinupproret smile ska bli spännande att se hur stort det blir. om det blir något eller om det bara skrivs o är prat. men det lär visa sig på fredag. cool

(man kanske ska vara så kall som rånarna i charlottenberg, fast mot mackarna. gå dit tömma bränslecisternerna o sen glida iväg lite lugnt. eller starta en svart marknad, men de dröjer väl inte särskilt länge.)
Senast redigerat av Auton (20 maj 2008)

61 Inlägg
20 maj 2008
tror nog att läkare, barnmorskor och andra personer som har brådis till operation lr födsel kan ta taxi.
men jag förstår dig hur du menar. och hoppas att du förstår att folk är upprörda över att priset är såpass högt som det är. och om du inte skulle tveka att ramma någon så kommer väl formodligen någon att skadas och då är ju inte det bättre heller.

Epitaph skrev:
Frågar här också eftersom trådskaparen inte svarat i andra: I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG TRÅDSKAPARE fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Avstängd
1 557 Inlägg
20 maj 2008
Den svarta marknaden är redan igång hmm
Själv får jag ju köra allt via företaget sad

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

8 Inlägg
20 maj 2008
Dom blir ju bara glad om vi inte tankar, då får dom ju som dom vill..? eller?

3 235 Inlägg
20 maj 2008
Nu e de iof så att de faktiskt får flytta på dig om du inte ansökt om demonstrationstillstånd och fått det beviljat..

Flytta några personer/bilar kan de säkert göra, men om det står flera tiotals personer med bilar, då har de ingen möjlighet att flytta. De kommer säkert gå runt och hota med böter och rättegång bla bla bla (typisk polisbullshit), mdn mer än så blir det nog inte. Tänk själv, om du inte flyttar bilen frivilligt, så måste ju den bogseras från platsen, och att skaffa så många bärgningsbilar till en spärrad väg är tidskrävande och inte lätt.

Dessutom är polismän också människor, och tankar sina bilar till samma priser som vi andra gör.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 maj 2008
synden skrev:
Ladda ner denna och sprid vidare!
http://www.speedyshare.com/770204355.html - Mot bensinpriserna.
Länken kommer försvinna om en vecka. Laddar upp den igen då och skriver ny länk.

Den länken e verkligen skrattretande, så genom att bara tanka från de små bolagen så tänker Statoil o Preem sänka sina bensinpriser för att konkurrera, vilket betyder att de små oljebolagen inte kan hänga med i priskriget och förlorar istället, vilket betyder att vi BARA har ett fåtal stora kvar.
Och då blir de fri prissättning uta helvete. Bra lösning på problemet! Haha

61 Inlägg
20 maj 2008
Fick samma tanke jag med. Polismän tankar ju som sagt också. Polislönen är väl inte någon direktörslön direkt så de skulle inte förvåna mig om det finns poliser som vill delta i detta också. smileroll

engolf skrev:
Nu e de iof så att de faktiskt får flytta på dig om du inte ansökt om demonstrationstillstånd och fått det beviljat..

Flytta några personer/bilar kan de säkert göra, men om det står flera tiotals personer med bilar, då har de ingen möjlighet att flytta. De kommer säkert gå runt och hota med böter och rättegång bla bla bla (typisk polisbullshit), mdn mer än så blir det nog inte. Tänk själv, om du inte flyttar bilen frivilligt, så måste ju den bogseras från platsen, och att skaffa så många bärgningsbilar till en spärrad väg är tidskrävande och inte lätt.

Dessutom är polismän också människor, och tankar sina bilar till samma priser som vi andra gör.

285 Inlägg
20 maj 2008
men den stora delen av höjningarna ligger ju inte på stationerna utan hos våran kära regering som då är till för oss.
Att bensinmackarna sen skulle kunna ta ut 300 kr litern för bensin tycker jag inte vore fel då det handlar om att dom är ett företag som ska tjäna pengar på samma sätt som alla företag. man kanske skulle ta och gå till rätt källa. Regeringen istället för att trakassera hårt arbetande företagare & och privatpersoner som man inte låter tanka.

Tror det ger motsatt effekt folk blir bara förbannade.
tyckte det var en av dom dummaste ideerna hittills.

en satans jävla Volvo.

5 198 Inlägg
20 maj 2008
Auton skrev:
tror nog att läkare, barnmorskor och andra personer som har brådis till operation lr födsel kan ta taxi.
men jag förstår dig hur du menar. och hoppas att du förstår att folk är upprörda över att priset är såpass högt som det är. och om du inte skulle tveka att ramma någon så kommer väl formodligen någon att skadas och då är ju inte det bättre heller.

Epitaph skrev:
Frågar här också eftersom trådskaparen inte svarat i andra: I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG TRÅDSKAPARE fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Åhhh alla ska behöver åka får åka taxi ???? TAXI VARGOD DRÖJ    sure,,,,,

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 maj 2008
Pojkar, pojkar..

Det är inte helt smart att planera demonstrationer utan tillstånd. Med lite god vilja kan man säga att ni sitter här och planerar brottslig verksamhet.

Ibland undrar jag om det är ett krav för motorintresserade att hålla sig så oinsatta i samhällsdebatten som det bara går. Samt vara försedd med en enormt livlig fantasi.  "Nöööh, öööh, vi drar ihop tjuge pers å blockerar en mack, då sänks säkert priset, nöööh"..

Visst. När detta faller väl ut så kanske vi kommer få se ett gäng a-lagare som slår sig samman och stormar ett systembolag, med resultatet att Reinfeldt släpper spriten fri. Känns ju jävligt sannolikt..

Tror ni på det här själva? Humor.

Sök