3504
Sök

sur gammal VW 90hk till en vr6 motor?

10 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Stämmer allt i framvagnen så att man kan byta till en vr6 motor i min vento? Vad eller vilka intyg måste man ha?

Körv
3 535 Inlägg
12 maj 2008
Det jag vet är att du måste köpa bättre bromsar minst.

Truckdriving Man

Leg. nöt
460 Inlägg
12 maj 2008
Skaffa kraftigare bromsar fram e väl de man måste göra va ja vet.. finns säkert mer man måste göra..
sen måste de väl till å göra en reg.besiktning oxå.. antar ja...

SAAB

10 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
bromsarna är inte det viktigaste för det blir brembo runt om men motorn måste i o sen ska den bli bes men den..

171 Inlägg
13 november 2008
adde84 skrev:
bromsarna är inte det viktigaste för det blir brembo runt om men motorn måste i o sen ska den bli bes men den..

vart de nån vr6 motor i din?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 november 2008
adde84 skrev:
Stämmer allt i framvagnen så att man kan byta till en vr6 motor i min vento? Vad eller vilka intyg måste man ha?

brukar inte svara på gammla trådar men.....

nej framvagnen stämmer inte du får plocka balkarna från en Vento Vr-6 likaså elen..

Reg-besitkiga går utmärkt om du bygger om väghållning/bromsar som motsvarar en orginal Vento Vr-6

171 Inlägg
13 november 2008
MeloveGolf skrev:
adde84 skrev:

brukar inte svara på gammla trådar men.....

nej framvagnen stämmer inte du får plocka balkarna från en Vento Vr-6 likaså elen..

Reg-besitkiga går utmärkt om du bygger om väghållning/bromsar som motsvarar en orginal Vento Vr-6

sicket piss sad

187 Inlägg
14 november 2008
Det mesta är bolt on från golf och vento vr6, Men som sagt du måste ju byta chassi i stort sett. inte samma hjullager/nav/bultdelning, inte samma bromssystem, tror det kanske e en annan huvudbromscylle oxå. abs enheterna finns väl minst 2 varianter

Sök