2757
Sök

Civic Type R avgasrör

9 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Hejsan, har lite frågor eftersom jag är nybörjare vad gäller bilar...

Har köpt mig en civic type r och tänkte nu köpa en slutdämpare (tror dom kallas så). Har hittat några universal men anslutningen är på 2,5"-3". Jag mätte mitt rör idag (original) till 2".
Min fråga är alltså, finns det någon typ av adapter eller måste jag hitta en slutdämpare som ansluter med 2"  ?
Om det inte finns adapter eller liknande vart kan jag då hitta slutdämpare med 2" anslutning?

Har även funderat på catbacksystem, dock tycker jag att dom är lite för dyra... Det jag vill åt är ljudet, effektökningen blir väl ändå inte så mycke med ett sånt system, dessutom är jag nöjd med effekten redan. Då tyckte jag det var lämpligare med en slutdämp.

hater
656 Inlägg
13 maj 2008
adapter finns fan överallt, biltema is the shiet ^^ skulle, om jag vart du, köpa cat-back, ghettostylerör ist för katten och ett fint grenrör.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

9 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
ok najs tack för svaret!
om jag dumpar katten blir det ju problem vid besiktning osv. det är enligt mig inte värt...

hater
656 Inlägg
13 maj 2008
jo d blir problem men att ta väck katten o sätta på den igen tar typ en kvart enligt mig ^^

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

9 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
hehe, man kanske borde lära sig göra det fort istället big_smile 15 min är det värt garanterat :p

301 Inlägg
13 maj 2008
Köp ett catbacksystem helt klart..
Finns begangnade till bra pris..
Om du ska ta bort katten kan du lika väl byta grenrör med..

495 Inlägg
13 maj 2008
Ja men det är inte allt för bra att byta grenrör om du inte kan mappa bilen, vilket leder till att man måste ha hondata k-pro för byter man grenrör och kör med org mapp så går den för tunt och det kan resultera med motorhaveri

mig <3 vtec = sant

301 Inlägg
13 maj 2008
FoXxIe skrev:
Ja men det är inte allt för bra att byta grenrör om du inte kan mappa bilen, vilket leder till att man måste ha hondata k-pro för byter man grenrör och kör med org mapp så går den för tunt och det kan resultera med motorhaveri

Ja det är ju en sak som bör göra med..
Byter man en sak så blir det lätt fler å fler..

495 Inlägg
13 maj 2008
ja fast alltså skaffa k-pro är ju mer än säkerhets åtegärd än en "kul utveckling" vilket det också är men ja lägger hellre typ 10-11 tusen på en k-pro och sen grenrör än grenrör, motor renovering och sen k-pro:)

mig <3 vtec = sant

Sök