3585
Sök

Turbon krånglar på 940in. Först ladd, sen knappt något alls...

Med-Lem.
94 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Hej

Har en 940t som bråkar med mig.

Va på väg hem o bilen gick som vanligt. ställde av bilen o gick o la mig.
Nästa da när jag skulle använda bilen gick den som vanligt i ca 10 min tills ja stannde vid ett stoppljus. När jag började köra där ifrån så va bilen alldeles slö, o laddade ca 0.3 - 0.4 MAX! innan laddade den ca 1.

Stanndae på ett ställe o kollade så allt såg okej ut, och de gjorde det. åkte hemmåt.

Plockade loss tändstift, dump, kollade slangar o drog loss pysventilen o se om de blev någon skillnad, men de var de inte. provade även att byta till original styrbox.

satte tillbax allt o startade bilen, och drog ut lmm, o varvade upp den lite, började misstända men inget mer. sen när jag varva upp den för 3 gången (utan lmm) så började bilen ladda som vanligt. stängde  o hoppade in o körde några meter. gick orent, men de va ladd. Efter ett par meter försvann laddet igen, o den laddade bara ca 0.3. satte tillbaka lmm, o varvade upp den, o jag hade ladd! började köra iväg, o efter några meter försvinner laddet igen, så den laddar bara 0.3 max

Och här är jag nu... hjälp mig smile
Senast redigerat av Zip (14 maj 2008)

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
14 maj 2008
Styr boxen som käppar kanske....Den styt väll laddtrycket också på 940:orna tror jag...

Med-Lem.
94 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
ingen som  vet ? inte ens något förslag?

Sök