2965
Sök

Inför: RushRacing Festival. Utställning 26 priser, Lagligt 402m StreetRace 9 aug Lör 2008.

15 Inlägg
5 augusti 2008
TCG skrev:
TurboTanten skrev:
en liten fråga hur funkar de för dom som vill ha passagerare på strippen?  Rätt säker på att man inte får ha de elle?hmm

Klart man måste ha passagerare! Gärna 3-4st i bagaget för att få ner kraften i marken! wink

Har inte hört talas om något arrangemang, varken ban-eller strippkörning där man får ha passagerare. Svaret är troligtvis nej men jag är inte arrangör så avvakta svar från dem.

tänkte väl de... hade en polare som snackade om att han skulle ha de så va ju tvungen å fråga;) behöver nog inte invänta svar från dom e rätt säker på att du har rätt=)
Senast redigerat av TurboTanten (5 augusti 2008)

133 Inlägg
6 augusti 2008
Inga passagerare när ni kör.

www.sideways.nu
136 Inlägg
6 augusti 2008
TurboTanten skrev:
TCG skrev:
TurboTanten skrev:
en liten fråga hur funkar de för dom som vill ha passagerare på strippen?  Rätt säker på att man inte får ha de elle?hmm

Klart man måste ha passagerare! Gärna 3-4st i bagaget för att få ner kraften i marken! wink

Har inte hört talas om något arrangemang, varken ban-eller strippkörning där man får ha passagerare. Svaret är troligtvis nej men jag är inte arrangör så avvakta svar från dem.

tänkte väl de... hade en polare som snackade om att han skulle ha de så va ju tvungen å fråga;) behöver nog inte invänta svar från dom e rätt säker på att du har rätt=)

Gällande bankörning så är det inte alls ovanligt att där e tillåtet med medpassagerare. Dock är det mej veteligen inte så på "strip" körning...

KHRacing
6 augusti 2008
TCG skrev:
......
Och på utställningsområdet gäller ju vagnskadeförsäkringen. Ser ingen anledning att inte normala regler för parkeringsplats skulle gälla där.
Vid bankörning är dock försäkringsbolagen 'lite' mindre benägna att betala ersättning för skador. Det räknas ju knappast till normalt nyttjande av bilen. Kanske kan få ersättning men det kommer troligtvis räknas som vårdslöshet och du kommer nog få betala 2-3ggr självrisken.
Kolla med ditt försäkringsbolag vad de har för syn på saken, du kanske kan göra något för att de ska se mer positivt på det hela, besiktning innan race eller liknande? Jag spekulerar men det är inte farligt att fråga...

Vill bara poängtera att du har helt fel . - tyvärr.

bilens försäkring & din egen personförsäkring/drulle gäller EJ innanför grindarna
på ett området klassat som motortävlingsområde.

Varför skaffar ni inte exempelvis en försäkrning via SMA ?

Enkelt, billigt & superbt bra skydd.

http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

I Sverige är det enbart Porscheförsäkrningen som gäller vid bankörning med just PCS !

BMW´s försäkring är inte heltäckande vad jag fått erfara.

Vänligen /
...............Kristian

kanske ställer ut :-) får se - e lite långt med släp

686 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
TurboTanten skrev:
TCG skrev:
TurboTanten skrev:

nee just på detta event fär man EJ ha med sig folk i bilen....bara föraren som får sitta i bilen medans hans ska köra 402 m

RushRacing

Ratthållare på E4
165 Inlägg
6 augusti 2008
Ska ner det å kolla på alla bilar.
Kommer att va tekniker på plats.
Så åker ner på fredag efter jobbet å är där nera över hela helgen.
Det ska bli kul.

Hoppas det blir fint väder bara.

Är livet värt att liva utan bil??

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
6 augusti 2008
KHRacing skrev:
TCG skrev:
......
Och på utställningsområdet gäller ju vagnskadeförsäkringen. Ser ingen anledning att inte normala regler för parkeringsplats skulle gälla där.
Vid bankörning är dock försäkringsbolagen 'lite' mindre benägna att betala ersättning för skador. Det räknas ju knappast till normalt nyttjande av bilen. Kanske kan få ersättning men det kommer troligtvis räknas som vårdslöshet och du kommer nog få betala 2-3ggr självrisken.
Kolla med ditt försäkringsbolag vad de har för syn på saken, du kanske kan göra något för att de ska se mer positivt på det hela, besiktning innan race eller liknande? Jag spekulerar men det är inte farligt att fråga...

bilens försäkring & din egen personförsäkring/drulle gäller EJ innanför grindarna

I Sverige är det enbart Porscheförsäkrningen som gäller vid bankörning med just PCS !

Vänligen /
...............Kristian

Touché, fast jag skrev ju faktiskt att man ska ringa och kolla med sitt försäkringsbolag... wink

Ringde och pratade med 3olika avdelningar på BMW Originalfärsäkringar. Försäkringen gäller inte inom inhägnat banområde, varken när jag kör eller är parkerad.
På arrangemang där BMWCS står som arrangör så gäller dock ett specialavtal, men det tar vi i en annan tråd.

Med andra ord så om någon kör på mig på utställningsområdet så gäller med största sannorlighet inte någon av våra försäkringar. Bara att hoppas på att andra personen är snäll nog att betala(lär ju inte hända).

Så jag avslutar som senaste inlägg, ring och kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller! Med största sannorlikhet är du helt oförsäkrad inom hela banområdet!
Senast redigerat av TCG (6 augusti 2008)

361 Inlägg
6 augusti 2008
TCG skrev:
KHRacing skrev:
TCG skrev:
......

Vänligen /
...............Kristian

Touché, fast jag skrev ju faktiskt att man ska ringa och kolla med sitt försäkringsbolag... wink

Ringde och pratade med 3olika avdelningar på BMW Originalfärsäkringar. Försäkringen gäller inte inom inhägnat banområde, varken när jag kör eller är parkerad.
På arrangemang där BMWCS står som arrangör så gäller dock ett specialavtal, men det tar vi i en annan tråd.

Med andra ord så om någon kör på mig på utställningsområdet så gäller med största sannorlighet inte någon av våra försäkringar. Bara att hoppas på att andra personen är snäll nog att betala(lär ju inte hända).

Så jag avslutar som senaste inlägg, ring och kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller! Med största sannorlikhet är du helt oförsäkrad inom hela banområdet!

Då borde ju bilen vara oförsäkrad när man ställer ut den på bilsports event också, eller alla event igentligen, eller?

Mvh Daniel

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

963 Inlägg
6 augusti 2008
KHRacing skrev:
TCG skrev:
......

Vänligen /
...............Kristian

Läste på http://www.svenskamotorsportalliansen.se som hänvisade till http://www.marsh.se gällande försäkringsdelen. Ringde även Marsh.
1. För att den försäkring du hänvisar till ska gälla så måste först arrangören teckna en försäkring för arrangemanget(tvivlar på att detta är gjort med tanke på den lilla omfattningen(2h körning)).
Denna försäkring gäller endast åskådare.

2. Om detta är gjort av arrangören så kan man själv teckna försäkring för 350.-/år .
Denna försäkring gäller endast som olycksfallsförsäkring för dig som förare. Den gäller inte bilen!

963 Inlägg
6 augusti 2008
oen100 skrev:
TCG skrev:
KHRacing skrev:

Vänligen /
...............Kristian

Då borde ju bilen vara oförsäkrad när man ställer ut den på bilsports event också, eller alla event igentligen, eller?

Mvh Daniel

Precis, det var så de sa när jag ringde till BMW Originalförsäkringar, jag talade med 3personer på olika avdelningar(sälj/skadereglerare/försäkringsutredare(?)). Du kan ju kolla med ditt försäkringsbolag om de är snällare men skulle inte tro det efter det samtalet.
Det var ett trevligt samtal jag hade med dem, men de sa att de tyvärr inte kunde tolka det som att försäkringen skulle gälla inom motorsportområde.

KHRacing
6 augusti 2008
TCG skrev:
Precis, det var så de sa när jag ringde till BMW Originalförsäkringar, jag talade med 3personer på olika avdelningar(sälj/skadereglerare/försäkringsutredare(?)). Du kan ju kolla med ditt försäkringsbolag om de är snällare men skulle inte tro det efter det samtalet.
Det var ett trevligt samtal jag hade med dem, men de sa att de tyvärr inte kunde tolka det som att försäkringen skulle gälla inom motorsportområde.

Ett förtydligande - Svensk lag kan inte kringgås av f-bolagen hmm

Skall bli kul den dagen det händer något & ett f-bolag sagt tidigare att de står för skadorna....
Då är det bara för dem att ta fram lagtexten så slipper de betala.

Exempel:

Du parkerar precis innanför grindarna på Anderstorp.
En racebil smäller motorn på rakan & dess topplock flyger & landar på din bil = du får inte en krona.

Nog med OT - TCG: skall vi ha en separat tråd kanske ?

686 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
banan e inte änns i närheten där vi ska ställa ut...men kan ni starta en ny tråd om detta e ni snälla

RushRacing

361 Inlägg
6 augusti 2008
satt å kollade på eniros flygfotto över banan samt vägen dit (vi har inget lokalsinne, varken jag eller navigatorn) och undrar var någonstans kommer burnouten och utställningen vara? Ska allt vara vid stippen-delen på banan eller kommer utställning mm hålla till vid depo-byggnaderna eller på andra sidan gatan i skogen, hehe..

Mvh Daniel.
Senast redigerat av oen100 (6 augusti 2008)

686 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
oen100 skrev:
satt å kollade på eniros flygfotto över banan samt vägen dit (vi har inget lokalsinne, varken jag eller navigatorn) och undrar var någonstans kommer burnouten och utställningen vara? Ska allt vara vid stippen-delen på banan eller kommer utställning mm hålla till vid depo-byggnaderna eller på andra sidan gatan i skogen, hehe..

Mvh Daniel.

om du kommer från borås så kör du mot värnamo o de kommer stå skylltat motorbana .....
om du kör från växjö så kör du mot borås o de står motorbana skylltet med...så de ska inte kunna missas men men man vet ju aldrig......men de e inte svårt o hitta

utställningen kommer vara i en del av depån o bournuten kommer vara i en anna del av depån så de kommer inte vara riskt för att man kommer få stenskott på utställninsbilarna när vi har bilar som ska svarava däck

RushRacing

1 255 Inlägg
6 augusti 2008
Finns lite hopp om att mna kan komma ska försöka få ordning på allt på fredag blir la till o greje halva natten men fixar de sig dyker jag upp smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

361 Inlägg
6 augusti 2008
WHITE--RR skrev:
oen100 skrev:

Mvh Daniel.

om du kommer från borås så kör du mot värnamo o de kommer stå skylltat motorbana .....
om du kör från växjö så kör du mot borås o de står motorbana skylltet med...så de ska inte kunna missas men men man vet ju aldrig......men de e inte svårt o hitta

utställningen kommer vara i en del av depån o bournuten kommer vara i en anna del av depån så de kommer inte vara riskt för att man kommer få stenskott på utställninsbilarna när vi har bilar som ska svarava däck

F*n va gött att dom placerat oss i depån det är ju där allt händer ju smile Hade varit tråkigt om ni hade blivit tilldelad en plätt i ena hörnet av banan eller något.

Tack för att ni tar er tid att svara, funkar det lika bra på eventet som det gjör här på forumet så kommer det bli en toppendag.

Mvh Daniel.

133 Inlägg
6 augusti 2008
oen100 skrev:
WHITE--RR skrev:
oen100 skrev:

Mvh Daniel.

F*n va gött att dom placerat oss i depån det är ju där allt händer ju smile Hade varit tråkigt om ni hade blivit tilldelad en plätt i ena hörnet av banan eller något.

Tack för att ni tar er tid att svara, funkar det lika bra på eventet som det gjör här på forumet så kommer det bli en toppendag.

Mvh Daniel.

Inga problem.. vi i RR kommer ha på oss tröjor så bara att hugga tag i en sådan! smile

686 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
jag tror de kommer hända mer där alla utställningbilar e o dom som ska köra den dagen ska man vara ärlig......för allt kommer vara i depån o vio har fått typ 10000 k/m att vara på så de kommer bli bra...som sagt frågor o sånt e de ju bara st'älla o sen på eventen e de ju bara ta nån i RR o fråga

RushRacing

10 Inlägg
6 augusti 2008
WHITE--RR skrev:
...för allt kommer vara i depån o vio har fått typ 10000 k/m att vara på så de kommer bli bra...som sagt frågor o sånt e de ju bara st'älla o sen på eventen e de ju bara ta nån i RR o fråga

Då kanske man får en plats att göra ett däckbyte på iaf cool

Sugmotor - Äkta hästkrafter

686 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Eckmah skrev:
WHITE--RR skrev:
...för allt kommer vara i depån o vio har fått typ 10000 k/m att vara på så de kommer bli bra...som sagt frågor o sånt e de ju bara st'älla o sen på eventen e de ju bara ta nån i RR o fråga

Då kanske man får en plats att göra ett däckbyte på iaf cool

de kommer finnas plats för de för vi planerar att ha 2 meter mellan bilarna så de ska inte finnas nåra problem

RushRacing

Sök