TCG skrev:
MrTurbo skrev:
TCG skrev:
Eller varför inte en V8 med överladdning?
![smile](img/smilies/smile.png)
Det bästa av två världar enligt mig...
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig.... :p
Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.
![smile](img/smilies/smile.png)
Visst, verkningsgraden är inte perfekt på en centrifugal som jag har... men ca. 470Hk / 600Nm känns helt ok för mig för tillfället iaf...
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Jo, men tänk på hur många hkr din motor egentligen ger då, nu går massvis åt för att driva kompressorn...
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)