3803
Sök

V6 vs V8

vinnarskalle!
907 Inlägg
17 maj 2008
#61
jag vill också ha en rak v6a! sad har hört att dom ska spinna fint. =P


Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
#62
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Masterworks
17 maj 2008
#63
MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Nästan alla v8or har väll slitna bakdäck?  hehehe... lol

1 722 Inlägg
17 maj 2008
#64
höhö Med en stor motor så är det ju mycket tändstift/glödstift big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
17 maj 2008
#65
MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Automobilsamlare, Import-Konsult, mm.
13 Inlägg
17 maj 2008
#66
Ju fler cylindrar - Ju mjukare går en bilmotor, Jämför t.ex. 12 explosioner på ett varv (360 grader), med t.ex. 2 explosioner, du åker betydligt trevligare i en Jaguar V12a än i en Citroen 2CV, det kan jag intyga!
Därför är fler cylindrar bättre än få (så länge man inte tänker på bränsleförbrukningen förstås, men vem gör det idag?) lol lol lol


Automobilsamlare, Import-Konsult, mm.
13 Inlägg
17 maj 2008
#67
Ju fler cylindrar - Ju mjukare går en bilmotor, Jämför t.ex. 12 explosioner på ett varv (360 grader), med t.ex. 2 explosioner, du åker betydligt trevligare i en Jaguar V12a än i en Citroen 2CV, det kan jag intyga!
Därför är fler cylindrar bättre än få (så länge man inte tänker på bränsleförbrukningen förstås, men vem gör det idag?) lol lol lol


Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
#68
TCG skrev:
MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
17 maj 2008
#69
MrTurbo skrev:
TCG skrev:
MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Visst, verkningsgraden är inte perfekt på en centrifugal som jag har... men ca. 470Hk / 600Nm känns helt ok för mig för tillfället iaf... big_smile

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
#70
TCG skrev:
MrTurbo skrev:
TCG skrev:

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Visst, verkningsgraden är inte perfekt på en centrifugal som jag har... men ca. 470Hk / 600Nm känns helt ok för mig för tillfället iaf... big_smile

Jo, men tänk på hur många hkr din motor egentligen ger då, nu går massvis åt för att driva kompressorn...  tongue

Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 maj 2008
#71
Sarge skrev:
Kan inte låta bli men... rak V6'a?

Förlåt.

killen drömmer om att äga en VR6 wink

MrTurbo  skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med....

427 SOHC HEMI på 700hp eller ihra byggd V8 på 800Cui! dvs 13.1L det ger hår på bröstet när man vrider om nyckeln wink


Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
17 maj 2008
#72
http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Allt för den där jävla hatten!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
#73
THEBADGUY skrev:
http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Sothora som väger lika mö som en halv bil kan inte bli manligt. Helst inte man man räknar kg/hkr..  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

264 Inlägg
17 maj 2008
#74
MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile


Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
#75
WurstingErik skrev:
MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile

Tja, vill man ha stenåldersgrejer med låg verkningsgrad är det ju fritt fram. T.o.m jänkarna har börjat överge kompressorer och gå över till turbos p.g.a de fördelar turbon har. Utvecklingen går framåt, kompressor började de med redan på 30-talet, det har hänt en del sedan dess. Men det finns alltid bakåtsträvare...  big_smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
17 maj 2008
#76
WurstingErik skrev:
MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile

turbo duger åt mig.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
17 maj 2008
#77
MrTurbo skrev:
THEBADGUY skrev:
http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Sothora som väger lika mö som en halv bil kan inte bli manligt. Helst inte man man räknar kg/hkr..  smile

Mest ljudet man är ute efter i detta fallet. wink

Allt för den där jävla hatten!

Stolt pappa
161 Inlägg
17 maj 2008
#78
V8 och V6 i all ära, men en stor boxer klår det mesta smile

Leg. Spådam
816 Inlägg
17 maj 2008
#79
V6? Det är som att bara få erektion 6 av 8 gånger...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

blacken
18 maj 2008
#80
Merclone skrev:
V6? Det är som att bara få erektion 6 av 8 gånger...

Ja, men då har man ju ialla fall fått "sex"..lol


Sök