2878
Sök

Vad gäller angående detta?? (Spoiler från Speedparts)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#1
Köpte en beg spoiler från Speedparts och fick hem den idag... Pratade med en säljare igår och frågade hur skicket var på den. Han svarade att de enda som var på den var 2 små repor som knappt syndes. Perfekt trodde jag... Öppnade kartongen idag och vet fan inte om ja ska skratta eller knäcka spoilern på mitten... 1000 repor över hela spoilern plus att de är en stor djup skada i hörnet. Vad fan ska man göra när han står o säger att de är 2st små repor som knappt syns och när man får hem den så är den hela skadad?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2008
#2
Ska väl ändå slipas och lackeras?
Är det så jävligt så att det inte blir bra ens efter en massa slipande så är det bara att skicka tillbaka den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#3
FireTraXX skrev:
Ska väl ändå slipas och lackeras?
Är det så jävligt så att det inte blir bra ens efter en massa slipande så är det bara att skicka tillbaka den.

Dom hade 2st sånna här inne och den andra var de omlackering på. Men den här jag köpte så var de bara 2små repor sa han... Blir tvungen o lämna in på lack nu verkar de som...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#4
Den är redan lackad o klar eftersom den är beg.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
15 maj 2008
#5
skicka tillbaka skiten, han har ju uppenbarligen undanhållit ganska så relevant info, för att inte säga ljög dej rakt i örat......Borde inte vara några problem, ring å prata me dom.

En gång Volvo, Alltid Volvo

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2008
#6
golfarn_nr1 skrev:
Den är redan lackad o klar eftersom den är beg.

Då får Speedparts lackera den eller betala lackering.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Medlem 5280
552 Inlägg
15 maj 2008
#7
tror tyvärr inte att det är speedparts som har gjort reporna o tror inte heller att dom har ljugit för dig. Skulle kunna sätta rätt mycket på att det är frakt firmans fel.


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#8
ScottaN skrev:
tror tyvärr inte att det är speedparts som har gjort reporna o tror inte heller att dom har ljugit för dig. Skulle kunna sätta rätt mycket på att det är frakt firmans fel.

Kan lova dig att de inte är fraktfirman. De är den undra spoilern så den är inte spec stor bara lång. Paketet den kom i var 50cm högt och 2m långt... MYCKET väl paketerat!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#9
FireTraXX skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Den är redan lackad o klar eftersom den är beg.

Då får Speedparts lackera den eller betala lackering.

Kan ju alltid hoppas men ja tror faktiskt inte de... Ser precis ut som att den kommer från en bil som kört över ett stenrös....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Lastbilsmekaniker
107 Inlägg
15 maj 2008
#10
Ring och prata med dom, brukar vara väldigt bra att ha och göra med. Du kan säkert få pengarna tillbaka eller något för samma pris.

FWD = Fel Wheel Drive

2 126 Inlägg
15 maj 2008
#11
golfarn_nr1 skrev:
FireTraXX skrev:
Ska väl ändå slipas och lackeras?
Är det så jävligt så att det inte blir bra ens efter en massa slipande så är det bara att skicka tillbaka den.

Dom hade 2st sånna här inne och den andra var de omlackering på. Men den här jag köpte så var de bara 2små repor sa han... Blir tvungen o lämna in på lack nu verkar de som...

Dom har inte skickat fel spoiler till dig? Dom kanske skickade den som skulle lackeras om till dig istället för den andra!?


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#12
BJ_ skrev:
Ring och prata med dom, brukar vara väldigt bra att ha och göra med. Du kan säkert få pengarna tillbaka eller något för samma pris.

Jo ja hoppas de... Köpte den för 1200kr men i de här skicket är den värd 200kr... Frågade honom 3 gånger om skicket. Köpte till och med ett lackstifft för o bättra på dom "2 små reporna"... Skulle just nu behöva en hel hink för o fylla alla jävla repor...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#13
Big_JN skrev:
golfarn_nr1 skrev:
FireTraXX skrev:
Ska väl ändå slipas och lackeras?
Är det så jävligt så att det inte blir bra ens efter en massa slipande så är det bara att skicka tillbaka den.

Dom hade 2st sånna här inne och den andra var de omlackering på. Men den här jag köpte så var de bara 2små repor sa han... Blir tvungen o lämna in på lack nu verkar de som...

Dom har inte skickat fel spoiler till dig? Dom kanske skickade den som skulle lackeras om till dig istället för den andra!?

Trodde också de först men nu när jag har kollat artikelnumret så stämmer de överens....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Maizer
15 maj 2008
#14
Så jävla rätt

4 571 Inlägg
15 maj 2008
#15
Är det inte bättre att ringa speedparts först och förklara hur det ligger till innan man börjar skriva på forum?
Ok om du hade fått ett svar från dem att dom inte tänker göra någonting åt det eller inte vill hjälpa dig men så är ju nu tydligen inte fallet?

Är det bara jag som är helt förvånad på hur affärer sköts idag, så fort en kund inte är nöjd med en vara så loggar han snabbast möjligt in på ett forum och spyr galla över företaget utan att ens ha tagit kontakt med firman och försökt lösa problemet?

Att klanka ner på företag innan de haft chans att försöka lösa problemet tycker jag är helt fel.


Thorssa
15 maj 2008
#16
Löser de inte problemet åt dig så har du 2 veckors ångerrätt eftersom det är ett distansavtal, enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59), 2:9. Den är tillämplig enligt 1:1 och 2:1, distansavtal definieras i 1:2, 2 veckor räknas från den dagen du tog emot varan, 2:10.
Senast redigerat av Thorssa (15 maj 2008)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#17
Izual skrev:
Är det inte bättre att ringa speedparts först och förklara hur det ligger till innan man börjar skriva på forum?
Ok om du hade fått ett svar från dem att dom inte tänker göra någonting åt det eller inte vill hjälpa dig men så är ju nu tydligen inte fallet?

Är det bara jag som är helt förvånad på hur affärer sköts idag, så fort en kund inte är nöjd med en vara så loggar han snabbast möjligt in på ett forum och spyr galla över företaget utan att ens ha tagit kontakt med firman och försökt lösa problemet?

Att klanka ner på företag innan de haft chans att försöka lösa problemet tycker jag är helt fel.

Läser du allt så kanske du ser att dom har ljugit för mig! Är de bra tycker du? Har redan ringt dom och ja kommer inte få ett enda öre tillbaka! Och om jag vill lämna tillbaka den ska jag stå för frakten på ca 500kr.. Tack för ett korkat inlägg! smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#18
Thorssa skrev:
Löser de inte problemet åt dig så har du 2 veckors ångerrätt eftersom det är ett distansavtal, enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59), 2:9. Den är tillämplig enligt 1:1 och 2:1, distansavtal definieras i 1:2, 2 veckor räknas från den dagen du tog emot varan, 2:10.

Frakten kommer kosta 500kr

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

4 571 Inlägg
16 maj 2008
#19
Ja jag ser att du skrev att du inte har fått produkten dom utlovats men det står ingenstans att du försökt lösa problemet med dem.

Hade du skrivit hela historien på en gång så hade det underlättat om du ville ha hjälp men uppenbarligen så är du bara ute efter att smutskasta företaget och sedan även dem som försöker hjälpa dig.

Sedan att kalla mig korkad för att du inte berättar hela historien tyder ju på att du fortfarande inte mognat. Ta och tagga ner lite annars blir det nog avstängning för gott denna gången.


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#20
Maizer skrev:
Så jävla rätt

Du är fan pinsam! lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...


Sök