3155
Sök

Polisens nya bil!:)

NeonX
21 maj 2008
hmm..välkommen till dagens möte, idag tänkte vi diskutera hur vi sparar in pengar på både millitären och polisen.... nån som har några förslag....

Lisa 15, praktikant:

"öööh....men asså, kan vi inte typ köpa en hybrid, istället för att ringa försvaret om nått händer  (som vi endå lägger ner), så ger vi polisen nya fräcka bilar, vi behöver juh inte veta va de kostar, och de vore juh onödigt att använda galten som vi sattsat enormt mycket pengar på att utveckla...så skrotar vi alla militär bilar, och köper nya andra till polisen... åså typ fixar vi en omgjord version av ak5orna och ger insattsstyrkan, istället för att måla om de vi redan har. å så kan de typ fixa om det skulle lixom bli nått otäckt som en såndär skäggig terrorist eller ryssar eller nått"...

Ger mig fan på att de e nån 15årig praktikant som suttigt me på mötet och lagt fram förslaget, varpå alla nappar...Snuten har nu fått pansarfordon, och en ny version på AK5...á polisversion...

Vore det inte vettigare att lägga pengarna på antingen fler poliser, eller fler pansarfordon i tex afganistan så de slapp åka runt i softskin bilar som inte pallar minor....för den dagen det behövs pansarfordon i detta land har vi bra mycket större problem en vad polisen kan fixa...

1 112 Inlägg
21 maj 2008
Dom kan maila mig när dom skall tas ur bruk, då köper jag en å rustar upp till Monsterparty mobil. Skulle vilja se den snuten som övermannar killen bakom ratten med uppvevade rutor å full som ett svin. Vore kul å styla upp den lite med kjolpaket,blått neon, motivlack å klarglas strålkastare med angeleyes. Kjolpaketet givetvis i skottsäkert pansar. Kan säkert göra en specialbeställning via Realcar eller Hova styling.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

negativ..
167 Inlägg
21 maj 2008
snacka om att kasta pengarna i sjön........

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

1 112 Inlägg
21 maj 2008
cuppre skrev:
snacka om att kasta pengarna i sjön........

menar du bilen eller kjolpaketet? Hahaha!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

427 Inlägg
21 maj 2008
Klart grabbarna ska ha en stor bil .... lol

2.5 L Diesel / Mil  inte illa för en Klump ....

/ Tobbe

835 Inlägg
21 maj 2008
Förstå vilket liv det hade blivit om något händer och polisen inte har sånnahär. Tyvärr kan polisen inte göra rätt i Sverige, det verkar vara det roligaste som finns att klaga på och nedvärdra polismyndigheterna. Finns nog värre saker vi skattebetalare betalar för ska ni se. Göteborgskravallerna hade dessa suttit fint f.ö.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 maj 2008
Pansarfordon? Va i hela hel*ette!? Den dagen pansarbestyckade fordon kommer krävas så tror jag nog att försvaret rycker stafettpinenn ifrån polisen, eller? Hur många stridsvagnar har vi inte som bara står och dammar? På med FLIR värmekamera, en gammal trästege med hydralisk styrning och en gasmask var så kunde de skippat dessa grovt missbildade Ford Explorer, eller va det nu är...

Ibland undrar man vad de får pengarna ifrån, för när man för en gångs skull behöver polisen så har de inte möjlighet att lösa problemet pga för få poliser vilket är en effekt av för lite pengar? Häromdagen såg jag en snut komma på en ATV, utan hjälm och utan ljuddämpare! Botfälla andra går minsan bra...
Senast redigerat av TenZer (21 maj 2008)

Rock'n Roll

835 Inlägg
21 maj 2008
TenZer skrev:
Pansarfordon? Va i hela hel*ette!? Den dagen pansarbestyckade fordon kommer krävas så tror jag nog att försvaret rycker stafettpinenn ifrån polisen, eller? Hur många stridsvagnar har vi inte som bara står och dammar? På med FLIR värmekamera, en gammal trästege med hydralisk styrning och en gasmask var så kunde de skippat de dessa grovt missbildade Ford Explorer eller va det nu är...

Ibland undrar man vad de får pengarna ifrån, för när man för en gångs skull behöver polisen så har de inte möjlighet att lösa problemet pga för få poliser vilket är en effekt av för lite pengar? Häromdagen såg jag en snut komma på en ATV, utan hjälm och utan ljuddämpare! Botfälla andra går minsan bra...

Det många inte vet, eller blundar för är att det satsas ganska mycket på polisen nu SEDAN DEN NYA REGERINGEN TRÄDDE IN. 20 000 poliser på våra gator innan 2011 är redan klirrat! Är själv i slutfasen av intagningen till PHS och ser med spänning på framtiden inom yrket, vilket jag förmodligen INTE hade gjort för ett par år sedan. Synd bara att 9 av 10 har en negativ bild av polisen...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 maj 2008
Epitaph skrev:
TenZer skrev:
Pansarfordon? Va i hela hel*ette!? Den dagen pansarbestyckade fordon kommer krävas så tror jag nog att försvaret rycker stafettpinenn ifrån polisen, eller? Hur många stridsvagnar har vi inte som bara står och dammar? På med FLIR värmekamera, en gammal trästege med hydralisk styrning och en gasmask var så kunde de skippat de dessa grovt missbildade Ford Explorer eller va det nu är...

Det många inte vet, eller blundar för är att det satsas ganska mycket på polisen nu SEDAN DEN NYA REGERINGEN TRÄDDE IN. 20 000 poliser på våra gator innan 2011 är redan klirrat! Är själv i slutfasen av intagningen till PHS och ser med spänning på framtiden inom yrket, vilket jag förmodligen INTE hade gjort för ett par år sedan. Synd bara att 9 av 10 har en negativ bild av polisen...

Om nu 9/10 har en negativ syn på Polisen så måste det finnas väldigt bra skäl för det också? Min syn på polisen har jag bildat utifrån egna erfarenheter nu de senaste åren. Innan så tyckte jag bra om polisen men efter allt strul osv så vette katten...

Du har ju ett gyllne tillfälle att få folk att värdera om sin åsikt nu om inte annat wink
Senast redigerat av TenZer (21 maj 2008)

Rock'n Roll

835 Inlägg
21 maj 2008
TenZer skrev:
Epitaph skrev:
TenZer skrev:

Om nu 9/10 har en negativ syn på Polisen så måste det finnas väldigt bra skäl för det också? Min syn på polisen har jag bildat utifrån egna erfarenheter nu de senaste åren. Innan så tyckte jag bra om polisen men efter allt strul osv så vette katten...

Du har ju ett gyllne tillfälle att få folk att värdera om sin åsikt nu om inte annat wink

Hehe precis, är ju tyvärr så. Men jag lovar att jag ska göra mitt bästa, ska söka mig till trafik med så wink Jag tror bilden kommer förändras till det bättre då PHS tar in mer mogna akademiker-typer än Ordnings.V-gorillor wink Men enligt expressen.se's undersökning svarade tyvärr 9/10 att de har en negativ bild av polisen...... Förlåt för OT nu kan ni fortsätta snacka om hur onödig bilen är, jag hoppas ju dock få ratta skiten nån dag ;P Haha.

1 207 Inlägg
21 maj 2008
Epitaph skrev:
Förstå vilket liv det hade blivit om något händer och polisen inte har sånnahär. Tyvärr kan polisen inte göra rätt i Sverige, det verkar vara det roligaste som finns att klaga på och nedvärdra polismyndigheterna. Finns nog värre saker vi skattebetalare betalar för ska ni se. Göteborgskravallerna hade dessa suttit fint f.ö.

TACK! Jag var i full färd med att skriva ett liknande inlägg tidigare men postade inte det för jag fick inte ihop mina formuleringar riktigt.

Bra sagt!

blacken
22 maj 2008
Dom ska väl ha den vid starka behov, typ bensinpumps demonstrationer big_smile
Annars så skulle jag nog inte vara så trygg i ett sådant fordon, det finns ju en "del" CG:s på drift där ute och en hel del 7,62 AP också..

213 Inlägg
22 maj 2008
Det är ingen dålig leksak dem har skaffat sig. själv tror jag att dem kommer använda den till att jaga mopeder och folk som går mot rött.  Roligt att skatta i sverige

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
22 maj 2008
Väger 7,2 ton med 325 hk! Woot jag antar att den inte används i biljakter då min bil väger strax över 1.5 ton med 305 hp lol, de kunde väl tryckt i lite mer hästar i en halvstridsvagn smile För övrigt är den rätt lagom snygg må jag säga

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

14 Inlägg
22 maj 2008
Ja stötte på den så sent som den 20 maj facktist då kan den inte vart så gamla^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58060/352482_d955qo.jpg

2 600 Inlägg
22 maj 2008
äntligen en ford inom polisen (;

gör som jag kör gubba racer=)

109 Inlägg
22 maj 2008
Träffa en idag i Skövde. Innuti va massa med test kameror riktade lite överallt.
http://i110.photobucket.com/albums/n90/rysktalande/DSC01120.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/rysktalande/DSC01119.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/rysktalande/DSC01118.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n90/rysktalande/DSC01117.jpg

Ace Ventura
1 240 Inlägg
22 maj 2008
Blir nästan lite sugen att bli stoppad av polisen nu så jag kan kika lite närmare på den el iaf se den irl!

451 Inlägg
23 maj 2008
haha fan va värdelös investering, mest bara för att skrämas! går ju säkert att springa ifrån den ju!! dom skulle väl satsa på nya saaben (turbo X) istället tycker jag!!!

Sök