4484
Sök

Byta bromsar fram på s70?Hur?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Har försökt att byta bromsar på min s70 men jag är van vid 740s bromsok..hur fan gör man?
Någon som har bild?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

46 Inlägg
16 maj 2008
änvänder man inte en insexnykel som man plockar ur 2 bultar emd ??

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
har inte enaning

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
har tagit bort hjulet nu..sitter några plast pluttar..vågar man ta bort dom?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
16 maj 2008
De tar du bort med skruvmejsel.. Sen har du 2 st glidbult (bakom varje plastplupp) sitter med 7:ans insex.
Sen viker du bort oket bara. Bort med den metallbågen också. Den tar du med med skruvmejsel! Simpelt! ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
fan vad bra...tack tack tack

5 089 Inlägg
16 maj 2008
ta bort hjulet, tag bort plastlocken som sitter på plast"hylsorna" sen sitter det en insex där inne. storlek sju tror det det skall vara. skruva ur dom. sen sitter den en metalsak på framsidan av oket man pillar bort. sen är det loss;) bara att göra rent, trycka in kolven, sätta på klossarna. skruva fast oket och tag metallsaken sist.  väldigt lätt när man väl förstår sig på det:)
Hoppas den gajjden duger;)

\Lindgren

Saabvilde!
1 708 Inlägg
16 maj 2008
FLindgren skrev:
neej du hann före:D

Hahaha ! Better luck next time wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök