Tjena,
Kan väl börja med o säga att jag är rätt så ny här på forumet. Åtminstone som reggad användare då jag bara varit en såndär liten snokare innan som bara suttit och läst lite trådar här o var samt dregglat över allas fina bilar
Det är i allafall så här.
Jag är 18 nu, fyller 19 till hösten och tar studenten 13e Juni. Den 16e Juni börjar jag jobba och behöver då en bil att köra med till och från jobbet. Men jag är väl en lite kräsen filur av mig så jag vill ju inte köra runt i någon dynghög. 8 timmars arbete per dag för min del resulterar i 19 200:- / månad .. Då är ingen övertid inkluderad vilket det kommer bli en del utav, vet att 3 veckor kommer att vara 12 timmars dagar osv, nog om detta..
En bekant ska nu sälja sin bil och jag är grymt sugen på den, dock har jag inte 60 000:- att punga upp, vilket är synd för då hade jag köpt den på stört.
Så frågan är nu, hur fungerar det med lån? Jag har jobbat ett par timmar under den här månaden och kommer väl ha ut ett par tusenlappar där .. Kan jag redan idag söka ett lån på pengarna som bilen kostar och börja betala av lånet? Eller jag kanske inte ens får ta ett lån även om jag börjar jobba direkt efter skolan? Eller fungerar det som så att jag måste ha någon som går i borgen för mig? Eller får jag låna pengar om jag använder mig av ett sånt där avbetalningsskydd så att det skulle vara ett alternativ istället för borgenär. Jag kommer för övrigt att bo hemma fram till vintern om inte lite längre ändå..
Har försökt att finna trådar här på forumet och lite andra ställen men inte hittat några riktiga svar så nu hoppas jag att ni på Garaget kan hjälpa mig med svaren på mina frågor. För jag vill verkligen ha bilen
Bomba mig med svar nu, tack på förhand!