2970
Sök

Vatten driven bil! Ta en titt

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 maj 2008
Till trådskaparen, lycka till. Samt såg att du inte var så bra på engelska, hör av dig om du behöver hjälp med översättning eller dylikt, då bistår man iallafall med nåt (:

"Liberty of thought is the life of the soul"

10 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
hedley skrev:
Till trådskaparen, lycka till. Samt såg att du inte var så bra på engelska, hör av dig om du behöver hjälp med översättning eller dylikt, då bistår man iallafall med nåt (:

tackar big_smile
men som sagt ska man våga och kasta sin visa korts nummer på dom der sidorna  som liknar falksa sidor tongue
skulle va beredd att betala till nogon här i sverige som kan skapa projektet till mig, ja menar boken kostar ju ca 350kr och grejerna kostar inte mer än 60-70$  smile och sen för jobbet wink

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 maj 2008
Skulle ju vara smått maffigt om du lyckades med det där. Du skulle gå till historien lätt. SATSA! Jag hjälper gärna till tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

10 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
vad sägs om detta produkt:
http://www.etanol-i-tanken.nu/shop.asp

finns för ala bilar big_smile den gör att man kan tanka 100% utan att ändra nått i bilen wink

1 217 Inlägg
21 maj 2008
ProNet skrev:
vad sägs om detta produkt:
http://www.etanol-i-tanken.nu/shop.asp

finns för ala bilar big_smile den gör att man kan tanka 100% utan att ändra nått i bilen wink

kallstartshjälp? mumbo ljumbo och humbug.. de där boxarna borde bara göra att motorn går fett. Dessutom handlade det där mycket om blandtankning vilket du kan göra i vilken bil som helst utan att köpa nån humbug-pryl för flera 1000kr. (Min gamla saab 90 går på ren e85 utan att jag ändrat tomgångsskruven ens)
Senast redigerat av Ksj (21 maj 2008)

10 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Skulle ju vara smått maffigt om du lyckades med det där. Du skulle gå till historien lätt. SATSA! Jag hjälper gärna till tongue

mannen bor du i sthlm big_smile låt oss köpa bockerna och börja leka lite big_smile

1 Inlägg
11 juni 2008
ProNet skrev:
tack för tipset, jag e inte så bra på engelska men iaf fattade lite, det bästa var iaf att nu vet jag det är bara böcker och inte färdig system :S

finns det någonstans färdig system eller om det finns någonstans man kan få det bygg för bilen?

Jag har hittat flera review sidor tex. water4gasdownloads.com eller http://www.theclickbankguide.com/review … eview.html, båda hävdar att water4gas systemet fungerar, jag ar dock skeptiskt att bransleförbrukningen kan minskas med 50%.  Jag har svårt att föreställa mig hur man kan vinna så mycket HHO energi från 1 liter vatten, låter mer som ett klassiskt försäljningsknep.

1 749 Inlägg
11 juni 2008
Skaffa ett e-kort och betala med, pronet.
Då slipper du bli blåst på mer än du sätter över

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

* Klåpare
1 718 Inlägg
16 juni 2008
Kanske off-topic, men tråden handlar ju redan om diverse alternativa drivmedel, så en ny tråd kanske är onödigt. smile

I Tyskland så experimenterar man nu med en bil med pellets som drivmedel. Smidigt om man har pelletsbrännare till villan. Det handlar inte om gengasteknik, utan en annan beprövad motorteknink som jag tyvärr inte minns namnet på. Resultat ska enligt utsago komma inom kort. Något eller några år då antagligen...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

288 Inlägg
19 juni 2008
så länge bränslet måste köpas, så kommer staten beskatta det hårt, när bara tillräckligt många har fastnat i "fällan" med andra bränslen. Se vad som hänt med dieselpriset. Bilarna drar mindre soppa i dag än för 15 år sen, då höjer staten priset.

Just nu gäller ju fordon som går på e85, lovar att när det blir lika dyrt att köra på som nått annat. Fast i dag skulle jag köpa en som går på det, men kanske inte i morgon, om de höjer priset på soppan.

43 Inlägg
23 juni 2008
hade ju varit coolt med att dela atomer, åka till statoil och skicka i lite uran!

3 390 Inlägg
23 juni 2008

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 661 Inlägg
24 juni 2008
kryddstark skrev:
hade ju varit coolt med att dela atomer, åka till statoil och skicka i lite uran!

Jo, fast ska man ändå drömma så skulle vi köra på saltvatten och nyttja kall fusion.
Om vi ändå snackar kärnkraft.

494 Inlägg
29 juni 2008
tok gammal tråd men sitter själv och forskar lite hittat ett par sidor där man kan bygga på en vätgasgenerator pryl och sedan sänka förbrukningen.
om man forskar hittar man historier om vätgasbilar redan på 50 talet med många forskare hobby byggare som försvunnit tagit självmord patent som blivit sålda osv.

Hur gick de för trådskaparen köpte han boken ? vart de något försök?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

144 Inlägg
24 oktober 2013
har funderat på samma sak och kommit fram till det mesta, destilerat vatten och vanligt vatten går inte in mer i detalj än så smile dock inte säker på hur man ska kunna gasa :p

Sök