Tjenare! Funderar på att sänka Hondan och har hittat billiga fjädrar som sänker 35 mm, men undrar om det är lönt? Ser man stor skillnad gentemot original?? 35 mm låter inte mkt liksom...
Ja man ser skillnad men det är inte så bra för dämparna genom att bara byta fjädrar. Vad jag hört iaf vet inte om det är riktigt sant.
Nja... Vid 35 mm sänkning så tror jag dämparna pallar med... Värre med typ 60-70 skulle jag tro. Och ska man ha dämpare blir det genast mkt dyrare... Dessa fjädrar jag har hittat kostar bara 1600:-. Men vad tror du, ska jag köra på dom eller?
köp dom om du vill ha lite komfort men lite sänkt diskret sänkt.. men om du vet någonstans i bakhuvudet att du kommer vilja ha lägre så spara pengar och köp det isället
Det kommer definitivt bli en skillnad, kolla på min bil så kan du jämföra original mot sänkt. Originaldämparna brukar palla att man sänker max 40 mm enligt min mek.
Tjenare! Funderar på att sänka Hondan och har hittat billiga fjädrar som sänker 35 mm, men undrar om det är lönt? Ser man stor skillnad gentemot original?? 35 mm låter inte mkt liksom...
// Mathias.
Min audi är sänkt just 35 mm och det duger alldels utmärkt! kolla mina bilder. en en orginal a4 ser nästan ut som en suv med normala fjädrar men det gör stor skillnad!
Thorssa: Det såg också bra ut, och jag har också hört nåt sånt, att runt 40-50+ mm så bör man byta dämparna också.
Men det lutar nog åt att jag köper 35 mm sänkningsfjädrar, ska bara hitta så billigt som möjligt Är det svårt att sätta dit dom, eller man måste lämna in kärran nånstans kanske?