Ganska luddig fråga, vill påstå att klarar du av o renovera en 4a klarar du en 12a. Motorerna består ju av samma prylar.. dock är säkert en italiensk 12a mer komplicerad än en B23a
men om du tyckte det va knepigt o få ihop din zundapp moppemotor tror jag du ska läsa på lite mer innan du ger dig på en V12a.
Kosta? Lämnar du in en V12 på renovering utan banklån?
Vad skulle renoveringen bestå av? Tvätt och oljebyte samt nya stift eller omborrning, linehoning, nya ventilsäten, nya ventiler,..... Bara 48 nya ventiler till en V12 / 4-valve går säkert loss på 15.000:-
/Göran
MysdressLarry skrev:
jo, jag hade inte tänt att jag skulle ge mig på den. det får verkstan fixa men tänkte på hur mkt det skulle kosta bara..
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Vad skulle renoveringen bestå av? Tvätt och oljebyte samt nya stift eller omborrning, linehoning, nya ventilsäten, nya ventiler,..... Bara 48 nya ventiler till en V12 / 4-valve går säkert loss på 15.000:-
/Göran
MysdressLarry skrev:
jo, jag hade inte tänt att jag skulle ge mig på den. det får verkstan fixa men tänkte på hur mkt det skulle kosta bara..
ajdå, jo men nu vet jag inte vad som är fel på den.. var den här annonsen som jag såg http://www.blocket.se/vi/7083427.htm?ca=6_s köpa den, laga den för 50 k å sälja sen för va 100 å man har tjänat en liten slant. fast det kan ju bli svårt att sälja den för antagligen vill man ha kvar den. snacka med en verkstad utomlands som är billig som fan. de skulle kolla vad en sån motor skulle kosta att ta hem å sätta i dem, men tror knappast att det går över 50 000 svenska.
/Göran
MysdressLarry skrev:
ajdå, jo men nu vet jag inte vad som är fel på den.. var den här annonsen som jag såg http://www.blocket.se/vi/7083427.htm?ca=6_s köpa den, laga den för 50 k å sälja sen för va 100 å man har tjänat en liten slant. fast det kan ju bli svårt att sälja den för antagligen vill man ha kvar den. snacka med en verkstad utomlands som är billig som fan. de skulle kolla vad en sån motor skulle kosta att ta hem å sätta i dem, men tror knappast att det går över 50 000 svenska.
Det är ju inte lätt att beräkna några kostnader när man inte vet var felet ligger. Men om du ska lämna in den och inte göra något själv kommer det ju rinna iväg vad felet än är.
Annars är det ju i princip som de andra säger, allt blir 3x dyrare ;(. Ska själv köpa nya stift och lite saker snart och det blir ju inge vidare.
Vad var det för fordon? Måhända en BMW750 eller? Vad stod i annonsen?
/Göran
det var en Mercedes cl600 v12 93a som motorn hade rasat på stod det, inge mer info än 3 rader. men den är borta nu så de va väll skitsamma. kanske bäst så
Senast redigerat av MysdressLarry (16 januari 2006)