2898
Sök

villka ska demonstrera mot bensinpriset den 23:e maj?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
tänkte kolla hur många här på garaget som tänker protestera mot bensinpriset den 23:e maj.
ryktet sprids genom sms och genom olika arbeten och tex:åkerier..

jag och kompisarna skall till bensinstationen o demonstrera iallfall, ska ni?
hoppas detta blir stort nu big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 maj 2008
japp jag ska

Hmm.
21 maj 2008
kul.. jag har ingen bil... lycka till.

741 Inlägg
21 maj 2008
vadå för demonstration? ställa sig med plakat "SÄNK BENSINPRISET" eller vadå?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 maj 2008
Joo skrev:
vadå för demonstration? ställa sig med plakat "SÄNK BENSINPRISET" eller vadå?

ställa bilen på en mack och gå hem wink
haha

1 302 Inlägg
21 maj 2008
Ska man lämna lilla bilen alldeles ensam på stora macken.
Tänk om den blir besökt av ett fyllo.

Man borde i stället uppsöka politikerna och åka hem till dem som har hand om bensin frågerna och se till så de inte komer någon vart med sina bensin drikande jeep bilar.
Senast redigerat av fegge_89 (21 maj 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2008
richardoo290 skrev:
tänkte kolla hur många här på garaget som tänker protestera mot bensinpriset den 23:e maj.

Det kommer bli skit stort , ni är så häftiga  WOW.
Ställ er i vägen för fel folk så blir det stort, tänk när det kommer en bil med 4 torpeder som skall tanka .

då står du där med ditt fjantiga slagord, SÄNK BENSINPRISET....den enda som blir sänkt då e DU

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 Inlägg
21 maj 2008
Priset på bensinen vi köper på macken är till största delen skatt och sen moms även på skatten. Oljebolagen kanske kan få ner priset några ören, ungefär så mycket som en "trogen kund" får i kortrabatt. Det är skatten som måste sänkas och då hjälper det inte att låta bli att köpa soppa av vissa bolag.
Om vi däremot går med i exempelvis Motormännen så kan vi trycka på uppe ibland dom som bestämmer. Kanske inte få ner skatten men hindra fler höjningar.

9 108 Inlägg
21 maj 2008
hmm, nu ska vi se här, demonstrationen handlade väl om att inte tanka eller handla på bensinstationerna mellan 23e-26e maj eller vad det var, fick sms om det igår.

Någon blockad har det väl inte varit tal om och dom som faktiskt måste tanka ska få göra det också, men jag hoppas också på att det blir stort och att det gör någon nytta.

Som tur är har jag mycket bensin i tanken så jag kommer inte tanka då i alla fall.

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Det är alltså ett brott att hindra folk från att tanka, bara så ni vet. Diskussionen handlar om att man inte ska handla på bensinstationerna.

2 079 Inlägg
21 maj 2008
våga gå emot strömmen, jag ska tanka alla 4 bilarna just den 23 maj bara för det
Senast redigerat av Mackanol (21 maj 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 maj 2008
Mackanol skrev:
våga gå emot strömmen, jag ska tanka alla 4 bilarna just den 23 maj bara för det

Varför hålla på å jävlas med folk som faktiskt påverkas av priserna bara för att? Vissa beter sig verkligen så himla omoget här...
Jag har bensin i tanken då så kommer inte tanka heller och skall be de ja känner att antingen göra de dan innan eller inte alls under perioden.
Man kan väl visa lite solidaritet till de som e värst drabbade (pendlarna) trots allt?

2 079 Inlägg
21 maj 2008
Mortalis skrev:
Mackanol skrev:

Varför hålla på å jävlas med folk som faktiskt påverkas av priserna bara för att? Vissa beter sig verkligen så himla omoget här...
Jag har bensin i tanken då så kommer inte tanka heller och skall be de ja känner att antingen göra de dan innan eller inte alls under perioden.
Man kan väl visa lite solidaritet till de som e värst drabbade (pendlarna) trots allt?

jag pendlar massa mil dagligen så jag drabbas utav alla sorters prishöjningar på bensinen, och jag måste ändå tanka nån gång den dagen, så frågan är bara om jag ska göra det i Halmstad på eftermddagen (där det säkert står nån jäkel å är allmänt jobbig) eller i Simlångsdalen på morgonen(där jag vet att ingen kommer stå å blockera) för jag måste ju få tanka eller?
Senast redigerat av Mackanol (21 maj 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

34 Inlägg
21 maj 2008
r-ted skrev:
richardoo290 skrev:

Det kommer bli skit stort , ni är så häftiga  WOW.
Ställ er i vägen för fel folk så blir det stort, tänk när det kommer en bil med 4 torpeder som skall tanka .

då står du där med ditt fjantiga slagord, SÄNK BENSINPRISET....den enda som blir sänkt då e DU

HAHAHAHH 4 torpeder tongue

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
21 maj 2008
Jag fick mail om en protest mot beninpriset. Det innebad att man inte skulle tanka på dom stora mackarna Statoil och Preem. För att då starta ett priskrig. Det krävs att mycke folk inte tankar på dessa stationer för att då starta ett priskrig för att få kunderna tillbaka. Jag kommer följa detta och inte tanka på dom stationerna. Men det krävs att mer folk inte kommer göra de.

/// SyyHn

5 198 Inlägg
21 maj 2008
På vilket sätt sänks då skatten ? varför bråka med mackarna.. ska inte dom få överleva ? klart,,, utan mackarna så finns det ingen som kan tanka,, å då är det ingen som kan åka bil.. å yeeees de styrande har åter igen vunnit..

2 079 Inlägg
21 maj 2008
Syyhn skrev:
Jag fick mail om en protest mot beninpriset. Det innebad att man inte skulle tanka på dom stora mackarna Statoil och Preem. För att då starta ett priskrig. Det krävs att mycke folk inte tankar på dessa stationer för att då starta ett priskrig för att få kunderna tillbaka. Jag kommer följa detta och inte tanka på dom stationerna. Men det krävs att mer folk inte kommer göra de.

verkar som om alla har fått olika info, vissa ska stå på macken å blocka, andra ska parkera där å gå därifrån en tredje ska inte tanka på vissa mackar, vad är det som gäller? eller är det lite random?

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
21 maj 2008
gamlingen skrev:
På vilket sätt sänks då skatten ? varför bråka med mackarna.. ska inte dom få överleva ? klart,,, utan mackarna så finns det ingen som kan tanka,, å då är det ingen som kan åka bil.. å yeeees de styrande har åter igen vunnit..

Tror du verkligen att mackarna inte klarar sig?

/// SyyHn

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
21 maj 2008
Mackanol skrev:
Syyhn skrev:

verkar som om alla har fått olika info, vissa ska stå på macken å blocka, andra ska parkera där å gå därifrån en tredje ska inte tanka på vissa mackar, vad är det som gäller? eller är det lite random?

Jag vet att de är olika info. Men detta kommer jag testa. Jag menar de är värt de om dom kan få ner priset.

/// SyyHn

2 079 Inlägg
21 maj 2008
Syyhn skrev:
Mackanol skrev:
Syyhn skrev:

Jag vet att de är olika info. Men detta kommer jag testa. Jag menar de är värt de om dom kan få ner priset.

det är sant, detta kan tillochmed jag gå med på att testa, eftersom vi bara har Pump här nere big_smile

5 198 Inlägg
21 maj 2008
Varför säljer dom bensin om du tror dom klarar sej ändå... skulle tro att mååånga av de stora mackarna har avtal med diverse firmor,,, varför skulle dom sälja bensin om de inte behöver ?,, jag VET att de inte tjänar många ören per liter,, halva släkten jobbar på mack,, de kränger allt annat för att de inte tjänar tillräckligt på soppan, å sinar soppa försäljningen så antingen så måste dom höjja alla andra priser å riskera att tappa kunder för att det är dyrt.. eller helt enkelt slå igen,, så tar nån annan mack soppa försäljningen.,,,Visst sänk soppa priset säjer du då.. med vaddå 5 öre?  Det verkar som ni tror att mackarna gör jätte vinster på soppan.

Sök